Bilgisayar destekli tasarıma giriş, basit mimari çizimler ile projelerde kullanımı, üç boyutlu modelleme ve basit sunum.
Google Sketchup yazılımını 2 ve 3 boyutlu çizimlerde kullanmak.
Görüntü işleme için Adobe Photoshop yazılımını kullanmak.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Öğrenci, proje sunum tekniklerini geliştirir. |
1,2,3,11 |
1,2,3,4 |
A, C |
2) Öğrenci, sunumda kullanacağı görsel malzemeleri belirler. |
1,2,3,9 |
1,2,3,4 |
A |
3) Öğrenci, sunumda görsel efektler kullanma yeteneği kazanır. |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
A |
4) Öğrenci, görsel malzemeyi düzenlemeyi öğrenir. |
1,2,3,11 |
1,2,3,4 |
A |
5) Öğrenci, görsel malzemeyi uygulamayı öğrenir. |
1,2,3,10 |
1,2,3,4 |
A |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Uygulama / Ön Hazırlık |
1 |
GİRİŞ Bilgi teknolojilerinin iç mimarlıktaki önemi |
|
2 |
Geometrinin temel ilkeleri ve Google Sketchup programına giriş |
|
3 |
Sketchup çizim ve düzenleme araçlarını kullanmak |
|
4 |
Sketch-Up ile 3 boyutlu çizim 1 |
3 boyutlu mekan çizimi |
5 |
Sketch-Up ile 3 boyutlu çizim 2 |
Masa, örs, vazo çizimi |
6 |
Sketch-Up ile 3 boyutlu çizim 3 |
Beşik çatı, korkuluk çizimi |
7 |
ARA SINAV |
|
8 |
Sketch-Up ile 3 boyutlu çizim 4 |
Merdiven çizimi |
9 |
Sketch-Up ile 3 boyutlu çizim 5 |
Kırma çatı ve skylight çizimi |
10 |
Photoshop Yazılımına giriş. |
|
11 |
Adobe Photoshop yazılımının kullanıcı arayüzü ve bilgisayarda görüntü işlemenin temel kavramları. Çizim ve boyama araçlarını kullanma Görüntü parçalarını klonlama ve iyileştirme teknikleri |
|
12 |
Seçim teknikleri, Dönüştürme teknikleri, Katmanları kullanma |
|
13 |
Resmin renklerini ayarlama, Filtreleri kullanma, Bütünleme Sınav Haftası |
|
14 |
Perspektiflerle çalışma (Ufuk noktası teknikleri) Sanatsal metin oluşturma ve düzenleme |
|
15 |
Genel tekrar (Revised) (Online) |
|
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu / Ders Kitabı |
|
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar |
Google Classroom |
Ödevler |
Yüz Yüze |
Sınavlar |
Yüz Yüze |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||
1 |
Kentsel Tasarım, Peyzaj Mimarlığı ve Planlama alanlarının temel konuları hakkında yeterli altyapıya sahip olması. |
|
|
|
X |
|
|
2 |
Sürdürülebilirlik ilkelerini esas alan, doğayı tahrip etmeden, doğa ile uyumlu çevreler oluşturabilme konuları hakkında yeterli altyapıya sahip olması. |
X |
|
|
|
|
|
3 |
Kentsel tasarımın sosyal ve fiziksel boyutu ve herkes için tasarım gibi evrensel öneme sahip konular hakkında bilgi sahibi olması. |
|
|
X |
|
|
|
4 |
Ulusal/Uluslararası çevre politikaları ve mevzuatı gibi yasal ve yönetsel konularda bilgi sahibi olması |
|
|
|
|
|
|
5 |
Peyzaj envanter ve analizi, peyzajın doğal ve fonksiyonel yönleri, farklı ölçek ve içeriklerdeki alan kullanım tipleri ve işlevlerine yönelik bilginin kazandırılması. |
|
X |
|
|
|
|
6 |
Kentsel tasarım donatı elemanları, yapım metotları ve teknolojileri, konstrüksiyon, maliyet analizi, belgelerin ve teknik şartnamelerin yazılması konuları hakkında yeterli altyapıya sahip olması. |
|
|
|
|
|
|
7 |
Kentsel Tasarım, Peyzaj Tasarımı ve Planlama alanlarının tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olması. |
|
|
|
|
|
|
8 |
Tahrip edilmiş çevreyi onarma, doğa koşullarını tanıma, yeni oluşturulacak mekânlarda doğa koşullarını koruyabilme ve yaratabilme becerisi. |
|
|
|
|
|
|
9 |
Alanında problem süreçlerini analiz edebilme ve uygun çözümler bulabilmek için modern tasarım yöntemlerini uygulayabilme becerisi. |
|
|
|
|
X |
|
10 |
Bilgi teknolojileri ve bilgisayar destekli çizim, sunum, mühendislik ve planlama programlarını kullanabilme; alanı ile ilgili güncel uygulamalar için gerekli teknikleri ya da araçları bulabilme ve kullanabilme becerisi. |
|
|
|
|
X |
|
11 |
Bilgiye erişebilmek için kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarından yararlanabilme becerisi. |
|
|
|
X |
|
|
12 |
Hayat boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
|
|
|
X |
|
13 |
Bireysel olarak ya da çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni. |
|
|
|
X |
|
|
14 |
Alanı ile ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahip olma. |
|
X |
|
|
|
|
15 |
İnsan haklarına ve bu temelde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, adalet bilinciyle karar verme ve hareket etme. |
|
|
|
|
|
|
16 |
Mesleki alan ve uygulamada etik ve sorumluluk bilinci. |
|
|
|
|
X |
|
AKTS İş Yükü Tablosu
DERS KATEGORİSİ |
Destek Dersleri |
||
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
16 |
3 |
48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
3 |
48 |
Ara Sınav |
1 |
3 |
3 |
Kısa Sınav |
|
|
|
Ödev |
|
|
|
Final |
1 |
3 |
3 |
Toplam İş Yükü |
|
|
102 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
4,08 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
4 |