Çim türlerinin ve yer örtücü bitkilerin botanik ve ekolojik özelliklerinin belirlenmesi, farklı kullanımlarının açıklanması.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
|
1,2,8,9 |
2,3,4 |
A,C |
|
1,2,8,9 |
2,3,4 |
A,C |
|
1,2,8,9 |
2,3,4 |
A,C |
|
1,2,8,9 |
2,3,4 |
A,C |
|
1,2,8,9 |
2,3,4 |
A,C |
|
1,2,8,9 |
2,3,4 |
A,C |
|
1,2,8,9 |
2,3,4 |
A,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
|||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
|
1 |
Giriş |
Temel Bilgiler |
|
2 |
Sıcak İklim ve Serin İklim Çimleri |
Çim Kitapları |
|
3 |
Agrostis Türleri |
Çim Kitapları |
|
4 |
Poa Türleri |
Çim Kitapları |
|
5 |
Lolium Türleri |
Çim Kitapları |
|
6 |
Diğer Serin İklim Çimleri |
Çim Kitapları |
|
7 |
Bermuda Çimleri |
Çim Kitapları |
|
8 |
Diğer Sıcak İklim Çimleri |
Çim Kitapları |
|
9 |
Arasınav |
Çim Kitapları |
|
10 |
Çim Yetiştirme Teknikleri |
Çim Kitapları |
|
11 |
İbreli Yer Örtücü Bitkiler |
Çim Kitapları |
|
12 |
Geniş Yapraklı Yer Örtücü Bitkiler |
Çim Kitapları |
|
13 |
Otsu Yer Örtücü Bitkiler |
Çim Kitapları |
|
14 |
Otsu-Odunsu Yer Örtücü Bitkiler |
Çim Kitapları |
|
15 |
Ödevlerin İrdelenmesi |
Çim Kitapları |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
Karakaş, P., Lawn and Ground Cover Plants Lecture Notes |
Diğer Kaynaklar |
Wiecko, G., 2006. Fundamentals of Tropical Turf Management. McCarty, L.B.,2018. Golf Turf Management. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar |
Çim ve Yer Örtücü Bitkiler Kitapları |
Ödevler |
Araştırma Ödevi |
Sınavlar |
Yazılı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
50 |
Ödev |
2 |
50 |
Toplam |
100 |
|
Finalin Başarıya Oranı |
50 |
|
Yıl içinin Başarıya Oranı |
50 |
|
Toplam |
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Kentsel Tasarım, Peyzaj Mimarlığı ve Planlama alanlarının temel konuları hakkında yeterli altyapıya sahip olması. |
X |
|||||
2 |
Sürdürülebilirlik ilkelerini esas alan, doğayı tahrip etmeden, doğa ile uyumlu çevreler oluşturabilme konuları hakkında yeterli altyapıya sahip olması. |
X |
|||||
3 |
Kentsel tasarımın sosyal ve fiziksel boyutu ve herkes için tasarım gibi evrensel öneme sahip konular hakkında bilgi sahibi olması. |
||||||
4 |
Ulusal/Uluslararası çevre politikaları ve mevzuatı gibi yasal ve yönetsel konularda bilgi sahibi olması |
||||||
5 |
Peyzaj envanter ve analizi, peyzajın doğal ve fonksiyonel yönleri, farklı ölçek ve içeriklerdeki alan kullanım tipleri ve işlevlerine yönelik bilginin kazandırılması. |
||||||
6 |
Kentsel tasarım donatı elemanları, yapım metotları ve teknolojileri, konstrüksiyon, maliyet analizi, belgelerin ve teknik şartnamelerin yazılması konuları hakkında yeterli altyapıya sahip olması. |
||||||
7 |
Kentsel Tasarım, Peyzaj Tasarımı ve Planlama alanlarının tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olması. |
||||||
8 |
Tahrip edilmiş çevreyi onarma, doğa koşullarını tanıma, yeni oluşturulacak mekânlarda doğa koşullarını koruyabilme ve yaratabilme becerisi. |
X |
|||||
9 |
Alanında problem süreçlerini analiz edebilme ve uygun çözümler bulabilmek için modern tasarım yöntemlerini uygulayabilme becerisi. |
X |
|||||
10 |
Bilgi teknolojileri ve bilgisayar destekli çizim, sunum, mühendislik ve planlama programlarını kullanabilme; alanı ile ilgili güncel uygulamalar için gerekli teknikleri ya da araçları bulabilme ve kullanabilme becerisi. |
||||||
11 |
Bilgiye erişebilmek için kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarından yararlanabilme becerisi. |
||||||
12 |
Hayat boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
||||||
13 |
Bireysel olarak ya da çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni. |
||||||
14 |
Alanı ile ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahip olma. |
||||||
15 |
İnsan haklarına ve bu temelde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, adalet bilinciyle karar verme ve hareket etme. |
||||||
16 |
Mesleki alan ve uygulamada etik ve sorumluluk bilinci. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) |
16 |
3 |
48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
1 |
16 |
Ara Sınav |
1 |
20 |
20 |
Ödev |
2 |
10 |
20 |
Final |
1 |
20 |
20 |
Toplam İş Yükü |
124 |
||
Toplam İş Yükü / 25 |
4,96 |
||
Dersin AKTS Kredisi |
5 |