Ders Kodu: 
INDD 452
Ders Tipi: 
Serbest Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Yardımcıları: 
Dersin Amacı: 
Profesyonel iş hayatında, müşteri beklentilerinin doğru analiz edilmesi edinimini kazanılarak, kurumsal kimlik öğeleri ve etkinlikte yaşatılmak istenen deneyim çerçevesinde mekânsal çözümlemelere ulaşılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: 

Konsept oluşumunun ve mekânsal uygulamadan etkinliğin sonuçlandırılmasına uzanan planlama sürecinin vurgulandığı ders kapsamında antropometrik veriler, kurumsal kimlik iletişimi, mekânsal deneyim yaratımı ve organizasyon ajansları bünyesinde bulunan tasarımcılarının rolünün aktarımı çerçevesinde Kullanıcı-Mekan, Ürün- Mekan ilişkileri işlenmektedir.

 

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Uygulama
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B: Ödev, C: Proje Geliştirme, D: Sunum

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Endüstriyel Tasarımın ilgili disiplinlerle ilişkisini anlamak ve oluşturmak. 1,4,7,8,9 1,3,4  

A, B, C, D

2) Ürün ve kullanıcı arasındaki ilişkiyi değerlendirmek ve tartışmak. 1,2,4,7,9 1,3,4  

A, B, C, D

3) Analizleri ve ilişkileri gerekli çizim yöntemlerini kullanarak görselleştirmek. 1,2,4,7 1,3,4 A, B, C, D
4) Araştırma ve gözlem becerilerini geliştirmek. 1,4,7 1,3,4  

A, B, C, D

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı ve Tasarımın tanımı  
2 Mekân Organizasyonu Kavramı: Kullanıcı-Mekân İlişkisi  
3 Mekân Organizasyonu Kavramı: Tasarım Ürünü-Mekân İlişkisi  
4 Mekân Organizasyonu Kavramı: Marka/Kurum Kimliği-Mekân İlişkisi  
5 Kurumsal Etkinlik Türleri ve Mekân Organizasyonu  
6 Mekân Organizasyonu Tasarımı Analizleri:

Marka/Kurum Kimliği- Ürün-Kullanıcı

 
7 ARA SINAV  
8 Senaryo Belirlenmesi: Sektör, Firma, Mekanın İşlevi Seçimi  
9 Senaryo Doğrultusunda Konsept Belirlenmesi: Deneyim Tasarımı  
10 Senaryo Doğrultusunda Konsept Belirlenmesi: Geçici Mekanlar  
11 Konseptin tasarım projesine dönüşümü: Eskizler.  
12 Konseptin tasarım projesine dönüşümü: 3B Temsiller.  
13 Kavram ve Mekân Tasarımı Projesi: Kritikler  
14 Mekân Organizasyonu Tasarım projesi sunumları  

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Diğer Kaynaklar 1-Öğretmen notları

2-Neufert; Yapı Tasarımı Temel Bilgileri, Ocak 2008, Beta Yayın Dağıtım A.Ş.

3-Time Saver Standarts For Interior Design And Space Planning; J.De Chiara, J.Panero, M.Zelnik, 2nd Edition, 2001, Mc-GRAW-HILL.

4-Interior Design Illustrated, Francis D. K. Ching,

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ödevler Ödev (1)
Sınavlar Ara Sınav (1)

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
Ara Sınav 1 25
Ödev 1 25
Final 1 50
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   50
Yıl içinin Başarıya Oranı   50
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

 

 

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Tasarım alanındaki kavram ve teorileri farklı disiplinlerdeki yöntemleri kullanarak değerlendirmek, karşılaşılan tasarım problemleri saptayabilmek ve çözümleyebilmek.       x    
2 Tasarım alanında gerekli olan güncel teknolojik bilgi birikimini oluşturmak ve kullanabilecek düzeye ulaşmak       x    
3 Tasarım ve sanat alanlarında gerekli tarihsel bilgi birikimini oluşturmak ve yorumlayabilmek   x        
4 Endüstri Ürünleri tasarımı disiplini dahilinde ürün, sistem veya süreç tasarlayabilecek yeterliliğe sahip olmak         x  
5 Disiplinlerarası çalışabilmek       x    
6 Tasarım alanın kapsamına giren malzeme ve üretim yöntemleri ile ilgili bilgi donanımına sahip olmak ve uygulamaya geçirebilmek     x      
7 Tasarım disiplini çerçevesinde iki ve üç boyutlu düşünebilme yetisini,görsel anlatımla ortaya koyabilmek       x    
8 Tasarımda toplumsal sorumluluk ve etik bilincine sahip olmak         x  
9 Tasarımda toplumsal sorumluluk ve etik bilincine sahip olmak         x  

 

ENTAK Program Çıktılarından; PÇ6, PÇ7 ve PÇ8'i karşılamaktadır.

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ara Sınav 1 3 3
Ödev 1 5 5
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü     125
Toplam İş Yükü /25 (s)     5
Dersin AKTS Kredisi     5
Ödev

Öğrencilerden bir senaryo oluşturmaları ve verilen mekanın kurumsal/marka kimliği, etkinlik türü ve kullanıcı profiline ilişkin bir konsept geliştirmeleri beklenmektedir. Ön eskizleri içeren bir Konsept Panosu hazırlanmalıdır.

 

Final

 

"Kurumsal Bir Etkinlik için Mekansal Tasarım"

 

Bu dersin final projesinin amacı, senaryo ve konsept doğrultusunda geçici bir mekan tasarlamaktır. Öğrencilerden seçtikleri bir teknikle (maket, render, serbest el çizimleri, kolaj) belirlenen ölçekte 3 boyutlu bir mekan yaratmaları ve genel tasarım kararlarını ve mekansal geleceklerini içeren bir final sunum panosu hazırlamaları beklenmektedir.

     
Hiçbiri