Ders Kodu: 
INDD 142
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
1
Uygulama Saati: 
1
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
2
AKTS: 
3
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Yardımcıları: 
Dersin Amacı: 
Tasarlama süreci ve projelendirme için gerekli bilgilerin verilmesi ve ölçütlerin belirlenmesi. Tasarlama ve projelendirme süreçlerinde çizim, taslak ve renkli anlatımların yapılabilmesi için gerekli bilgi ve uygulamaların verilmesi. Soyut ve somut örneklerin belirlenerek bunların skeçler ve realist anlatımlarla uygulanması. Tasarımcıların çoğunlukla kullandıkları marker teknikleri, soft ,pastel gibi renklendirme tekniklerinin verilmesi.
Dersin İçeriği: 

Soyut ve fiziksel örneklerin tanımlanması ve bu örneklerin eskiz ve gerçekçi anlatımlarla gerçekleştirilmesi. Renklendirme tekniklerini öğretmek. Endüstriyel ürün nesnelerinin çizim, taslak ve renkli gerçekçi anlatımlarının öğretilmesi.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Uygulama
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , B: Sunum C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1)Endüstriyel ürün tasarımının sunum ve anlatımına ilişkin temel kavramları ve bilgileri kavrar.  

3,4,6,7

1,2 A, B, C
2) Endüstriyel ürün tasarımı disiplini içinde çizim ve sunum tekniklerinin bir tasarımcı olarak yerini ve önemini kavrar.  

3,4,6,7

1,2 A, B, C
3) Bu disiplinin ihtiyaçlarına uygun bir endüstriyel tasarım ürünü çizimi yapma ve tekniklerini sunma becerisi kazanır.  

3,4,6,7

1,2 A, B, C
4) Farklı ürünlerin sistemlerini analiz etme ve değerlendirme becerisi kazanır. 3,4,6,7 1,2 A, B, C
5) Bir endüstriyel ürün tasarımını 2 boyutlu ve 3 boyutlu olarak ifade etme deneyimi kazanır. 3,4,6,7 1,2 A, B, C
6) Endüstriyel olarak tasarlanmış bir ürünü analiz etme ve sentezleme becerisi kazanır. 3,4,6,7 1,2 A, B, C

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Tanışma, marker, toz pastel ve diğer gerekli malzemelerin tanıtımı, geometric biçimlerle çizimler.  
2 Perspektif çizim teknikleri ile geometrik formlar.  
3 Ürünlerin eskiz anlatımlarının uygulamalı olarak gösterilmesi, pastal tekniklerinin katkısını vurgulamaktadır.  
4 Farklı malzemelerden (cam,plastik,ahşap,metal vb.) üretilen ürünlerin opak, şeffaf, parlak vb. özelliklerinin imajını yansıtması.  
5 Soft pastel tekniklerine geçiş, temel formlarla uygulama.  
6 Marker ve soft pastel tekniklerini bir arada kullanma ve örnekler üzerinden uygulama. Ahşap örnekler.  
7 Eskiz sınavı  
8 Farklı malzemelerden üretilen ürünleri renklendirmek için yukarıda belirtilen teknikleri kullanmak. Metal örnekler.  
9 Renkli ürünün önemli detaylarının farklı malzeme ve öğelerle vurgulanması. (cam, plastik, ahşap, metal vb.)  
10 Mevcut öğeler yardımıyla öğrenilen teknikle bir ürünün görüntülenmesi. (cam, plastik, ahşap, metal vb.)  
11 Soft pastelin farklı solüsyonlarla (terebentin, gaz, solvent vb.) kullanıldığında farklı etkilerinin gösterilmesi; arka plan uygulamaları.  
12 Daha etkili sunumlar için öğrenilen tekniklerle ürün çizimlerine arka plan eklenmesi.  
13 Ürün ve arka planın birlikte sunumu ve bir ürünün sunumu için arka planın öneminin vurgulanması.  
14 Bitirme projesinin sunumuna yönelik çalışmalar. Bitirme projesinin eskiz çizimlerinin değerlendirilmesi ve bu çizimlerin onaylanması.  

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Creative Marker Techniques (Yoshiharu Shimizu, ISBN: 476610580X)
Diğer Kaynaklar  

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar  
Ödevler Çizim Ödevleri
Sınavlar Ara sınav

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 25
Ödev 8 50
Toplam 9 75
Finalin Başarıya Oranı   25
Yıl içinin Başarıya Oranı   75
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Tasarım alanındaki kavram ve teorileri farklı disiplinlerdeki yöntemleri kullanarak değerlendirmek, karşılaşılan tasarım problemleri saptayabilmek ve çözümleyebilmek. x          
2 Tasarım alanında gerekli olan güncel teknolojik bilgi birikimini oluşturmak  ve  kullanabilecek düzeye ulaşmak.   X        
3 Tasarım ve sanat alanlarında gerekli  tarihsel bilgi birikimini oluşturmak ve yorumlayabilmek.   X        
4 Endüstri Ürünleri tasarımı disiplini dahilinde ürün, sistem veya süreç tasarlayabilecek yeterliliğe sahip olmak.         X  
5 Disiplinlerarası çalışabilmek     x      
6 Tasarım alanın kapsamına giren malzeme ve üretim yöntemleri ile ilgili bilgi donanımına sahip olmak ve uygulamaya geçirebilmek.     x      
7 Tasarım disiplini çerçevesinde iki ve üç boyutlu düşünebilme yetisini ,görsel anlatımla ortaya koyabilmek.         x  
8 Endüstriyel tasarım alanıyla ilintili olan iletişim, işletme,hukuk, mühendislik, sosyoloji, antropoloji, fizik ve insan bilimleri v.b. disiplinlerin etkilerini anlama, yorumlama ve kullanma yetkinliğine ulaşmak. x          
9 Tasarımda toplumsal sorumluluk ve etik  bilincine sahip olmak x          

ENTAK Program Çıktılarından; PÇ2, PÇ4 ve PÇ6'yı karşılamaktadır.

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 2 2
Ödev 8 2 16
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü     76
Toplam İş Yükü / 25 (s)     3,04
Dersin AKTS Kredisi     3

 

1