Ders Kodu: 
INDD 100
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
6
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
5
AKTS: 
8
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Yardımcıları: 
Dersin Amacı: 
Estetik duyarlılık, yaratıcılık ve düşündüğünü sanatsal ve tasarım olarak ifade edebilme yeteneklerini geliştirmeye yönelik biçim, malzeme, renk, ritim, denge vb. unsurları aktarabilme yetisini tasarım öğrencilerine kazandırmak.
Dersin İçeriği: 
  • Tasarıma estetik değer kazandırmak, yaratıcılık ve estetik duyarlılığı tasarıma yansıtmaya yönelik; siyah-beyaz, açık-koyu, iki-üç boyut, kompozisyon vb. ilişkileri, atölye uygulamalarını 14 hafta sürecinde gerçekleştirmek.
Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3:Tartışma, 4:Seminer, 5: Proje, 6: Grup Çalışması, 7: Teknik Gezi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , B:Jüri, C:Ödev, D:Kısa sınav

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

ENTAK Program Çıktılarında; PÇ1, PÇ2, PÇ4, PÇ7 ve PÇ11'i karşılamaktadır.

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) Endüstri tasarımı ve diğer çevre tasarımı disiplinleriyle ilişkilerini kurabilir, anlayabilir.

1,3,5,7,8

1,3,5,6,7

 

A, B, C, D

2) İlgili temel alanda tasarım sürecinde kullanılan araştırma yöntemlerine, fikir üretme, geliştirme ve görselleştirme ile ilgili bilgi ve kavrayışa sahiptir.

1,3,5,7,8

1,3,5,6,7

 

A, B, C, D

3) İlgili temel alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.

1,3,5,7,8

1,3,5,6,7

 

A, B, C, D

4) Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.

1,3,5,7,8

1,3,5,6,7

A, B, C, D

5) Tasarımın iletişim ve etkileşimine ilişkin kuram bilgisine ve kavrayışına sahiptir.

 

1,3,5,7,8

1,3,5,6,7

A, B, C, D

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

 

1

  • Tanışma, dersin içeriği, yöntem,ve uygulamalar hakkında bilgilendirme
  • Kullanılan malzeme listesinin paylaşımı

 

2

  • Çizgi, nokta ve biçime dair anlatımlar
  • Endüstriyel Tasarım disiplini üzerinden organik-inorganik iz, çizgi ve alan etkisi yaratabilecek malzemelerle çizgi, nokta ve alan etkisi uyandıracak deneysel çalışmalar.

 

3

  • Kurşun kalemle valör çalışması.
  • Üç boyutlu geometrik formlara sahip tasarımlar üzerinden çalışma

 

4

  • İki boyut ve üç boyut kavramının Endüstriyel Tasarım ürünleri üzerinden geometrik formlar, amorf formların analizi
  • Kurşun kalemle küp, silindir, küre çalışmaları, üç boyutlu geometrik formlarda farklı açık-koyu etkilerinin uygulanması

 

5

  • Kurşun kalemle küp, silindir, küre çalışmaları.

 

6

  • Kompozisyonun genel ilkeleri, ürünler üzerinden kompozisyon oluşturma ve yüzeyde boş-dolu çalışmaları.

 

7

  • Geometrik formlara sahip ürün tasarımlarından oluşmuş kompozisyon kurşun kalem uygulamaları.

 

8

  • ARA SINAV

 

9

  • Açık-koyu (valör) ilişkilerine dayalı obje çözümlemeleri.
  •  Farklı malzeme karakterini içeren tasarımlarla  ve siyah-beyaz karşılıkları.

 

10

  • Açık-koyu (valör) ilişkilerine dayalı obje çözümlemeleri.(Kurşun kalem etütleri)

 

11

  • Yabancılaşma-soyutlama
  • Obje üzerinden kurşun kalem ile yabancılaşma uygulamaları. (sadeleştirme, eksiltme, yakınlaştırma, uzaklaştırma vb. )

 

12

  • ARA SINAV

 

13

  • Strüktür çalışması, modüler sistem uygulamalarıyla strüktür oluşturma yöntemlerinin analizi

 

14

  • Modüler sistem uygulamalarıyla strüktür oluşturma uygulama çalışmaları

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Diğer Kaynaklar  

 

Temel Tasarım, Ali Seylan, YEM yayınları, 2020

Temel Tasarım, Kerim Çınar, M. Semra Çınar, 2018

KTO Karatay Üniversitesi Yayınları

 

Lassaeau, P., Graphic Thinking for Architects and Designers, New York: Van Nostrand Reinhold, (Other References) 2001

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar  
Ödevler  Ödev (5)
Sınavlar  Ara sınav (2)

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

2

25

Ödev

5

25

Final

1

50

Toplam

8

100

Finalin Başarıya Oranı

 

50

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

50

Toplam

 

100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

 

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

 

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

 

1

2

3

4

5

 

1

Tasarım alanındaki kavram ve teorileri farklı disiplinlerdeki yöntemleri kullanarak değerlendirir, karşılaşılan tasarım problemleri saptayabilir ve çözümleyebilir.

       

X

 

2

Tasarım alanında gerekli olan güncel teknolojik bilgi birikimini oluşturur  ve  kullanabilecek düzeye ulaşır

 

X

       

3

Tasarım ve sanat alanlarında gerekli  tarihsel bilgi birikimini oluşturur ve yorumlayabilir

       

X

 

4

Endüstri Ürünleri Tasarımı disiplini dahilinde ürün, sistem veya süreç tasarlayabilecek yeterliliğe sahip olur

x

         

5

Disiplinler arası çalışabilir

   

X

     

6

Tasarım alanın kapsamına giren malzeme ve üretim yöntemleri ile ilgili bilgi donanımına sahip olur ve uygulamaya geçirebilir.

 

X

       

7

Tasarım disiplini çerçevesinde iki ve üç boyutlu düşünebilme yetisini, görsel anlatımla ortaya koyabilir

       

X

 

8

Endüstriyel tasarım alanıyla ilintili olan iletişim, işletme, hukuk, mühendislik, sosyoloji, antropoloji, fizik ve insan bilimleri v.b. disiplinlerin etkilerini anlar, yorumlar ve kullanma yetkinliğine ulaşır.

       

X

 

9

Tasarımda toplumsal sorumluluk ve etik bilincine sahip olur

 

X

       
                 

 

ENTAK Program Çıktılarından; PÇ1, PÇ2, PÇ4, PÇ7 ve PÇ11’i karşılamaktadır.

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati)

15

8

120

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

10

4

40

Ara Sınav

2

6

12

Ödev

5

5

25

Final

1

8

8

Toplam İş Yükü

 

 

205

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

8,2

Dersin AKTS Kredisi

 

 

8

1