Ders Kodu: 
INDD 101
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
2
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Yardımcıları: 
Dersin Amacı: 
Üç boyutlu araştırma yetisi kazandırmak, biçim bilgisi geliştirmek. Tasarımı meydana getiren ögelerin üç boyutlu çalışmalarla tüm olanaklarının irdelenmesi, bu sistematikte kullanılan yöntemlerin ve malzemelerin tanıtılması.
Dersin İçeriği: 

Tasarımı oluşturan temel kavramların tasarım ilke ve yöntemleri paralelinde üç boyutlu olarak kavratılması. Bu ilkelerin kilin biçimlenebilme özelliğini uygulama ile gerçekleştirilmesi.Yüzeyde iki boyutlu olarak tasarlanmış tasarımların üç boyutlu tasarımlarının ve maketlerinin farklı yapılardaki malzemeler üzerinden uygulatılması Aynı karakterli formlarla oluşturulan üç boyutlu düzenlemelerin yanında, temel geometrik formların yapısal ve görsel etüdlerini uygulanması

 

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Uygulama
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) Ürün kavramı ile sonuçlanan malzeme - tasarım ve üretim yöntemleri döngüsünü açıklar.

1,2,4,5,8,9

1,2,4

A, C

2) Mesleki terminoloji ile teorik olarak donanma becerisi kazanır.

1,2,4,5,8,9

1,2,4

A, C

3) Tasarı malzemeler ile ilgili tercih gerekçeleri  ve bunların kendi seçim ölçütleri ile ilişkilendirme becerisi kazanır.

1,2,4,5,8,9

1,2,4

A, C

4) Endüstride kullanılan  ve ürün  tasarımcısının  tercih ettiği malzemeleri, tarihsel gelişim süreci içinde ayrı ayrı ele alarak, türlerini, yapı ve özelliklerini tanıma ve birbirleriyle analiz etme becerisi kazanır.

1,2,4,5,8,9

1,2,3

A, C

5) Üretim yöntemleri kavramı ile tercih edilen malzemeleri  ilişkilendirme becerisi kazanır.

1,2,4,5,8,9

1,2,4

A, C

6) Ürün tasarım ve biçimlendirme süreçleri ile malzeme ve kitlesel imalatın özelliklerini ilişkilendirme becerisi kazanır.

1,2,4,5,8,9

1,2,4

A, C

7) Endüstriyel üretim ve tekniklerinin seçimi ve tanınması süreçlerinde ilgili bilgileri elde etme, değerlendirme ve kayıt etme becerisi kazanır.

1,2,4,5,8,9

1,2,4

A, C

ENTAK Program Çıktılarında; PÇ2, PÇ4, PÇ7 ve PÇ13'ü karşılamaktadır.

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Ders içeriğinin anlatımı, malzeme listesi ve eskiz form çalışmaları

 

2

Modelaj örneklerinin anlatılması

 

3

Kompozisyon oluşturma

 

4

Üç boyutlu kil çalışmaları

 

5

Rölyef çalışmaları

 

6

ARA SINAV – 1

 

7

Form ve biçim araştırması

 

8

Biçimlendirme yöntemlerinin anlatımı.

 

9

Üç boyutlu tasarım uygulamaları

 

10

Alçı kalıp alma yöntemi

 

11

ARA SINAV – 2

 

12

Kalıp ve döküm çalışmaları

 

13

Öğrencilerin kendi eskizlerinden üç boyutlu somut ürün çalışmasının yapılması

 

14

Öğrencilerin kendi eskizlerinden üç boyutlu somut ürün çalışmasının yapılması

 

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR

Ders Notu

Anatomy For the Artist-Sarah Simblet, Dorling Kindersley Book

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 

Dökümanlar

Modelaj uygulamaları ile ilgili üç boyutlu çalışma örneklerinin power point sunumu.

Ödevler

Malzeme araştırma ve sunuş/ödev (1)

Sınavlar

Ara sınav (2), dönem sonu sınavı (1).

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

  KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

2

50

Kısa Sınav

1

10

Toplam

3

60

Finalin Başarıya Oranı

 

40

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

60

Toplam

 

100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

 

1

Tasarım alanındaki kavram ve teorileri farklı disiplinlerdeki yöntemleri kullanarak değerlendirmek, karşılaşılan tasarım problemleri saptayabilmek ve çözümleyebilmek.

     

X

   

2

Tasarım alanında gerekli olan güncel teknolojik bilgi birikimini oluşturmak ve kullanabilecek düzeye ulaşmak

     

X

   

3

Tasarım ve sanat alanlarında gerekli tarihsel bilgi birikimini oluşturmak ve yorumlayabilmek

X

         

4

Endüstri Ürünleri tasarımı disiplini dahilinde ürün, sistem veya süreç tasarlayabilecek yeterliliğe sahip olmak

     

X

   

5

Tasarım alanın kapsamına giren malzeme ve üretim yöntemleri ile ilgili bilgi donanımına sahip olmak ve uygulamaya geçirebilmek

       

X

 

6

Tasarım disiplini çerçevesinde iki ve üç boyutlu düşünebilme yetisini, görsel anlatımla ortaya koyabilmek

     

X

   

7

Endüstriyel tasarım alanıyla ilintili olan iletişim, işletme, hukuk, mühendislik, sosyoloji, antropoloji, fizik ve insan bilimleri v.b. disiplinlerin etkilerini anlama, yorumlama ve kullanma yetkinliğine ulaşmak

       

X

 

8

Tasarımda toplumsal sorumluluk ve etik bilincine sahip olmak

     

X

   

9

Disiplinlerarası çalışabilmek

     

X

   

ENTAK Program Çıktılarından; PÇ2, PÇ4, PÇ7 ve PÇ13'ü karşılamaktadır.

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14 x toplam ders saati)

14

4

56

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

14

3

42

Ara Sınav

2

2

4

Ödev

1

5

5

Final

1

4

5

Toplam İş Yükü

 

 

112

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

4,48

Dersin AKTS Kredisi

 

 

5

 

1