Bilgisayar destekli tasarımın, mimari çizimler ile projelerde kullanımı.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Öğrenci, AutoCAD yazılımını mimari çizimlere uygular |
1,3,6 |
1,2,3,4 |
A,C |
2) Öğrenci, grafik anlatım becerileri kazanır. |
1,3,6 |
1,2,3,4 |
A,C |
3) Öğrenci, tasarım yetisi kazanır. |
1,3,7 |
1,2,3,4 |
A,C |
4) Öğrenci, teknik dökümantasyon sağlamayı ve incelemeyi öğrenir. |
1,3,6 |
1,2,3,4 |
A,C |
5) Öğrenci, biçimsel kompozisyon oluşturmayı sağlar. |
1,3,6 |
1,2,3,4 |
A,C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Uygulama / Ön Hazırlık |
1 |
Giriş ve AutoCAD programının arayüz tanıtımı |
|
2 |
2 boyutlu çizim araçlarının kullanımı 1 |
Basit Plan Çizim |
3 |
2 boyutlu çizim araçlarının kullanımı 2 |
Basit Plan Çizim |
4 |
2 boyutlu çizim araçlarının kullanımı 3 |
Merdivenli Plan |
5 |
2 boyutlu çizim araçlarının kullanımı 4 |
Konut Planı |
6 |
Düzenleme araçlarının kullanımı 1 |
Konut Planı |
7 |
Düzenleme araçlarının kullanımı 2 |
Detaylı Kapı |
8 |
Düzenleme araçlarının kullanımı 3 |
Detaylı Pencere |
9 |
Genel Tekrar |
|
10 |
Arasınav |
|
11 |
Katmanlara ayırma |
Banyo Çizimi |
12 |
Ölçülendirme ve diğer pafta bilgileri |
Mutfak Çizimi |
13 |
Dış referans ve hazır mimari şablonların kullanımı |
Plan-Kesit |
14 |
Nesne özelliklerini genel olarak düzenleme araçları |
Plan Kesit |
15 |
Genel tekrar ve ödev tashihi |
|
Kaynaklar
Ders Notu / Ders Kitabı |
|
Diğer Kaynaklar |
Baykal, G., 2009, Her Yönüyle AutoCAD 2010, ALFA Yayıncılık, İstanbul. Baykal, G., Öğütlü, M., 2010, Her Yönüyle AutoCAD 2010, ALFA Yayıncılık, İstanbul. Baykal, G., 2011, Her Yönüyle AutoCAD 2011, ALFA Yayıncılık, İstanbul. Baykal, G., 2012, Her Yönüyle AutoCAD 2012, ALFA Yayıncılık, İstanbul. Omura, G., 2009, Mastering AutoCAD 2009 & AutoCAD LT 2009, ALFA Yayıncılık, İstanbul. |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
AutoCAD kurulum ve tanıtım DVD’si, Tutorial DVD’leri. |
Ödevler |
USB Flash Bellek (16 Gb) |
Sınavlar |
USB Flash Bellek (16 Gb) |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
30 |
Kısa Sınav |
|
|
Ödev |
1 |
10 |
Toplam |
|
40 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
40 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
İç mimarlık disiplini kapsamında çağdaş ve özgün tasarımlar geliştirebilmek amacıyla sanatsal ve teknik bilgileri uygulama becerisi. |
|
|
|
X |
|
|
2 |
Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi anlama becerisi |
X |
|
|
|
|
|
3 |
Tasarım sürecinde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisi |
|
|
|
|
X |
|
4 |
Sanat ve tasarım alanında analitik araştırma, eleştirel yaklaşım geliştirme ve problem çözme becerisi |
|
|
|
|
|
|
5 |
Tasarım uygulamalarını tarihsel ve sanatsal süreç içinde değerlendirebilme, geçmiş ile bugün ve gelecek ilişkisini kurabilme becerisi |
|
|
|
|
|
|
6 |
Çağdaş iç mimarlık uygulamaları için gerekli teknikleri ve teknolojileri kullanabilme becerisi |
|
|
|
|
X |
|
7 |
Mekan ve donatım elemanları tasarlama sürecinde farklı ölçeklere hakim olabilme ve detay çözebilme becerisi |
|
|
|
X |
|
|
8 |
Evrensel ve yerel düzeyde koruma ve yeniden işlevlendirme yaklaşımları geliştirebilme becerisi |
|
|
|
|
|
|
9 |
Disiplinlerarası uygulamalara ve takım çalışmasına yatkın olma becerisi |
|
|
|
X |
|
|
10 |
Meslek pratiğine yönelik standartlar, düzenlemeler, yönetmelikler ve hukuk kurallarını bilme ve uygulama becerisi |
|
X |
|
|
|
|
11 |
Görsel, sözel ve yazınsal alanda etkili iletişim kurabilme ve fikirlerini ifade edebilme becerisi |
|
|
X |
|
|
|
12 |
Tasarım pratiğine yönelik gelişmeleri izleme ve yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirme becerisi |
|
|
X |
|
|
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
16 |
3 |
48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
1 |
15 |
Ara Sınav |
1 |
3 |
3 |
Kısa Sınav |
|
|
|
Ödev |
1 |
10 |
10 |
Final |
1 |
3 |
3 |
Toplam İş Yükü |
|
|
79 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
3,16 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
3 |