Tasarım öğelerinin ve prensiplerinin projelerde uygulanması, projenin başından sonuna kadar olan sürecin takip edilmesi, belgelendirilmesi ve sonlandırılması.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Öğrencilerin proje için mobilya, renk, kumaş gibi öğeleri seçmeleri ve kurgulandığı şekilde uygulanmalarını sağlamaları |
2,4,5 |
1,3,10 |
B,C,D |
2) Projenin başından sonuna kadar olan süreçte müşteri, satıcı ve uygulama aşamalarında koordinasyonun sağlanması |
3,6,8,10 |
1,3,9,12 |
C,D |
3) Proje sunum, şartname, teklif gibi dokümanların hazırlanması, projenin kavram ve uygulama aşamalarının tamamlanması |
4,7,8,15 |
1,9,5 |
A,B,D |
4) Görsel ve sözlü olarak projenin okunması, anlatılması ve problem çözümü |
2,3,14 |
1,5,9,11 |
A,C,D |
|
|
|
|
|
|
|
|
5) Öğrencinin kavramsal tasarım ile başlayıp, çizim aşaması, imalat aşaması ile devam eden tüm süreçleri yönetmeyi öğrenmesi |
1,13 |
1,3,4 |
A,D |
6)Mimari ofislerin çalışma stillerinin öğrenilmesi, gerekli tüm sorumluluk ve risklerin görülmesi, çözülmesi gereken tüm problemlerin çözüm yollarının öğrenilmesi |
1,5,10 |
1,3,8,15 |
A,B,D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
|||
Hafta |
Konular |
Uygulama / Ön Hazırlık |
|
1 |
İç mimaride proje yönetimine giriş |
Öğrenciler ile tanışma ve iç mimarlık mesleği ile ilgili görüşme |
|
2 |
İç mimarlık tasarım ilkelerinin işlenmesi |
Mimarlıkta denge, ritim, uyum, devamlılık gibi tasarım ilkelerinin sınıf çalışması ile pekiştirilmesi |
|
3 |
İç mimarlıkta tasarım pratiğinin geliştirilmesi ve tasarım aşamasına geçilmesi |
Tasarım metodolojilerinin çalışılması |
|
4 |
Mimarlık ve iç mimarlıkta kullanılan malzemelerin öğrenilmesi |
Malzeme kullanımları ile ilgili çalışma |
|
5 |
Araştırma yöntemlerinin öğrenilmesi, kavramsal ve fikirsel tasarımların yapılması |
Eskiz ve çizim çalışmaları |
|
6 |
Sunum teknikleri |
Gruplara ayrılma ve verilen konu ve mekân ile ilgili sunumların hazırlanması |
|
7 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
|
8 |
Proje için gerekli tüm dokümanların hazırlanması. Teklifler, imalat dosyaları ve çizimleri, malzeme dosyaları ve şartnameleri, anlaşma ve servis dosyalarının yapılması |
2 kişilik gruplar halinde verilen projeye uygun dokümanların hazırlanması |
|
9 |
Mimar, müşteri, üretici, imalatçı ve uygulamacı ilişkilerinin düzenlenmesi |
Tiyatro şeklinde ilişkilerin şekillendirilmesi |
|
10 |
Projenin bütçe ve işleyiş tablosunun hazırlanması, organizasyon becerilerinin geliştirilmesi |
Verilen projeye göre istenilen dokümanların hazırlanması. |
|
11 |
Projede olabilecek aksaklık ve risk çözümleri |
Problemli bir projenin çözümünün yapılması. |
|
12 |
Mimari ofis ziyareti |
Bir projenin başından sonuna kadar olan süreci gerçek hayatta yaşamak. |
|
13 |
Mimari projede rollerin belirlenmesi ve final projesine hazırlık |
Öğrenciler içinde proje ve görev dağılımının yapılması |
|
14 |
Final projesinin hazırlıklarının devamı |
Öğrenci ile birebir çalışmalara devam |
|
15 |
Final öncesi ön sunum ve kritiklerin verilmesi |
Öğrenci ön sunum |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu / Ders Kitabı |
by Phyllis Harbinger
by David Burstein , Frank Stasiowski |
Diğer Kaynaklar |
by William Lidwell , Kritina Holden, Jill Butler
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dokümanlar |
Çizim malzemeleri ve not defteri |
Ödevler |
Grup çalışmaları, ödevler ve sunumlar |
Sınavlar |
Ara Sınav, dönem içi projeleri, final projesi |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
30 |
Öğrenci Sunumları (Yıliçi) |
3 |
30 |
Kısa Sınav |
- |
- |
Dönem Ödevi |
1 |
40 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
40 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
60 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||
1 |
İç mimarlık disiplini kapsamında çağdaş ve özgün tasarımlar geliştirebilmek amacıyla sanatsal ve teknik bilgileri uygulama becerisi. |
|
|
X |
|
|
|
2 |
Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi anlama becerisi |
|
|
|
|
X |
|
3 |
Tasarım sürecinde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisi |
|
|
X |
|
|
|
4 |
Sanat ve tasarım alanında analitik araştırma, eleştirel yaklaşım geliştirme ve problem çözme becerisi |
|
|
|
X |
|
|
5 |
Tasarım uygulamalarını tarihsel ve sanatsal süreç içinde değerlendirebilme, geçmiş ile bugün ve gelecek ilişkisini kurabilme becerisi |
|
|
|
|
|
|
6 |
Çağdaş iç mimarlık uygulamaları için gerekli teknikleri ve teknolojileri kullanabilme becerisi |
|
|
|
|
|
|
7 |
Mekan ve donatım elemanları tasarlama sürecinde farklı ölçeklere hakim olabilme ve detay çözebilme becerisi |
|
|
|
X |
|
|
8 |
Evrensel ve yerel düzeyde koruma ve yeniden işlevlendirme yaklaşımları geliştirebilme becerisi |
|
|
|
|
|
|
9 |
Disiplinler arası uygulamalara ve takım çalışmasına yatkın olma becerisi |
|
|
|
|
X |
|
10 |
Meslek pratiğine yönelik standartlar, düzenlemeler, yönetmelikler ve hukuk kurallarını bilme ve uygulama becerisi |
|
|
|
|
X |
|
11 |
Görsel, sözel ve yazınsal alanda etkili iletişim kurabilme ve fikirlerini ifade edebilme becerisi |
|
|
|
X |
|
|
12 |
Tasarım pratiğine yönelik gelişmeleri izleme ve yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirme becerisi |
|
X |
|
|
|
|
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dâhildir: 15 x toplam ders saati) |
16 |
3 |
48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
3 |
45 |
Ara Sınav |
1 |
3 |
3 |
Yıl İçi Sunumu |
3 |
3 |
9 |
Okul gezisi |
1 |
3 |
3 |
Dönem Ödevi |
1 |
12 |
12 |
Final Sınavı |
- |
- |
- |
Toplam İş Yükü |
|
|
120 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
4,8 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |