Ders Kodu: 
INTD 495
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Amacı: 
Öğrencilerin iç mimarlık mesleğinde proje yönetimi ile ilgili bilgilendirilmesinin sağlanması. Tasarımdan, uygulamasına kadar bir projenin koordinasyonunun üstlenilmesi.
Dersin İçeriği: 

Tasarım öğelerinin ve prensiplerinin projelerde uygulanması, projenin başından sonuna kadar olan sürecin takip edilmesi, belgelendirilmesi ve sonlandırılması.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Yanıt, 3: Tartışma, 4: Uygulama/Alıştırma, 5: Alan Gezisi, 6: Takım/Grup Çalışması, 7: Rol Oynama, 8: Rapor Hazırlama ve/veya Sunma, 9: Gösterme, 10: Deney, 11: Gözlem, 12: Örnek Olay İncelemesi, 13: Sorun/Problem Çözme, 14: Beyin Fırt
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B: Sunum C: Ödev D: Proje Geliştirme

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) Öğrencilerin proje için mobilya, renk, kumaş gibi öğeleri seçmeleri ve kurgulandığı şekilde uygulanmalarını sağlamaları

2,4,5

1,3,10

B,C,D

2) Projenin başından sonuna kadar olan süreçte müşteri, satıcı ve uygulama aşamalarında koordinasyonun sağlanması

3,6,8,10

1,3,9,12

C,D

3) Proje sunum, şartname, teklif gibi dokümanların hazırlanması, projenin kavram ve uygulama aşamalarının tamamlanması

4,7,8,15

1,9,5

A,B,D

4) Görsel ve sözlü olarak projenin okunması, anlatılması ve problem çözümü

2,3,14

1,5,9,11

A,C,D

 

 

 

 

 

 

 

 

5) Öğrencinin kavramsal tasarım ile başlayıp, çizim aşaması, imalat aşaması ile devam eden tüm süreçleri yönetmeyi öğrenmesi

1,13

1,3,4

A,D

6)Mimari ofislerin çalışma stillerinin öğrenilmesi, gerekli tüm sorumluluk ve risklerin görülmesi, çözülmesi gereken tüm problemlerin çözüm yollarının öğrenilmesi

1,5,10

1,3,8,15

A,B,D

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Uygulama / Ön Hazırlık

1

İç mimaride proje yönetimine giriş

Öğrenciler ile tanışma ve iç mimarlık mesleği ile ilgili görüşme

2

İç mimarlık tasarım ilkelerinin işlenmesi

Mimarlıkta denge, ritim, uyum, devamlılık gibi tasarım ilkelerinin sınıf çalışması ile pekiştirilmesi

3

İç mimarlıkta tasarım pratiğinin geliştirilmesi ve tasarım aşamasına geçilmesi

Tasarım metodolojilerinin çalışılması

4

Mimarlık ve iç mimarlıkta kullanılan malzemelerin öğrenilmesi

Malzeme kullanımları ile ilgili çalışma

5

Araştırma yöntemlerinin öğrenilmesi, kavramsal ve fikirsel tasarımların yapılması

Eskiz ve çizim çalışmaları

6

Sunum teknikleri

Gruplara ayrılma ve verilen konu ve mekân ile ilgili sunumların hazırlanması

7

Ara Sınav

Ara Sınav

8

Proje için gerekli tüm dokümanların hazırlanması. Teklifler, imalat dosyaları ve çizimleri,  malzeme dosyaları ve şartnameleri, anlaşma ve servis dosyalarının yapılması

2 kişilik gruplar halinde verilen projeye uygun dokümanların hazırlanması

9

Mimar, müşteri, üretici, imalatçı ve uygulamacı ilişkilerinin düzenlenmesi

Tiyatro şeklinde ilişkilerin şekillendirilmesi

10

Projenin bütçe ve işleyiş tablosunun hazırlanması, organizasyon becerilerinin geliştirilmesi

Verilen projeye göre istenilen dokümanların hazırlanması.

11

Projede olabilecek aksaklık ve risk çözümleri

Problemli bir projenin çözümünün yapılması.

12

Mimari ofis ziyareti

Bir projenin başından sonuna kadar olan süreci gerçek hayatta yaşamak.

13

Mimari projede rollerin belirlenmesi ve final projesine hazırlık

Öğrenciler içinde proje ve görev dağılımının yapılması

14

Final projesinin hazırlıklarının devamı

Öğrenci ile birebir çalışmalara devam

15

Final öncesi ön sunum ve kritiklerin verilmesi

Öğrenci ön sunum

Kaynaklar

KAYNAKLAR

Ders Notu /  Ders Kitabı    

  • Interior Design Project Manager - Challenges, Solutions, and Golden Rules: Overcome Challenges of Interior Design Project Management. Avoid Project Failures Caused by Unclear Planning and Objectives by Virginia I Smith
  •  The Interior Design Productivity Toolbox: Checklists and Best Practices to Manage Your Workflow 1st Edition

by Phyllis Harbinger

  • Project Management for the Design Professional: A Handbook for Architects, Engineers, and Interior Designers

by David Burstein , Frank Stasiowski

Diğer Kaynaklar

  • Universal Principles of Design, Revised and Updated: 125 Ways to Enhance Usability, Influence Perception, Increase Appeal, Make Better Design Decisions, and Teach through Design Flexibound – January 1, 2010

by William Lidwell , Kritina Holden, Jill Butler

  • The Interior Design Reference & Specification Book updated & revised: Everything Interior Designers Need to Know Every Day  by Chris Grimley, Mimi Love
  • Interior Design Materials and Specifications - by Lisa Godsey 

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 

Dokümanlar

Çizim malzemeleri ve not defteri

Ödevler

Grup çalışmaları, ödevler ve sunumlar

Sınavlar

Ara Sınav, dönem içi projeleri, final projesi

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

30

Öğrenci Sunumları (Yıliçi)

3

30

Kısa Sınav

-

-

Dönem Ödevi

1

40

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

40

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

60

Toplam

 

100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

 

1

İç mimarlık disiplini kapsamında çağdaş ve özgün tasarımlar geliştirebilmek amacıyla sanatsal ve teknik bilgileri uygulama becerisi.

 

 

X

 

 

 

2

Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi anlama becerisi

 

 

 

 

X

 

3

Tasarım sürecinde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisi

 

 

X

 

 

 

4

Sanat ve tasarım alanında analitik araştırma, eleştirel yaklaşım geliştirme ve problem çözme becerisi

 

 

 

X

 

 

5

Tasarım uygulamalarını tarihsel ve sanatsal süreç içinde değerlendirebilme, geçmiş ile bugün ve gelecek ilişkisini kurabilme becerisi

 

 

 

 

 

 

6

Çağdaş iç mimarlık uygulamaları için gerekli teknikleri ve teknolojileri kullanabilme becerisi

 

 

 

 

 

 

7

Mekan ve donatım elemanları tasarlama sürecinde farklı ölçeklere hakim olabilme ve detay çözebilme becerisi

 

 

 

X

 

 

8

Evrensel ve yerel düzeyde koruma ve yeniden işlevlendirme yaklaşımları geliştirebilme becerisi

 

 

 

 

 

 

9

Disiplinler arası uygulamalara ve takım çalışmasına yatkın olma becerisi

 

 

 

 

X

 

10

Meslek pratiğine yönelik standartlar, düzenlemeler, yönetmelikler ve hukuk kurallarını bilme ve uygulama becerisi

 

 

 

 

X

 

11

Görsel, sözel ve yazınsal alanda etkili iletişim kurabilme ve fikirlerini ifade edebilme becerisi

 

 

 

X

 

 

12

Tasarım pratiğine yönelik gelişmeleri izleme ve yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirme becerisi

 

X

 

 

 

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dâhildir: 15 x toplam ders saati)

16

3

48

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

15

3

45

Ara Sınav

1

3

3

Yıl İçi Sunumu

3

3

9

 Okul gezisi

1

3

3

Dönem Ödevi

1

12

12

Final Sınavı

-

-

      -

Toplam İş Yükü

 

 

   120

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

4,8

Dersin AKTS Kredisi

 

 

     5

Hiçbiri