Ders Kodu: 
INTD 171
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
İç mimari proje sunumlarında ifade tekniklerinin geliştirilmesi
Dersin İçeriği: 

İç mimari projelerde kullanılan malzemlerin renk, doku, desen, ışık, gölge efeklerinin ifade tekniklerini çalişmak.

 

 

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 4-Uygulama-Alıştırma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, D: Proje Geliştirme

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) Öğrenci,  iç mimari proje tasarlamada sanatsal ve teknik bilgileri uygulama becerisi geliştirir.

1

1,4

A,D

2) Öğrenci, tasarım sürecinde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme yeteneği kazanır.

3

1,4

A,D

3) Öğrenci, görsel alanda fikirlerini aktarabilir.

11

1,4

A,D

4) Öğrenci, iç mimari projelendirme sürecinde konsept oluşturabilme yeteneği kazanır.

1

1,4

A,D

5) Öğrenci, iç mimari projelendirme sürecinde gerekli olan mobilya, renk, doku, tekstil v.b. elemanların seçimini ve görsel anlatımını yapabilir.

1, 6, 11

1,4

A,D

 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Uygulama / Ön Hazırlık

1

Giris: Dersin amaci, beklentiler, gereksinimler

 

2

Kursun kalem ile geometrik sekiller ile kompozisyon olusturarak eskiz calismasi

 

3

Renk Teorisi – sunum tekniklerine giris

 

4

Renkli kuru kalemler ile renklendirme teknikleri – 2D (plan – kesit – gorunus)

 

5

Flomaster kalemler ile doku, desen, yansima, seffaflik calismasi

 

6

Flomaster kalemler ile renklendirme teknikleri – 2D (plan – kesit – gorunus)

 

7

Flomaster kalemler ile renklendirme teknikleri – 2D (plan – kesit – gorunus)

 

8

Ara sınav I

 

9

Serbest el eskiz perspektif calismasi

 

10

Flomaster kalemler ile renklendirme teknikleri – 3D (perspektif)

 

11

Flomaster kalemler ile renklendirme teknikleri – 3D (perspektif)

 

12

Ara sınav II

 

13

Flomaster kalemler ile renklendirme teknikleri – 3D (perspektif)

 

14

Flomaster kalemler ile renklendirme teknikleri – 3D (perspektif)

 

15

Flomaster kalemler ile renklendirme teknikleri – 3D (perspektif)

 

 

Kaynaklar

Ders Notu / Ders Kitabı

 

Diğer Kaynaklar

  1. Color drawing, Michael E. Doyle
  2. Design Drawing, Francis D.K. Ching,
  3. Interior Design Visual Presentation,Maureeen Mitton

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

 

 

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

2

50

Uygulama

12

50

Ödev

 

 

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

60

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

40

Toplam

 

100

 

 

DERS KATEGORİSİ

Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

İç mimarlık disiplini kapsamında çağdaş ve özgün tasarımlar geliştirebilmek amacıyla sanatsal ve teknik bilgileri uygulama becerisi.

 

 

 

 

x

2

Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi anlama becerisi

 

 

 

 

 

3

Tasarım sürecinde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisi

 

 

 

x

 

4

Sanat ve tasarım alanında analitik araştırma, eleştirel yaklaşım geliştirme ve problem çözme becerisi

 

 

 

 

 

5

Tasarım uygulamalarını tarihsel ve sanatsal süreç içinde değerlendirebilme, geçmiş ile bugün ve gelecek ilişkisini kurabilme becerisi

 

 

 

 

 

6

Çağdaş iç mimarlık uygulamaları için gerekli teknikleri ve teknolojileri kullanabilme becerisi

 

 

x

 

 

7

Mekan ve donatım elemanları tasarlama sürecinde farklı ölçeklere hakim olabilme ve detay çözebilme becerisi

 

 

 

 

 

8

Evrensel ve yerel düzeyde koruma ve yeniden işlevlendirme yaklaşımları geliştirebilme becerisi

 

 

 

 

 

9

Disiplinlerarası uygulamalara ve takım çalışmasına yatkın olma becerisi

 

 

 

 

 

10

Meslek pratiğine yönelik standartlar, düzenlemeler, yönetmelikler ve hukuk kurallarını bilme ve uygulama becerisi

 

 

 

 

 

11

Görsel, sözel ve yazınsal alanda etkili iletişim kurabilme ve fikirlerini ifade edebilme becerisi

 

 

 

x

 

12

Tasarım pratiğine yönelik gelişmeleri izleme ve yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirme becerisi

 

 

 

 

 

 

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati)

16

3

48

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)

15

3

45

Ara Sınav

2

3

6

Kısa Sınav

 

 

 

Ödev

1

15

15

Final

1

3

3

Toplam İş Yükü

 

 

117

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

4,68

Dersin AKTS Kredisi                             

 

 

5

 

1