Tarih Öncesi Devirlerden Başlayarak Peyzaj Mimarlığı Tarihi; Mezopotamya ve Antik Mısır Bahçe Kültürü, Antik Yunan ve Roma Bahçeleri, Avrupa Ortaçağ Bahçeleri, İspanya, İran ve Hindistan’da İslam Bahçe Kültürü, Osmanlı Döneminde Bahçeler, Uzakdoğu Kültürü, Çin ve Japon Bahçeler, Rönesans ve Barok Dönemlerinde Bahçeler, Natüralizm ve İngiliz Bahçe Sanatı, 19.yüzyıl: Endüstri Devrimi.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Peyzaj Mimarlığı tarihini ve bahçe kavramını öğrenme |
1, 3, 7 |
1, 2, 3, 4, 7 |
A, C |
2) Peyzaj Mimarlığı tarihi üzerine eleştirel düşünebilme |
1, 7, 11 |
1, 2, 3, 4 |
A, C |
3) Tarihi ve kültürel farklılıkların farkında olma |
1, 7 |
1, 2, 3, 4, 7 |
A, C |
4) Peyzaj Mimarlığı tarihi üzerine okunan kitap ve makalelerden veri toplama |
1, 5, 11 |
1, 2, 3, 4, |
A, C |
5) İlkçağlardan günümüze değin farklı kültürlerin bahçe sanatı üzerindeki etkilerini tanımlayabilme becerilerini kazanma |
1, 3, 7, 11 |
1, 2, 3, 4 |
A, C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş: Dersin İçeriği, Kapsamı, Amacı ve Önemi. |
|
2 |
Mezopotamya Bahçeleri, Antik Mısır Bahçeleri |
|
3 |
Antik Yunan Bahçeleri |
|
4 |
Antik Roma Bahçeleri |
|
5 |
Avrupa Ortaçağ Bahçeleri |
|
6 |
İspanya’da İslam Bahçe Kültürü |
|
7 |
Ara Sınav |
|
8 |
İran’da ve Hindistan’da İslam Bahçe Kültürü |
|
9 |
Osmanlı Döneminde Bahçe Kültürü |
|
10 |
Uzakdoğu Ülkelerinde Bahçe Kültürü ve Çin Bahçeleri |
|
11 |
Zen Felsefesi ve Japon bahçeleri |
|
12 |
İtalya Rönesans Bahçeleri |
|
13 |
Barok Bahçeleri |
|
14 |
Natüralizm anlayışı ve İngiliz Bahçe Sanatı |
|
15 |
19.yüzyıl: Endüstri devrimi, Amerikan deneyimi |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | - |
Diğer Kaynaklar |
Jellicoe, G. S., 2000. The Landscape Of Man, Thames & Hudson.
Turner, T., Garden History. Philosophy and design 2000 BC 2000 AD, Spon Press, London New York 2005. Kluckert, E., 2007. European Garden Design: From Classical Antiquity to the Present Day. Könneman, Innovative Logistics Llc. Hunt, J. D. (Ed.), 1992.Garden History. Issues, Approaches, Methods, Washington. Swaffield S. (ed.), 2002. Theory in Landscape Architecture, , PENN Press, Philadelphia. Brown, J. 2000. The Modern Garden, Princeton Architectural Press. Carver, N. F., 1993. Form and space in Japanese Architecture and Gardens, Documan Pr. Ltd, Tokyo: Shokokusha. Keswick, M., 2003. The Chinese Garden: History, Art & Architecture, Harvard Univ. Press. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dokümanlar |
- |
Ödevler |
- |
Sınavlar |
- |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
|||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
|
Ara Sınav |
1 |
%60 |
|
Kısa Sınav |
- |
- |
|
Proje |
- |
- |
|
Seminer ve Sunum |
1 |
%40 |
|
Ödev |
- |
- |
|
Toplam |
|
100 |
|
Finalin Başarıya Oranı |
|
%60 |
|
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
%40 |
|
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Kentsel Tasarım, Peyzaj Mimarlığı ve Planlama alanlarının temel konuları hakkında yeterli altyapıya sahip olması. |
X |
|||||
2 |
Sürdürülebilirlik ilkelerini esas alan, doğayı tahrip etmeden, doğa ile uyumlu çevreler oluşturabilme konuları hakkında yeterli altyapıya sahip olması. |
||||||
3 |
Kentsel tasarımın sosyal ve fiziksel boyutu ve herkes için tasarım gibi evrensel öneme sahip konular hakkında bilgi sahibi olması. |
X |
|||||
4 |
Ulusal/Uluslararası çevre politikaları ve mevzuatı gibi yasal ve yönetsel konularda bilgi sahibi olması |
||||||
5 |
Peyzaj envanter ve analizi, peyzajın doğal ve fonksiyonel yönleri, farklı ölçek ve içeriklerdeki alan kullanım tipleri ve işlevlerine yönelik bilginin kazandırılması. |
X |
|||||
6 |
Kentsel tasarım donatı elemanları, yapım metotları ve teknolojileri, konstrüksiyon, maliyet analizi, belgelerin ve teknik şartnamelerin yazılması konuları hakkında yeterli altyapıya sahip olması. |
||||||
7 |
Kentsel Tasarım, Peyzaj Tasarımı ve Planlama alanlarının tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olması. |
X |
|||||
8 |
Tahrip edilmiş çevreyi onarma, doğa koşullarını tanıma, yeni oluşturulacak mekânlarda doğa koşullarını koruyabilme ve yaratabilme becerisi. |
||||||
9 |
Alanında problem süreçlerini analiz edebilme ve uygun çözümler bulabilmek için modern tasarım yöntemlerini uygulayabilme becerisi. |
||||||
10 |
Bilgi teknolojileri ve bilgisayar destekli çizim, sunum, mühendislik ve planlama programlarını kullanabilme; alanı ile ilgili güncel uygulamalar için gerekli teknikleri ya da araçları bulabilme ve kullanabilme becerisi. |
||||||
11 |
Bilgiye erişebilmek için kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarından yararlanabilme becerisi. |
X |
|||||
12 |
Hayat boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
||||||
13 |
Bireysel olarak ya da çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni. |
||||||
14 |
Alanı ile ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahip olma. |
||||||
15 |
İnsan haklarına ve bu temelde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, adalet bilinciyle karar verme ve hareket etme. |
||||||
16 |
Mesleki alan ve uygulamada etik ve sorumluluk bilinci. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dâhildir: 15 x toplam ders saati) |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
Ara Sınav |
1 |
10 |
10 |
Kısa Sınav |
- |
- |
- |
Proje |
- |
- |
- |
Seminer ve Sunum |
1 |
8 |
8 |
Ödev |
- |
- |
- |
Final |
1 |
16 |
16 |
Toplam İş Yükü |
121 |
||
Toplam İş Yükü / 25 |
4,84 |
||
Dersin AKTS Kredisi |
5 |