Ders Kodu: 
INTD 263
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
İç mimari tasarımda, kurum kimliği kavramının öneminin anlaşılması
Dersin İçeriği: 

Ders kapsamında kurum kimliği kavramı açıklanır.  Kurum kimliği oluşturulurken, mekânsal algılamaya etki eden tasarım elemanları ve temel tasarım prensipleri anlatılır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Yanıt, 3: Tartışma, 4: Uygulama/Alıştırma, 5: Alan Gezisi, 6: Takım/Grup Çalışması, 7: Rol Oynama, 8: Rapor Hazırlama ve/veya Sunma, 9: Gösterme, 10: Deney, 11: Gözlem, 12: Örnek Olay İncelemesi, 13: Sorun/Problem Çözme, 14: Beyin Fırt
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B: Sunum C: Ödev D: Proje Geliştirme

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) Kurum kimliğini, kurum kimliğinin ögelerini tanımlar.

2,4,5,11,12

1, 9

B

2) Kurum kimliği oluşumuna etki eden tasarım elemanlarını tanımlar.

  2,4,11,12      

1, 9

B

3) Kurum kimliği oluşumunda mekân algılamasına etki eden temel tasarım prensipleri tanımlar.

 

  2,4,11,12      

1, 9

C

4) Kurum Kimliği örneklerini analiz edebilir.

  2,4,11,12           

8

C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Uygulama / Ön Hazırlık

1

Kurum Kimliğinin tanımı.

 

2

Kurum Kimliğinin tarihçesi ve Kurum Kimliğinin yapıları

 

3

Kurum Kimliğinin Ögelerinin tanımı

 

4

Kurumsal Tasarımın tanımı ve Kurumsal tasarımın ögelerinin incelenmesi.

 

5

Kurum kimliği oluşumunda; görsel, ısısal, işitsel, boyutsal algılama.

 

6

Kurum kimliği oluşumunda mekân algılamasına etki eden tasarım elemanlarının tanımı.

 

7

Kurum Kimliği tasarımında, malzeme etkisinin incelenmesi.

 

8

Kurum kimliği oluşumunda mekân algılamasına etki eden tasarım prensipleri (Eksen, Simetrik, asimetrik, merkezi denge)

 

9

Kurum kimliği oluşumunda mekân algılamasına etki eden temel tasarım prensipleri (Odak noktası, hiyerarşi, ritim, tekrar, devamlılık, kontrast, armoni)

 

10

Kurum Kimliği tasarımı örneklerinin incelenmesi

 

11

Kurum Kimliği tasarımı örneklerinin incelenmesi

 

12

Genel Tekrar

 

13

Öğrenci ödev sunumları

 

14

Öğrenci ödev sunumları

 

15

Öğrenci ödev sunumları

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR

Ders Notu /  Ders Kitabı    

  • Doç. Dr. Bahar Kaya – Kurum Kimliği Ders Notları

Diğer Kaynaklar

  • ÜLKER Bahar Funda, “Kurum Kimliği ve Banka Şubeleri” MSGSÜ Fen Bilimleri Enstitüsü, Sanatta Yeterlik tezi, 2001.
  • OKAY Ayla, “Kurum kimliği”, Mediaket Yayınları, 1999.
  • Ak, Mehmet, Firmalarda Kurumsal Kimlik ve İmaj, Işıl ofset Sanayi Ltd. İst.1998.

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 

Dokümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

-

-

Öğrenci Sunumları (Yıliçi)

1

30

Kısa Sınav

-

-

Dönem Ödevi

1

70

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

70

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

30

Toplam

 

100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

 

1

İç mimarlık disiplini kapsamında çağdaş ve özgün tasarımlar geliştirebilmek amacıyla sanatsal ve teknik bilgileri uygulama becerisi.

 

 

X

 

 

 

2

Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi anlama becerisi

 

 

 

 

X

 

3

Tasarım sürecinde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisi

 

 

 

X

 

 

4

Sanat ve tasarım alanında analitik araştırma, eleştirel yaklaşım geliştirme ve problem çözme becerisi

 

 

 

 

X

 

5

Tasarım uygulamalarını tarihsel ve sanatsal süreç içinde değerlendirebilme, geçmiş ile bugün ve gelecek ilişkisini kurabilme becerisi

 

 

 

X

 

 

6

Çağdaş iç mimarlık uygulamaları için gerekli teknikleri ve teknolojileri kullanabilme becerisi

 

 

X

 

 

 

7

Mekan ve donatım elemanları tasarlama sürecinde farklı ölçeklere hakim olabilme ve detay çözebilme becerisi

X

 

 

 

 

 

8

Evrensel ve yerel düzeyde koruma ve yeniden işlevlendirme yaklaşımları geliştirebilme becerisi

 

X

 

 

 

 

9

Disiplinler arası uygulamalara ve takım çalışmasına yatkın olma becerisi

 

 

X

 

 

 

10

Meslek pratiğine yönelik standartlar, düzenlemeler, yönetmelikler ve hukuk kurallarını bilme ve uygulama becerisi

 

 

X

 

 

 

11

Görsel, sözel ve yazınsal alanda etkili iletişim kurabilme ve fikirlerini ifade edebilme becerisi

 

 

 

 

X

 

12

Tasarım pratiğine yönelik gelişmeleri izleme ve yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirme becerisi

 

 

 

 

X

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dâhildir: 15 x toplam ders saati)

15

3

45

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

15

3

45

Ara Sınav

-

-

-

Yıl İçi Sunumu

1

3

     3

Kısa Sınav

-

-

-

Dönem Ödevi

1

26

26

Final Sınavı

-

-

-

Toplam İş Yükü

 

 

   119

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

4,76

Dersin AKTS Kredisi

 

 

     5

Hiçbiri