Ders Kodu: 
INTD 264
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Dersin amacı, öğrencilerin görselleştirme becerilerinin geliştirilmesi, görsel imgelerin dönüştürülmesi ve bu imgelerin çizim becerilerine dönüştürülmesidir. Daha iyi çizmeyi öğrenmek, daha net görmeyi öğrenmekle başlar. Öğrenciler, iç mimari tasarım süreci bağlamında bir dizi çizim yöntem ve tekniğini, hatta tasarım problemlerinin çözümünde işe yarayan uygulamaları bile uygulayacak ve geliştireceklerdir. Tasarımcının kavramsal fikirleri iletme yeteneğini geliştiren serbest elle çizim ve taslak hazırlama becerilerinin geliştirilmesine, özellikle de kağıt üzerinde tasarım deneylerinin yapılmasının rolüne vurgu yapılacaktır. Ders, bir şeyleri görme biçimini geliştirmenin ve düşüncesini grafik terimlerle geliştirmenin bir yöntemi olarak eskiz yapmayı içerir.
Dersin İçeriği: 

Eskiz yapmak, vizyonu zihinden ele ve son olarak da kâğıda görselleştirme ve aktarma yeteneğidir. Eskiz, yeni fikirlerin seçildiği bir yer olarak iç mimarlık sürecinin önemli bir parçasıdır. Öğrenciler, mimariyi ve yapılı çevreyi daha iyi anlamak için alanı gözlemleme, algılama ve yetkin bir şekilde belgeleme becerilerini geliştireceklerdir. Şehrin etrafındaki tarihi veya çağdaş mimari öneme sahip binalar ve iç mekanlar da ilham kaynağı olacaktır. Bir tasarımın düşünce boyutunun kağıda aktarılması ve tasarımın temeli olabilecek tüm ön çalışmaların serbest el eskiz tekniği ile ortaya çıkarılması ders kapsamındadır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Yanıt, 3: Tartışma, 4: Uygulama/Alıştırma, 5: Alan Gezisi, 6: Takım/Grup Çalışması, 7: Rol Oynama, 8: Rapor Hazırlama ve/veya Sunma, 9: Gösterme, 10: Deney, 11: Gözlem, 12: Örnek Olay İncelemesi, 13: Sorun/Problem Çözme, 14: Beyin Fırt
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B: Sunum C: Ödev D: Proje Geliştirme

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) El, göz ve beyin koordinasyonu geliştirir

1,2,3

1,2,3,4

A,C,D

2) İç mekân ve dış mekânda çizim uygulamaları yaparak gördüğünü eskiz ile ifade etme becerisi kazanır

1,3,4

1,2,3,4,5

A,C,D

3) Gözdeki oran, ölçek ve ritim gibi algılama öğelerini geliştirir.

1,2,3

1,2,3,4,5

A,C,D

4) Tasarımcı düşünme yetisi konusunda bilgi ve beceri kazandırır.

2,3,4

1,2,3,4,5

A,C,D

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

 

1

Ders hakkında genel giriş, iç mimari ve mimari eskiz teknikleri hakkında bilgi.

 

2

Eskiz oluşturmada beyin-el-göz ilişkisinin anlatımı ve sınıf uygulaması

 

3

Kara kalem eskiz tekniklerine giriş, eskizde çizgi çeşitleri ve serbest uygulama yapılması

 

4

Kör eskizleme tekniği ile mekan nesne ilişkisinin anlatılması ve uygulama yapılması

 

5

Kör eskizleme tekniği kullanarak plan ve görünüş, cephe çizimleri

 

6

Eskizde kompozisyon, insan, oran-orantı, nesne ilişkileri ve uygulama yapılması

 

7

Eskizde ışık ve gölge ilişkileri

 

8

Ara Sınav

 

9

İç mimari eskiz ifade biçimleri, kalem çeşitleri, mürekkepli kalem kullanımları

 

10

Uygulama ve detay çizimlerinde eskiz kullanımı

 

11

Mobilya eskizleri ve uygulama yapılması

 

12

Dış mekan eskiz tekniklerinin anlatımı

 

13

Dış mekan eskiz uygulamaları yapılması (dış gezi ya da kampüs çevresinde)

 

14

Final teslimi için ön çalışma 

 

15

Final çalışmalarının tartışılması

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR

Ders Notu /  Ders Kitabı    

  • Ching, F. (2018) Design Drawing 3rd Edition.
  • Hobbs, J.,Sketch Your World, Apple,2014.
  • İnceoğlu, N., Eskizler Çizerek Düşünme Düşünerek Çizme,Nemli Yayıncılık, 2012.

 

Diğer Kaynaklar

  • Yakın, B., 2012, Tasarım Sürecinde Görsel Düşünme Ve Görsel Anlatım İlişkisine Analitik Bir Yaklaşım, Hacettepe Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Dodsworth S. (2012), Elements of Interior Design, AVA Book Production Pte, Singapur.
  • Edwards B. (1979), Drawing on the Right Side of Brain, LA, JP Torcher.
  • Goldschmidt G. (1991), Dialectics of Sketching, Creative Research Journal, 4 (2), page 123–143

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 

Dokümanlar

-

Ödevler

-

Sınavlar

-

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

60

Öğrenci Sunumları

1

20

Dönem Ödevi

1

20

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

50

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

50

Toplam

 

100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

 

1

İç mimarlık disiplini kapsamında çağdaş ve özgün tasarımlar geliştirebilmek amacıyla sanatsal ve teknik bilgileri uygulama becerisi.

x

 

 

 

 

 

2

Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi anlama becerisi

x

 

 

 

 

 

3

Tasarım sürecinde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilmebecerisi

x

 

 

 

 

 

4

Sanat ve tasarım alanında analitik araştırma, eleştirel yaklaşım geliştirme ve problem çözme becerisi

 

x

 

 

 

 

5

Tasarım uygulamalarını tarihsel ve sanatsal süreç içinde değerlendirebilme, geçmiş ile bugün ve gelecek ilişkisini kurabilme becerisi

 

 

x

 

 

 

6

Çağdaş iç mimarlık uygulamaları için gerekli teknikleri ve teknolojileri kullanabilme becerisi

 

 

x

 

 

 

7

Mekan ve donatım elemanları tasarlama sürecinde farklı ölçeklere hakim olabilme ve detay çözebilme becerisi

 

 

x

 

 

 

8

Evrensel ve yerel düzeyde koruma ve yeniden işlevlendirme yaklaşımları geliştirebilme becerisi

 

 

 

x

 

 

9

Disiplinler arası uygulamalara ve takım çalışmasına yatkın olma becerisi

 

 

x

 

 

 

10

Meslek pratiğine yönelik standartlar, düzenlemeler, yönetmelikler ve hukuk kurallarını bilme ve uygulama becerisi

 

 

 

x

 

 

11

Görsel, sözel ve yazınsal alanda etkili iletişim kurabilme ve fikirlerini ifade edebilme becerisi

 

x

 

 

 

 

12

Tasarım pratiğine yönelik gelişmeleri izleme ve yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirme becerisi

 

x

 

 

 

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dâhildir: 15 x toplam ders saati)

15

3

45

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

15

3

45

Ara Sınav

1

3

3

Yıl İçi Sunumu

1

3

3

Kısa Sınav

-

-

-

Dönem Ödevi

1

20

20

Final Sınavı

1

3

3

Toplam İş Yükü

 

 

   119

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

4,76

Dersin AKTS Kredisi

 

 

     5

Hiçbiri