Ders kapsamında, kullanıcı gereksinimleri ve mekan-işlev ilişkisi gözönünde tutularak, yeterli yapı kalitesi ve iç mekan konforuna sahip bir konut çözümlemesi üzerinde çalışılacak ve iç mekan düzenlemesi yapılacaktır. Bu amaçla, iki kişilik bir aile için beş adet konteyner kullanılarak bir konteyner ev tasarlanacaktır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Öğrenci, iç mekan tasarımında fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimin yanı sıra mekan-işlev ilişkilerini analiz eder. |
1,2 |
1,2,4,13,15 |
A,D |
2) Öğrenci, çağdaş ve özgün tasarımlar geliştirebilmek amacıyla projeye ön hazırlık ve atölye çalışmaları ile teknik bilgiler elde eder ve meslek pratiğine yönelik güncel gelişmeleri izleme bilinci kazanır. |
1,10,12 |
1,2,5,4,15 |
A,D |
3) Öğrenci, sanatsal ve teknik anlamda analitik araştırma, eleştirel yaklaşım geliştirme ve problem çözme becerisi edinir. |
1,4 |
1,2,13,15 |
A,D |
4) Öğrenci, çağdaş iç mimarlık uygulamaları için gerekli teknikleri ve teknolojileri kullanabilme becerisi kazanır. |
1,6,11,12 |
1,2,5,4,15 |
A,D |
5) Öğrenci, proje geliştirme sürecinde farklı ölçeklerde plan, kesit, perspektif ve detay çizimlerinin yanı sıra maketler üreterek farklı tekniklerle iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisi kazanır. |
1,3,7,11 |
1,2,4,13,15 |
A,D |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Uygulama / Ön Hazırlık |
1 |
Giriş, proje konusunun açıklanması, başlangıç çalışmaları |
Proje konusunun açıklanması, plan rölevesi verilmesi, örneklerin incelenmesi, başlangıç etüdleri |
2 |
Tasarım ile ilgili ön kararların geliştirilmesi, Seminer 1: Vaziyet planı
|
Proje gruplarının oluşturulması, 1/50 ölçekli plan çözümlemeleri konsept ile ilgili ön kararlar ve dosya oluşturulması Ödev 1: Araştırma dosyası hazırlanması |
3 |
Konseptle ilgili seçimler ve tasarım kararları, Seminer 2: İç mimari projelendirme süreci ve sunum teknikleri
|
Konsepte uygun renk, malzeme ve doku tercihleri, mobilyaların seçimi 1/50 ölçekli tefrişli plan çizimi Ödev 2: Malzeme ve konsept paftası hazırlanması |
4 |
Konseptle ilgili seçimler ve tasarım kararları, Seminer 3: Asma tavan, alçıpan bölme duvar vb.yapı elemanları |
Konsepte uygun renk, malzeme ve doku tercihleri, mobilyaların seçimi 1/50 ölçekli tefrişli plan çizimi Ödev 3: Projenin 1/50 ölçekli çalışma maketinin oluşturulması |
5 |
Konseptle ilgili seçimler ve tasarım kararları |
1/20 ölçekli plan ve kesit çizimi Ödev 4: 1/20 ölçekli tefrişli A-A kesiti çizimi |
6 |
Plan ve kesit çizim tekniklerinin kullanımı, tasarım kararlarının irdelenmesi
|
1/20 ölçekli tefrişli B-B kesiti çizimi |
7 |
Ara Jüri
|
Ödev 5: Projenin Jüri sonrası revizyonu |
8 |
I. Ara Sınav |
I. ARA SINAV |
9 |
Kesit çizim tekniklerinin kullanımı, tasarım kararlarının irdelenmesi Seminer 4: Aydınlatma ve Isıtma Elemanlarının Projelendirilmesi |
1/20 ölçekli tefrişli kesit çizimi Ödev 6: Aydınlatma ve Isıtma Elemanlarının Plan Üzerinde Gösterimi |
10 |
Konut için seçilen konsepte uygun renk, malzeme ve doku tercihleri Seminer 5: Perspektif çizim ve renklendirme teknikleri |
Ebeveyn yatak odası + banyo perspektif çizimi ve renklendirmesi Ödev 7: Mutfak perspektifi |
11 |
Perspektif ifade tekniklerinin kullanımı ile tasarım kararlarının irdelenmesi |
Yaşama alanı perspektif çizimi ve renklendirmesi |
12 |
II. Ara Sınav (Uygulama Sınavı) |
II. ARA SINAV
|
13 |
Renklendirme tekniklerinin kullanımı |
Kesit ve perspektif çizimi ve renklendirmesi
|
14 |
Mazeret Sınavı, 1/20 Kesit çizim tekniklerinin kullanımı |
MAZERET SINAVI Kesit ve perspektif çizimi ve renklendirmesi Ödev 8: Projenin 1/20 ölçekli maketinin oluşturulması |
15 |
Proje teslimine yönelik tashihler ve teslim kriterlerinin irdelenmesi |
Proje teslimine yönelik çalışmalar |
Kaynaklar
Ders Notu / Ders Kitabı |
|
Diğer Kaynaklar |
1.Yapı Tasarımı Temel Bilgileri (Ernst Neufert / GÜVEN) 2. Interior Design Atlas (Francisco Asensio Cerver / ULLMANN 3. Modern Interiors (Josep Maria Minguet / MONSA) 4. Interior Designer's Portable Handbook (Pat Guthrie / MCGRAW-HILL) 5. Foundations of Interior Design (Barbara Barry, Susan J. Slotkis/ ROCKPORT) 6.The Home Book (S.K. Schleifer, Mariana R.Eguaras Etchetto/LOFT) 7. İç Mekan Tasarımı (Francis D. K. Ching /YEM) 8. Interior Design Inspirations (Simone K.Schleifer /LOFT) 9. Çizimlerle Bina Yapım Rehberi (F.D.K. Ching, C. Adams /YEM) |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
|
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
30 |
Uygulama Sınavı |
1 |
30 |
Ödev |
8 |
10 |
Ara Jüri |
1 |
30 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
40 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
60 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ: |
Temel Mesleki Ders |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
İç mimarlık disiplini kapsamında çağdaş ve özgün tasarımlar geliştirebilmek amacıyla sanatsal ve teknik bilgileri uygulama becerisi |
|
|
|
X |
|
|
2 |
Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi anlama becerisi |
|
|
|
X |
|
|
3 |
Tasarım sürecinde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisi |
|
|
|
|
X |
|
4 |
Sanat ve tasarım alanında analitik araştırma, eleştirel yaklaşım geliştirme ve problem çözme becerisi |
|
|
|
X |
|
|
5 |
Tasarım uygulamalarını tarihsel ve sanatsal süreç içinde değerlendirebilme, geçmiş ile bugün ve gelecek ilişkisini kurabilme becerisi |
|
|
|
|
|
|
6 |
Çağdaş iç mimarlık uygulamaları için gerekli teknikleri ve teknolojileri kullanabilme becerisi |
|
|
|
|
X |
|
7 |
Mekan ve donatım elemanları tasarlama sürecinde farklı ölçeklere hakim olabilme ve detay çözebilme becerisi |
|
|
|
|
X |
|
8 |
Evrensel ve yerel düzeyde koruma ve yeniden işlevlendirme yaklaşımları geliştirebilme becerisi |
|
|
|
|
|
|
9 |
Disiplinlerarası uygulamalara ve takım çalışmasına yatkın olma becerisi |
|
|
|
|
|
|
10 |
Meslek pratiğine yönelik standartlar, düzenlemeler, yönetmelikler ve hukuk kurallarını bilme ve uygulama becerisi |
|
|
|
X |
|
|
11 |
Görsel, sözel ve yazınsal alanda etkili iletişim kurabilme ve fikirlerini ifade edebilme becerisi |
|
|
X |
|
|
|
12 |
Tasarım pratiğine yönelik gelişmeleri izleme ve yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirme becerisi |
|
|
X |
|
|
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
16 |
8 |
128 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
4 |
64 |
Ara Sınav |
1 |
8 |
8 |
Uygulama Sınavı |
1 |
8 |
8 |
Ara Jüri |
1 |
10 |
10 |
Final |
1 |
45 |
45 |
Toplam İş Yükü |
|
|
263 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
10,52 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
11 |