Ön Koşul Dersleri:
Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Yardımcıları:
Dersin Amacı:
Endüstri yoluyla çok sayıda üretilecek ürünlerin, farklı etkenler altında değişim ve gelişiminin değerlendirme yeteneğinin verilmesi.
Dersin İçeriği:
Araştırma- geliştirme, uygun çizim tekniklerinin uygulanarak özgün tasarımların gerçekleştirilmesini sağlamak. Bu disiplin sınıf düzeyi arttıkça kapsamı genişletilerek uygulanacaktır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Uygulama
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav , B: Sunum C: Proje Geliştirme
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Öğrenci, endüstri ürünleri tasarımı ile ilgili bilgileri kazanır ve temel kavramları anlar. |
1,2,3,4,5,6,
7,8,9 |
1,2,3,4 | A,B,C |
2) Öğrenci, bir tasarımcı olarak proje çalışmasının endüstri ürünleri tasarımındaki yeri ve önemini idrak eder. |
1,2,3,4,5,6,
7,8,9 |
1,2,3,4 | A,B,C |
3) Öğrenci, tasarımda işlev, malzeme, teknoloji, form vb. hususlarla proje çalışması arasındaki ilişkileri kurar. |
1,2,3,4,5,6,
7,8,9 |
1,2,3,4 | A,B,C |
4) Öğrenci, farklı ürün tiplerinin sistemlerini çözümleyebilme ve değerlendirebilme birikimini kazanır. |
1,2,3,4,5,6,
7,8,9 |
1,2,3,4 | A,B,C |
5) Öğrenci, tasarımda disiplinlerarası çalışma ve uygulamaların gereklilik ve yöntemlerini kavrar. |
1,2,3,4,5,6,
7,8,9 |
1,2,3,4 | A,B,C |
6)Öğrenci, bir tasarım ürününü bütünü ile görebilme, analiz edebilme ve sentezleyebilme yeteneğini kazanır. |
1,2,3,4,5,6,
7,8,9 |
1,2,3,4 | A,B,C |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Konunun verilişi, kapsamının tartışılması. | |
2 | Konuyla ilgili bilgi kaynaklarının saptanması ve ön araştırmaların değerlendirilmesi. | Araştırma dosyası |
3 | Ön araştırmaların değerlendirilmesi, esas çözümlere yönelik “konsept” oluşturulması. | Ön çalışma eskizleri |
4 | Strüktür, malzeme vb. detay çözümlerine yönelik değerlendirmeler. | Ürünle ilgili eskiz paftaları |
5 | Strüktür, malzeme vb. detay çözümlerine yönelik çalışmalar. | Ürünle ilgili eskiz paftaları |
6 | Eskiz Sınavı ve değerlendirmesi. | |
7 |
Strüktür, malzeme vb. detay çözümlerine yönelik çalışmalar.
Ara jüri değerlendirmesi. |
Ürünle ilgili eskiz paftaları |
8 | Strüktür, malzeme vb. detay çözümlerine yönelik çalışmalar. | Ürünle ilgili paftalar |
9 | Strüktür, malzeme vb. detay çözümlerine yönelik çalışmalar. | Ürünle ilgili paftalar |
10 | Strüktür, malzeme vb. detay çözümlerine yönelik çalışmalar. | Ürünle ilgili paftalar |
11 | Eskiz Sınavı ve değerlendirmesi. | |
12 | Strüktür, malzeme vb. detay çözümlerine yönelik çalışmalar. | Ürünle ilgili paftalar |
13 |
Final projenin sunumuna yönelik çalışmalar.
Projenin eskiz halinde düzenlenmiş çizimleri üzerinden ön değerlendirme ve çizimlerin onaylanması. |
Ürünle ilgili yapılmış çalışmalar |
14 | Proje teslimi. | Final dosyaların teslimi |
15 | Proje sunumu. |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | |
Ödevler | Araştırma ve Proje Raporları, Final Paftaları |
Sınavlar | Eskiz Sınavları |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 2 | 15 |
Ara Jüri | 1 | 15 |
Final Projesi | 1 | 70 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 70 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 30 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||
1 | Tasarım alanındaki kavram ve teorileri farklı disiplinlerdeki yöntemleri kullanarak değerlendirmek, karşılaşılan tasarım problemleri saptayabilmek ve çözebilmek. | X | ||||||
2 | Tasarım alanında gerekli olan güncel teknolojik bilgi birikimini oluşturmak ve kullanabilecek düzeye ulaşmak. | X | ||||||
3 | Tasarım ve sanat alanlarında gerekli tarihsel bilgi birikimini oluşturmak ve yorumlayabilmek. | X | ||||||
4 | Endüstri ürünleri tasarımı disiplini dahilinde ürün, sistem veya süreç tasarlayabilecek yeterliliğe sahip olmak. | X | ||||||
5 | Disiplinlerarası çalışabilmek. | X | ||||||
6 | Tasarım alanının kapsamına giren malzeme ve üretim yöntemleri ile ilgili bilgi donanımına sahip olmak ve uygulamaya geçirebilmek. | X | ||||||
7 | Tasarım disiplini çerçevesinde iki ve üç boyutlu düşünebilme yetisini, görsel anlatımla ortaya koyabilmek. | X | ||||||
8 | Endüstriyel tasarım alanıyla ilintili olan iletişim, işletme, hukuk, mühendislik, sosyoloji, antropoloji, fizik ve insan bilimleri vb. disiplinlerin etkilerini anlama, yorumlama ve kullanma yetkinliğine ulaşmak. | X | ||||||
9 | Tasarımda toplumsal sorumluluk ve etik bilincine sahip olmak. | X |
ENTAK Program Çıktılarından; PÇ6, PÇ7, PÇ9, PÇ12 ve PÇ13'ü karşılamaktadır.
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 8 | 120 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 15 | 225 |
Ara Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ara Jüri | 1 | 8 | 8 |
Ödev | - | - | - |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 369 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 14,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 15 |
3