Ders Kodu: 
INTD 113
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
2
AKTS: 
4
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Bu ders, iç mimarlık mesleği ve mesleki terminoloji hakkında bilgi edinilmesini amaçlar, iç mekan tasarım süreçlerine giriş sağlayarak gelecekteki dersler için bir çerçeve oluşturur.
Dersin İçeriği: 

İç mimarlık mesleği ve tarihçesi, çevre ve mekan, insan ve mekan, mekanı oluşturan elemanlar ve mekan çeşitleri, tasarım ilkeleri, malzeme, doku, mobilya, aydınlatma, renk.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Yanıt, 3: Tartışma, 4: Uygulama/Alıştırma, 5: Alan Gezisi, 6: Takım/Grup Çalışması, 7: Rol Oynama, 8: Rapor Hazırlama ve/veya Sunma, 9: Gösterme, 10: Deney, 11: Gözlem, 12: Örnek Olay İncelemesi, 13: Sorun/Problem Çözme, 14: Beyin Fırt
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B: Sunum C: Ödev D: Proje Geliştirme

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) Mesleki terminolojiyi öğrenir.

10,11,12

1,3,12

A,C

2) Mesleğin tarihçesi ve meslekle ilgili temel bilgi sahibi olur.

4,5,12

1,2,9,12

A,C

3) İç mekanı, çevre ve insan bağlamında düşünür.

1,2,7

1,3,9,12

A,C

4) Mekan ve mekanı oluşturan elemanlar ile tasarım ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur.

1,2,4,5,7

1,2,3,9,12

A,C

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Uygulama / Ön Hazırlık

1

Ders tanıtımı, ders içeriğinin haftalık periyodlara göre anlatılması, öğrenciden beklenenlerin açıklanması

 

2

İç mimarlık mesleği, tarihçesi ve çalışma alanları

 

3

Çevre ve mekan

 

4

İnsan ve mekan

 

5

Mekanı oluşturan elemanlar ve mekan çeşitleri

 

6

Mekanı oluşturan elemanlar ve mekan çeşitleri

 

7

Ara sınav

 

8

İç mekan tasarım ilkeleri

 

9

İç mekan tasarım ilkeleri

 

10

İç mekanda aydınlatma

 

11

İç mekanda renk

 

12

İç mekanda doku ve malzeme

 

13

İç mekanda mobilya ve donatılar

 

14

İç mekanda akustik ve çevresel sistemler (iklimlendirme)

 

15

Genel tekrar

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR

Ders Notu /  Ders Kitabı    

  • Ching, F.D.K. (2012). Interior Design Illustrated, Third Edition. John Wiley & Sons, Inc., Canada.
  • Şumnu, U. (2014). Türkiye’de İçmimarlık ve İçmimarlar. İçmimarlar Odası Yayınları Dosya:2
  • Ganslandt, R., Hofmann, H. (1992). Handbook of Lighting Design. ERCO Leuchten GmbH, Germany.
  • Beaver, R. (2010). 21st Century Houses 150 of the World’s Best. Image Publishing, Australia.
  • a+t research group (2018). 50 Housing Floor Plans. a+t Architecture Publishers.

Diğer Kaynaklar

  •  

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

60

Öğrenci Sunumları (Yıl içi)

-

-

Kısa Sınav

-

-

Dönem Ödevi

2

40

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

60

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

40

Toplam

 

100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

 

1

İç mimarlık disiplini kapsamında çağdaş ve özgün tasarımlar geliştirebilmek amacıyla sanatsal ve teknik bilgileri uygulama becerisi.

 

x

 

 

 

 

2

Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi anlama becerisi

 

 

 

 

x

 

3

Tasarım sürecinde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisi

x

 

 

 

 

 

4

Sanat ve tasarım alanında analitik araştırma, eleştirel yaklaşım geliştirme ve problem çözme becerisi

 

x

 

 

 

 

5

Tasarım uygulamalarını tarihsel ve sanatsal süreç içinde değerlendirebilme, geçmiş ile bugün ve gelecek ilişkisini kurabilme becerisi

 

 

 

x

 

 

6

Çağdaş iç mimarlık uygulamaları için gerekli teknikleri ve teknolojileri kullanabilme becerisi

 

 

 

 

 

 

7

Mekan ve donatım elemanları tasarlama sürecinde farklı ölçeklere hakim olabilme ve detay çözebilme becerisi

 

 

 

x

 

 

8

Evrensel ve yerel düzeyde koruma ve yeniden işlevlendirme yaklaşımları geliştirebilme becerisi

 

 

 

 

 

 

9

Disiplinler arası uygulamalara ve takım çalışmasına yatkın olma becerisi

 

 

 

 

 

 

10

Meslek pratiğine yönelik standartlar, düzenlemeler, yönetmelikler ve hukuk kurallarını bilme ve uygulama becerisi

x

 

 

 

 

 

11

Görsel, sözel ve yazınsal alanda etkili iletişim kurabilme ve fikirlerini ifade edebilme becerisi

 

 

x

 

 

 

12

Tasarım pratiğine yönelik gelişmeleri izleme ve yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirme becerisi

 

x

 

 

 

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dâhildir: 15 x toplam ders saati)

15

2

30

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

15

2

30

Ara Sınav

1

2

2

Yıl İçi Sunumu

-

-

-

Kısa Sınav

-

-

-

Dönem Ödevi

2

15

30

Final Sınavı

1

2

2

Toplam İş Yükü

 

 

   94

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

3,76

Dersin AKTS Kredisi

 

 

    4

1