Farklı işlevlerin tanımı, farklı gereksinimlerin belirlenmesi; mekan-işlev ilişkisi analizi; servis alanları ve sirkülasyon sistemini barındıran işlevsel ve özgün bir mekansal kurgunun oluşturulması; iç mekan detaylarının ayrıntılı olarak çözümlenmesi; mekanın tüm yüzeylerinin giydirilmesi, özgün donatı seçimi ve aydınlatma temasının saptanması; tasarımın çağdaş grafik anlatım tekniklerinin kullanılarak ifade edilmesi.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Öğrenci, mekan-çevre-insan ilişkilerini analiz eder. | 2 | 1,2,3,4,11,15 | A,C,D |
2) Öğrenci, mekan organizasyonu konusunda bilgi ve becerisini geliştirir. | 1,4 | 1,2,3,4,11,15 | C,D |
3) Öğrenci, tasarım sürecinde iki ve üç boyutlu düşünebilme, farklı ölçeklere hakim olabilme becerisini geliştirir. | 3,7 | 4,15 | C,D |
4) Öğrenci, malzeme, renk, doku gibi mekanı tanımlayan ögelerin seçim ve uygulamasını yapar. | 1,6 | 4,15 | C,D |
5) Öğrenci, teorik bilgileri uygulama, eleştirel yaklaşım geliştirme ve problem çözme becerisini geliştirir. | 1,4 | 1,2,3,4,11,15 | C,D |
6) Öğrenci, projesini çağdaş grafik anlatım tekniklerini kullanarak ifade eder. | 1,6 | 4,15 | A,D |
7) Öğrenci, iki hacimli bir ticari iç mekan tasarlar. | 1,3,4,5,6,7,8,10,11,12 | 4,15 | A,D |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Uygulama / Ön Hazırlık |
1 | Proje gruplarının oluşturulması. Programların açıklanması | |
2 | Seçilen yapının fiziki parametreleri içinde programla örtüştürülmesine yönelik ön çalışmalar ve ilk öneriler (1/50 ölçek). | Eskiz çalışmaları ve ilk öneriler |
3 | Seçilen yapının fiziki parametreleri içinde programla örtüştürülmesine yönelik ön çalışmalar ve ilk öneriler (1/50 ölçek). | İlk öneriler, 1/50 ölçek ve maket çalışmaları |
4 | Mekanlar arası ilişkilerin kararı ve her aşamada üçüncü boyutla sınanarak planların oluşturulması (1/50 ölçek) ve tasarımların çalışma maketiyle desteklenmesi. | Plan ve kesit çizimleri, 1/50 ölçek ve maket çalışmaları |
5 | Mekanlar arası ilişkilerin kararı ve her aşamada üçüncü boyutla sınanarak planların oluşturulması (1/50 ölçek) ve tasarımların çalışma maketiyle desteklenmesi. | Plan ve kesit çizimleri, 1/50 ölçek ve maket çalışmaları |
6 | Mekan içi yerleşim düzenlerinin, norm mobilya ( sabit hareketli) boyutları ile sirkülasyon alanları da gözetilerek tefrişli yerleşim planı etüdleri yapılması. (1/20 ölçek) ve çalışma maketi ile desteklenmesi. | Plan ve kesit çizimleri, 1/20 ölçek ve maket çalışmaları |
7 | ARA JÜRİ | |
8 | I. ARA SINAV (Eskiz Sınavı) | |
9 |
Mekanları oluşturan yüzeylerin (tavan,döşeme ve duvar) konuya özgü olarak belirlenen iç mimarlık söylemi (konsept) ile uyumlu olarak giydirilmesi. (1/20 ölçek)
Her öğrencinin kendi projesine özgü seçilecek bölümlerinin detay çalışmaları ve özgün üretim detaylarının hazırlanması. (1/10, 1/5) |
Çalışmaların sürdürülmesi, 1/20 ölçek ve detay çalışmaları, 1/10 ve 1/5 ölçek |
10 | 1/20 Plan ve kesitlerin geliştirilmesi. Detay projelerinin geliştirilmesi. | Çalışmaların sürdürülmesi, 1/20 ölçek ve detay çalışmaları, 1/10 ve 1/5 ölçek |
11 | 1/20 projelerin olgunlaştırılması, perspektif çizimlerle ve maketle desteklenmesi | Perspektif çalışmaları, maketin tamamlanması |
12 | I. ARA SINAV (Uygulama Sınavı) | |
13 | Projenin bir bütün olarak tamamlanması; (1/10 ve 1/5 detay çizimleri dahil) ve renklendirme örnekleri. | Detayların tamamlanması, renklendirme denemeleri |
14 |
MAZERET SINAVI
Projenin bir bütün olarak tamamlanması ve sunumu için araştırılması ve uygulanması. (Perspektif çizimleri ve ve renklendirme örnekleri) |
Perspektif çalışmaları, renklendirme denemeleri |
15 | Projenin bir bütün olarak tamamlanması ve sunumu için araştırılması ve uygulanması. (Perspektif çizimleri ve ve renklendirme örnekleri) | Projenin son tamamlamaları |
Kaynaklar
Ders Notu / Ders Kitabı |
|
Diğer Kaynaklar |
Yayın Dağıtım A.Ş.
|
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Uygulama Sınavı | 1 | 30 |
Ara Jüri | 1 | 30 |
Ödevler | 8 | 10 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Temel Mesleki Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İç mimarlık disiplini kapsamında çağdaş ve özgün tasarımlar geliştirebilmek amacıyla sanatsal ve teknik bilgileri uygulama becerisi. | X | |||||
2 | Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi anlama becerisi | X | |||||
3 | Tasarım sürecinde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisi | X | |||||
4 | Sanat ve tasarım alanında analitik araştırma, eleştirel yaklaşım geliştirme ve problem çözme becerisi | X | |||||
5 | Tasarım uygulamalarını tarihsel ve sanatsal süreç içinde değerlendirebilme, geçmiş ile bugün ve gelecek ilişkisini kurabilme becerisi | X | |||||
6 | Çağdaş iç mimarlık uygulamaları için gerekli teknikleri ve teknolojileri kullanabilme becerisi | X | |||||
7 | Mekan ve donatım elemanları tasarlama sürecinde farklı ölçeklere hakim olabilme ve detay çözebilme becerisi | X | |||||
8 | Evrensel ve yerel düzeyde koruma ve yeniden işlevlendirme yaklaşımları geliştirebilme becerisi | X | |||||
9 | Disiplinlerarası uygulamalara ve takım çalışmasına yatkın olma becerisi | ||||||
10 | Meslek pratiğine yönelik standartlar, düzenlemeler, yönetmelikler ve hukuk kurallarını bilme ve uygulama becerisi | X | |||||
11 | Görsel, sözel ve yazınsal alanda etkili iletişim kurabilme ve fikirlerini ifade edebilme becerisi | X | |||||
12 | Tasarım pratiğine yönelik gelişmeleri izleme ve yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirme becerisi | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15Xtoplam ders saati) | 15 | 8 | 120 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 6 | 90 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Uygulama Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Ara Jüri | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 8 | 7 | 56 |
Final (Jüri) | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 305 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 12,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 12 |