Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Dersin amacı, öğrencilerin görselleştirme becerilerinin geliştirilmesi, görsel imgelerin dönüştürülmesi ve bu imgelerin çizim becerilerine dönüştürülmesidir. Daha iyi çizmeyi öğrenmek, daha net görmeyi öğrenmekle başlar. Öğrenciler, iç mimari tasarım süreci bağlamında bir dizi çizim yöntem ve tekniğini, hatta tasarım problemlerinin çözümünde işe yarayan uygulamaları bile uygulayacak ve geliştireceklerdir. Tasarımcının kavramsal fikirleri iletme yeteneğini geliştiren serbest elle çizim ve taslak hazırlama becerilerinin geliştirilmesine, özellikle de kağıt üzerinde tasarım deneylerinin yapılmasının rolüne vurgu yapılacaktır. Ders, bir şeyleri görme biçimini geliştirmenin ve düşüncesini grafik terimlerle geliştirmenin bir yöntemi olarak eskiz yapmayı içerir.
Dersin İçeriği:
Eskiz yapmak, vizyonu zihinden ele ve son olarak da kâğıda görselleştirme ve aktarma yeteneğidir. Eskiz, yeni fikirlerin seçildiği bir yer olarak iç mimarlık sürecinin önemli bir parçasıdır. Öğrenciler, mimariyi ve yapılı çevreyi daha iyi anlamak için alanı gözlemleme, algılama ve yetkin bir şekilde belgeleme becerilerini geliştireceklerdir. Şehrin etrafındaki tarihi veya çağdaş mimari öneme sahip binalar ve iç mekanlar da ilham kaynağı olacaktır. Bir tasarımın düşünce boyutunun kağıda aktarılması ve tasarımın temeli olabilecek tüm ön çalışmaların serbest el eskiz tekniği ile ortaya çıkarılması ders kapsamındadır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Yanıt, 3: Tartışma, 4: Uygulama/Alıştırma, 5: Alan Gezisi, 6: Takım/Grup Çalışması, 7: Rol Oynama, 8: Rapor Hazırlama ve/veya Sunma, 9: Gösterme, 10: Deney, 11: Gözlem, 12: Örnek Olay İncelemesi, 13: Sorun/Problem Çözme, 14: Beyin Fırt
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, B: Sunum C: Ödev D: Proje Geliştirme
Dikey Sekmeler
Hiçbiri