Çam, Ladin,Göknar vb. gimnosperm türlerinin ekolojik ve botanik özellikleri.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Gimnosperm ve angiospermlerin tanımı |
2,3 |
2,3 |
A,C |
2)Kentsel Tasarım ve Peyzaj Mimarlığında kullanılan türlerin ekolojik özellikleri arasındaki farkları açıklar. |
2,3,7 |
2,3 |
A,C |
3) Kentsel Tasarım ve Peyzaj Mimarlığında kullanılan türlerin botanik özelliklerini inceler. |
2,3 |
2,3 |
A,C,D |
4) Farklı türlerin yayılış alanlarını anlatır. |
2,3 |
2,3 |
A,C |
5) Türlerin doğal yayılış alanlarını ve rakımlarını açıklar. |
2,3 |
2,3 |
A,C |
6) Ağaç ve çalıları tanımaya yardımcı olur. |
2,3 |
2,3 |
A,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
Botanik Kitapları |
2 |
Çamlar |
Botanik Kitapları |
3 |
Göknarlar |
Botanik Kitapları |
4 |
Ladinler |
Botanik Kitapları |
5 |
Melezler |
Botanik Kitapları |
6 |
Tsugalar |
Botanik Kitapları |
7 |
Sekoyalar |
Botanik Kitapları |
8 |
Serviler |
Botanik Kitapları |
9 |
Arasınav |
Botanik Kitapları |
10 |
Cunninghamia’lar |
Botanik Kitapları |
11 |
Yalancı Serviler |
Botanik Kitapları |
12 |
Cupressucyparis’ler |
Botanik Kitapları |
13 |
Porsuklar |
Botanik Kitapları |
14 |
Ardıçlar |
Botanik Kitapları |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
Ata, C., 2019. Peyzaj Bakım Teknikleri, İstanbul. Ata, C., 2020. Identification, Selection and Use of Trees and Shrubs for Landscape Design in Turkey Volume I, İstanbul. Ata, C., 2021. Identification, Selection and Use of Trees and Shrubs for Landscape Design in Turkey Volume II, İstanbul. Ata, C., 2022. Identification, Selection and Use of Trees and Shrubs for Landscape Design in Turkey Volume III, İstanbul. Coombes,A.J.,1992. DK Handbooks: Trees, DK ADULT |
Diğer Kaynaklar |
Yücel, E.,2005. Ağaçlar ve Çalılar, Eskişehir. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar |
Botanik kitaplar, bahçelerdeki ağaç ve diğer bitkiler. |
Ödevler |
Bitki tanıma ödevleri |
Sınavlar |
Arasınav, kısa sınavlar, final sınavı. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
70 |
Kısa Sınav |
- |
- |
Ödev |
1 |
30 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Sanatçı Peyzaj Mimarları yetiştirme. |
|
|
|
|
|
|
2 |
Alanındaki temel bilgilere sahip olma, sağlıklı ve yaşanabilir mekânlar sağlama, çevreyi düzenleme becerisi. |
|
|
|
|
x |
|
3 |
Tahrip edilmiş çevreyi onarma, doğa koşullarını tanıma, yeni oluşturulacak mekânlarda doğa koşullarını koruyabilme ve yaratabilme becerisi. |
|
|
|
|
x |
|
4 |
Temel mühendislik bilgilerine sahip olma; doğayı tahrip etmeden, doğaya uygun çevre oluşturabilme becerisi. |
|
|
|
x |
|
|
5 |
Bilgi teknolojileri ve bilgisayar destekli çizim, sunum, mühendislik ve planlama programlarını kullanabilme; alanı ile ilgili güncel uygulamalar için gerekli teknikleri ya da araçları bulabilme ve kullanabilme becerisi. |
|
|
|
|
|
|
6 |
Alanının temel konuları ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli altyapıya sahip olma; bu alandaki teorik ve uygulamalı bilgileri yorumlayabilme ve çağımızdaki uygulamalara aktarabilme becerisi. |
|
|
|
|
|
|
7 |
Alanında problem süreçlerini analiz edebilme ve uygun çözümler bulabilmek için modern tasarım yöntemlerini uygulayabilme becerisi. |
|
|
|
x |
|
|
8 |
Bilgiye erişebilmek için kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarından yararlanabilme becerisi. |
|
|
|
|
|
|
9 |
Bireysel olarak ya da çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni. |
|
|
|
|
|
|
10 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. |
|
|
|
|
|
|
11 |
Alanı ile ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma bilinci. |
|
|
|
|
x |
|
12 |
Hayat boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
|
|
|
|
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) |
14 |
2 |
28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
1 |
13 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Kısa Sınav |
- |
- |
- |
Ödev |
1 |
2 |
2 |
Final |
1 |
2 |
2 |
Toplam İş Yükü |
9 |
47 |
|
Toplam İş Yükü / 25 |
1,88 |
||
Dersin AKTS Kredisi |
2 |