Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bilgisayar ortamında 3 boyutlu mimari çizim ve modelleme yapabilmek.
Dersin İçeriği:
Bilgisayar destekli tasarımın, mimari çizimler ile 3 boyutlu ürün tasarımında kullanımı ve sunumu.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Yanıt, 3: Tartışma 4: Uygulama
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Öğrenci, Rhinoceros yazılımını mimari çizimlere uygular | 1,3,6 | 1,2,3,4 | A,C |
2) Öğrenci, grafik anlatım becerileri kazanır. | 1,3,6 | 1,2,3,4 | A,C |
3) Öğrenci, tasarım yetisi kazanır. | 1,3,7 | 1,2,3,4 | A,C |
4) Öğrenci, teknik dökümantasyon sağlamayı ve incelemeyi öğrenir. | 1,3,6 | 1,2,3,4 | A,C |
5) Öğrenci, biçimsel kompozisyon oluşturmayı sağlar. | 1,3,6 | 1,2,3,4 | A,C |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Uygulama / Ön Hazırlık |
1 | Giriş ve Rhinoceros programının tanıtımı ve modelleme mantığının anlatımı | |
2 | Rhinoceros çizim komutlarının anlatımı | Küllük modelleme |
3 | Rhinoceros programının düzenleme araçları | Yamuk-düz bardak modelleme |
4 | Rhinoceros programının düzenleme araçları devamı | Zar modelleme |
5 | Malzemeye giriş | Modeller üzerinde malzeme çalışması |
6 | Malzeme konusunun detaylı anlatımı | Fener çizimi |
7 | Işık konusuna giriş | Koltuk ve sandalye çizimi |
8 | Işık konusunun ürünler üzerinde uygulanması | Tv ünitesi ve lambader çizimi |
9 | Genel Tekrar | |
10 | Arasınav | |
11 | Kamera konusunun anlatımı | Kondisyon bisikleti çizimi |
12 | Uygulama | Önceden hazırlanmış modellerin mekan içine yerleştirilip kamera görüntülerinin alınması |
13 | Render ayarları | Ürünler üzerinde genel ışık malzeme ve render çalışması |
14 | Render ayarları 2 | |
15 | Genel tekrar ve ödev tashihi |
Kaynaklar
Ders Notu / Ders Kitabı |
|
Diğer Kaynaklar | Saliha Dönmez - Cem Dönmez, Rhinoceros 4 ile Modelleme |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | Rhinoceros kurulum ve tanıtım DVD’si, Tutorial DVD’leri. |
Ödevler | USB Flash Bellek (16 Gb) |
Sınavlar | USB Flash Bellek (16 Gb) |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav | ||
Ödev | 1 | 10 |
Toplam | 40 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İç mimarlık disiplini kapsamında çağdaş ve özgün tasarımlar geliştirebilmek amacıyla sanatsal ve teknik bilgileri uygulama becerisi. | X | |||||
2 | Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi anlama becerisi | X | |||||
3 | Tasarım sürecinde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisi | X | |||||
4 | Sanat ve tasarım alanında analitik araştırma, eleştirel yaklaşım geliştirme ve problem çözme becerisi | ||||||
5 | Tasarım uygulamalarını tarihsel ve sanatsal süreç içinde değerlendirebilme, geçmiş ile bugün ve gelecek ilişkisini kurabilme becerisi | ||||||
6 | Çağdaş iç mimarlık uygulamaları için gerekli teknikleri ve teknolojileri kullanabilme becerisi | X | |||||
7 | Mekan ve donatım elemanları tasarlama sürecinde farklı ölçeklere hakim olabilme ve detay çözebilme becerisi | X | |||||
8 | Evrensel ve yerel düzeyde koruma ve yeniden işlevlendirme yaklaşımları geliştirebilme becerisi | ||||||
9 | Disiplinlerarası uygulamalara ve takım çalışmasına yatkın olma becerisi | X | |||||
10 | Meslek pratiğine yönelik standartlar, düzenlemeler, yönetmelikler ve hukuk kurallarını bilme ve uygulama becerisi | X | |||||
11 | Görsel, sözel ve yazınsal alanda etkili iletişim kurabilme ve fikirlerini ifade edebilme becerisi | X | |||||
12 | Tasarım pratiğine yönelik gelişmeleri izleme ve yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirme becerisi | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | |||
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
4