Ders Kodu: 
LAUD 311
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
Türkçe
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Çeşitli süs bitkisi fidanlarının üretilmesi, yetiştirilmesi ve bakımlarıyla ilgili bilgi ve pratik kazandırmak.
Dersin İçeriği: 

Yeni fidanlık kurulurken dikkate alınması gereken hususlar, fidancılık işletmesi, fidanlıklarda bitki dikimi, yetiştirilmesi, üretim metodları, bakım işleri, söküm ve pazarlama.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Seminer, 5: Proje, 6: Grup Çalışması, 7: Teknik Gezi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B: Jüri, C: Ödev, D: Kısa sınav

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Fidan Yetiştirme Tekniklerini Kavrama 1,2,5,8,14 1,2,3,4 A,C
2) Fidan Yetiştirmeyi ve Önemini Anlama 1,2,5,8 1,2,3,4,7 A,C
3) Bitki Üretim Methodlarını Kavrama 1,2,5,8 1,2,3,4,7 A,C
4) Doğru Üretim Metodlarını Şeçebilme 1,2,5,8,14 1,2,3,4 A,C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş: Dersin içeriği, kapsamı, amacı ve önemi.   
2 Fidanlık ve Seralar, Yer Seçimi İlkeleri  
3 Fidanlık ve Seralarda Planlama İlkeleri, Rotasyon Planı  
4 Fidanlık ve Seraların Tesisleri  
5 Toprak Hazırlığı ve Toprak İşlemesi  
6 Fidanlıklarda Ekim, Ekim Zamanı  
7 Kaplı Fidan Çalışmaları  
8 Ara Sınav  
9 Generatif Üretme Tekniği  
10 Vejetatif Üretme Teknikleri  
11 Daldırma ve Çelik ile Üretme Tekniği  
12 Mikro veya Makro Üretim Teknikleri  
13 Süs Bitkilerini Yetiştirme Şekilleri  
14 Söküm ve Pazarlama Teknikleri  
15 Fidanlık Uygulaması  

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu -
 
Diğer Kaynaklar Davidson, H., Mecklenburg, R. & Peterson, C., 1998. Nursery Management Administration and Culture, Second Edition.

Landis, T.D., 2008. Nursery Practices, The Woody Seed Plant Manual, United States Department of Agriculture, Forest Service, Agriculture Handbook.

Saatçioğlu, F., 1976. Fidanlık Tekniği. İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Silvikültür Kürsüsü Yayınları, İstanbul.

Ürgenç, S., 1998; Ağaçlandırma Tekniği Yenilenmiş ve Genişletilmiş İkinci Baskı. İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Yayınları, İstanbul.

Alptekin, C, Ü., 2006. Fidanlık Tekniği Ders Notları, İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi, istanbul.

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar -
Ödevler -
Sınavlar -

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 %60
Kısa Sınav - -
Proje  - -
Seminer ve Sunum - -
Ödev 2 %40
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   %60
Yıl içinin Başarıya Oranı   %40
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Kentsel Tasarım, Peyzaj Mimarlığı ve Planlama alanlarının temel konuları hakkında yeterli altyapıya sahip olması.          X  
2 Sürdürülebilirlik ilkelerini esas alan, doğayı tahrip etmeden, doğa ile uyumlu çevreler oluşturabilme konuları hakkında yeterli altyapıya sahip olması.        X    
3 Kentsel tasarımın sosyal ve fiziksel boyutu ve herkes için tasarım gibi evrensel öneme sahip konular hakkında bilgi sahibi olması.             
4 Ulusal/Uluslararası çevre politikaları ve mevzuatı gibi yasal ve yönetsel konularda bilgi sahibi olması             
5 Peyzaj envanter ve analizi, peyzajın doğal ve fonksiyonel yönleri, farklı ölçek ve içeriklerdeki alan kullanım tipleri ve işlevlerine yönelik bilginin kazandırılması.        X    
6 Kentsel tasarım donatı elemanları, yapım metotları ve teknolojileri, konstrüksiyon, maliyet analizi, belgelerin ve teknik şartnamelerin yazılması konuları hakkında yeterli altyapıya sahip olması.             
7 Kentsel Tasarım, Peyzaj Tasarımı ve Planlama alanlarının tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olması.             
8 Tahrip edilmiş çevreyi onarma, doğa koşullarını tanıma, yeni oluşturulacak mekânlarda doğa koşullarını koruyabilme ve yaratabilme becerisi.          X  
9 Alanında problem süreçlerini analiz edebilme ve uygun çözümler bulabilmek için modern tasarım yöntemlerini uygulayabilme becerisi.             
10 Bilgi teknolojileri ve bilgisayar destekli çizim, sunum, mühendislik ve planlama programlarını kullanabilme; alanı ile ilgili güncel uygulamalar için gerekli teknikleri ya da araçları bulabilme ve kullanabilme becerisi.             
11 Bilgiye erişebilmek için kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarından yararlanabilme becerisi.             
12 Hayat boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.             
13 Bireysel olarak ya da çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni.             
14 Alanı ile ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahip olma.          X  
15 İnsan haklarına ve bu temelde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, adalet bilinciyle karar verme ve hareket etme.             
16 Mesleki alan ve uygulamada etik ve sorumluluk bilinci.            

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik Sayısı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dâhildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav - - -
Proje  - - -
Seminer ve Sunum - - -
Ödev 2 5 10
Final 1 16 16
Toplam İş Yükü     123
Toplam İş Yükü / 25     4,92
Dersin AKTS Kredisi     5
Hiçbiri