Mobilyanın ilk çağdan itibaren toplumun gelişmesiyle günümüze kadar olan dönemde geçirdiği dönüşüm, üsluplar, tarzlar ve belli başlı tasarımcı ve yapımcı ustalar ele alınarak kronolojik olarak günümüze nasıl geldiği anlatılır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Mobilya tasarım tarihinde yeterli düzeyde bilgi sahibi olarak, gerektiği zaman tasarımları yeniden ifade edebilecek düzeyde olmak. |
1,2,5,12 |
1,2,3 |
A,B,C |
2) Mobilya tarihinde kullanılan günümüzde antika mobilyalar olarak adlandırdığımız mobilyaları içmimari projelerde kullanabilmek. |
1,2,7 |
1,2,3 |
A,B,C |
3) Mobilya tarihi bilgisi ile beraber öğrenilen akım trend konsept kavramları, projelere yaptıkları tasarımlara katkı sağlar. |
1,2,5,7 |
1,2,3 |
A,B,C |
4) Müzayedelerde çıkan eserleri tanıyıp anlamaya yardımcı olur. |
5,11,12 |
1,2,3 |
A,B,C |
5) Öğrencilere antika mobilyalarla ilgili konuşma ortamlarında kendilerini ifade etme yeteneğini kazandırır. |
5,9,11 |
1,2,3 |
A,B,C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Uygulama / Ön Hazırlık |
1 |
Tunç ve Demir Çağlarında kullanılan mobilyalar ve düzenleri hakkında örnekler eşliğinde bilgi verilmesi. |
|
2 |
Erken Orta Çağda kullanılan mobilyalar ve düzenleri hakkında örnekler eşliğinde bilgi verilmesi. |
|
3 |
Gotik döneminde kullanılan mobilyalar ve düzenleri hakkında örnekler eşliğinde bilgi verilmesi. |
|
4 |
Rönesans döneminde kullanılan mobilyalar ve düzenleri hakkında örnekler eşliğinde bilgi verilmesi. |
|
5 |
Barok döneminde kullanılan mobilyalar ve düzenleri hakkında örnekler eşliğinde bilgi verilmesi. |
|
6 |
Rokoko döneminde kullanılan mobilyalar ve düzenleri hakkında örnekler eşliğinde bilgi verilmesi. |
|
7 |
I. ARA SINAV Yeni-Klasik döneminde kullanılan mobilyalar ve düzenleri hakkında örnekler eşliğinde bilgi verilmesi |
|
8 |
Ampir döneminde kullanılan mobilyalar ve düzenleri hakkında örnekler eşliğinde bilgi verilmesi. |
|
9 |
Endüstrileşme ile 19. Yüzyıldaki değişim sürecinin ele alınması |
|
10 |
Eski tarzların tekrar yorumlanması Yeni malzemeler ve yeni yapım tekniklerinin oluşturulması, |
|
11 |
II. ARA SINAV Mobilyada rahatlık ve kullanışlılık dönemine geçiş süreci, Dönemi itibariyle tasarım üzerine yeni bakış açısının oluşturulması. |
|
12 |
El Sanatları Akımı ve Art Nouveau dönemlerinde kullanılan mobilyalar ve düzenleri hakkında örnekler eşliğinde bilgi verilmesi. |
|
13 |
20. Yüzyılda ve Modernizmde kullanılan mobilyalar ve düzenleri hakkında örnekler eşliğinde bilgi verilmesi. |
|
14 |
Art Deco döneminde ve 2. Dünya Savaşı sonrası kullanılan mobilyalar ve düzenleri hakkında örnekler eşliğinde bilgi verilmesi. MAZERET SINAVI |
|
15 |
60’lardan 80’lere ve 90’lı yıllarda kullanılan mobilyalar ve düzenleri hakkında örnekler eşliğinde bilgi verilmesi.
|
|
Kaynaklar
Temel Kaynaklar |
Mobilya Tarihi Kitabı, Oya Boyla Oya Boyla Mobilya Tarihi dersi ders notları Stilhandbuch, Ernst Rettelbush Antique Collector’s Directory of Period Detail, Paul Davidson Furniture, World Styles from Classical to Contemporary, Judith Miller Furniture in History, Dr.Leslie Pina Designer’s Guide to Furniture Styles, Treena Crochet History of Modern Design, David Raizman |
Materyal Paylaşımı
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
2 |
50 |
Ödev |
1 |
10 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
40 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
Değerlendirme Sistemi
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||
1 |
İç mimarlık disiplini kapsamında çağdaş ve özgün tasarımlar geliştirebilmek amacıyla sanatsal ve teknik bilgileri uygulama becerisi. |
|
|
|
X |
|
|
2 |
Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi anlama becerisi |
|
|
|
|
X |
|
3 |
Tasarım sürecinde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisi |
|
|
|
|
|
|
4 |
Sanat ve tasarım alanında analitik araştırma, eleştirel yaklaşım geliştirme ve problem çözme becerisi |
|
|
|
|
X |
|
5 |
Tasarım uygulamalarını tarihsel ve sanatsal süreç içinde değerlendirebilme, geçmiş ile bugün ve gelecek ilişkisini kurabilme becerisi |
|
|
|
|
X |
|
6 |
Çağdaş iç mimarlık uygulamaları için gerekli teknikleri ve teknolojileri kullanabilme becerisi |
|
|
|
|
|
|
7 |
Mekan ve donatım elemanları tasarlama sürecinde farklı ölçeklere hakim olabilme ve detay çözebilme becerisi |
|
|
|
X |
|
|
8 |
Evrensel ve yerel düzeyde koruma ve yeniden işlevlendirme yaklaşımları geliştirebilme becerisi |
|
|
|
|
|
|
9 |
Disiplinler arası uygulamalara ve takım çalışmasına yatkın olma becerisi |
|
|
X |
|
|
|
10 |
Meslek pratiğine yönelik standartlar, düzenlemeler, yönetmelikler ve hukuk kurallarını bilme ve uygulama becerisi |
|
|
|
|
|
|
11 |
Görsel, sözel ve yazınsal alanda etkili iletişim kurabilme ve fikirlerini ifade edebilme becerisi |
|
|
|
|
X |
|
12 |
Tasarım pratiğine yönelik gelişmeleri izleme ve yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirme becerisi |
|
|
|
|
X |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||
1 |
İç mimarlık disiplini kapsamında çağdaş ve özgün tasarımlar geliştirebilmek amacıyla sanatsal ve teknik bilgileri uygulama becerisi. |
|
|
|
X |
|
|
2 |
Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi anlama becerisi |
|
|
|
|
X |
|
3 |
Tasarım sürecinde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisi |
|
|
|
|
|
|
4 |
Sanat ve tasarım alanında analitik araştırma, eleştirel yaklaşım geliştirme ve problem çözme becerisi |
|
|
|
|
X |
|
5 |
Tasarım uygulamalarını tarihsel ve sanatsal süreç içinde değerlendirebilme, geçmiş ile bugün ve gelecek ilişkisini kurabilme becerisi |
|
|
|
|
X |
|
6 |
Çağdaş iç mimarlık uygulamaları için gerekli teknikleri ve teknolojileri kullanabilme becerisi |
|
|
|
|
|
|
7 |
Mekan ve donatım elemanları tasarlama sürecinde farklı ölçeklere hakim olabilme ve detay çözebilme becerisi |
|
|
|
X |
|
|
8 |
Evrensel ve yerel düzeyde koruma ve yeniden işlevlendirme yaklaşımları geliştirebilme becerisi |
|
|
|
|
|
|
9 |
Disiplinler arası uygulamalara ve takım çalışmasına yatkın olma becerisi |
|
|
X |
|
|
|
10 |
Meslek pratiğine yönelik standartlar, düzenlemeler, yönetmelikler ve hukuk kurallarını bilme ve uygulama becerisi |
|
|
|
|
|
|
11 |
Görsel, sözel ve yazınsal alanda etkili iletişim kurabilme ve fikirlerini ifade edebilme becerisi |
|
|
|
|
X |
|
12 |
Tasarım pratiğine yönelik gelişmeleri izleme ve yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirme becerisi |
|
|
|
|
X |
|
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
10 |
2 |
20 |
Ara Sınav |
1 |
3 |
3 |
Ödev |
1 |
10 |
10 |
Final |
1 |
3 |
3 |
Toplam İş Yükü |
|
|
81 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
3,24 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
3 |