Ders Kodu: 
INDD 321
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
2
AKTS: 
4
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Yardımcıları: 
Dersin Amacı: 
Endüstriyel ürün tasarımında tasarım süreçlerinin içeriklerinin açıklanması, sistematik sorun çözme yöntemleri hakkında bilgilenme, tasarım sorunun tanımlanmasındaki yöntemlerin araştırılmasını ve tasarımcı adaylarının mesleki uygulamalarının her alanında karşılaşabilecekleri durumların açıklanmasına yönelik teorik, kuramsal yaklaşımları tartışarak, kuramsal yaklaşımlar açısından donanımlı kılmaktır.
Dersin İçeriği: 

Endüstriyel Tasarım sürecinde günümüz itibarıyla uygulanan farklı yaklaşımları, metotları ve ürün tasarımında önemli bir yer tutan eğilimlerin -trendlerin- belirlenmesine yönelik bilgilenme ve araştırmaları kapsar.

 

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4:Uygulama
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , B: Sunum, C: Proje Geliştirme D: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Endüstriyel tasarım ve ilgili disiplinler arasındaki ilişkiyi anlamak.  

1,2,4,5,8

1,2,3 A,B,C,D
2) Tasarım problemi ile ilgili araştırma yöntemlerini araştırabilmek ve sistematik problem çözme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak  

1,2,4,5,8

1,2,3 A,B,C,D
3) Endüstri Ürünleri Tasarımı süreçlerini beyan etmek  

1,2,4,5,8

1,2,3 A,B,C,D
4) Araştırma, gözlem becerilerini geliştirmek. 1,2,4,5,8 1,2,3 A,B,C,D
5) Tasarım ve mekânsal organizasyon üzerine soyut düşünme becerisi kazandırmak. 1,2,4,5,8 1,2,3 A,B,C,D
6) Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanında karşılaşılabilecek kuramsal yaklaşımları tartışmak ve geliştirmek  

1,2,4,5,8

1,2,3 A,B,C,D

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Tasarım fikrinin yapısı, niteliklerinin açıklanması.  
2 Tasarımın tanımı-Kavram olarak tasarım.

Tasarım-gereksinim ilişkileri

 
3 Yeni ürün nedir? Bir ürün tasarımının yeniden ele alınmasının nedenlerinin tartışılması

Tasarım süreci / üretim süreci / dağıtım-değişim süreci / kullanım süreçlerinin açıklanması ve “kullanışsızlaşma” kavramı

 
4 Tasarımda “süreklilik” kavramının açıklanması, konuya ilişkin bir araştırma ödevinin verilmesi.

Ürün yaşam süreci ve bu süreçteki etkenlerin değerlendirilmesi.

 

 
5 Tasarım ve Metodlar

Tasarımda Epistemolojik Metodlar, Semiyotik ve Tasarım, Fenomenoloji ve Tasarım, Hermeneutik ve Tasarım, Tasarım Metodlarında Gelişmeler

 
6 Tasarım ve Teori

Tasarım Teorisi Disiplinin Açıları, Tasarımın İletişim Fonksiyonu, Estetik Fonksiyonları, Sembolik Fonksiyonları, Ürün Dilinden Ürün Semantiğine

 
7 ARA SINAV –Öğrenci Sunumları  
8 Tasarımda “süreklilik” kavramına ilişkin verilen araştırma ödevinin değerlendirilmesi. Endüstriyel tasarım sürecine ilişkin bir metodun açıklanması  
9 Tasarımda gelecek yönelimleri  
10 Tasarım ve Globalleşme  
11 ARA SINAV-Öğrenci Sunumları  
12 Tasarım ve İçerikleri

Üründen-servis tasarımına, tasarım yönetiminden stratejik tasarıma, Mimari ve Tasarım, Utopyalar, kavramlar, Trendler, Microelektronik ve Tasarım, Dijitalden Biolojik Çağa

 

Ürün ve mevcut durumunun analizine yönelik teorik yaklaşımlar.

 
13 Kültür, Tasarım Kültürü, Anlambilim, Değer, Tasarımda “kimlik” kavramlarının açıklanması, ürün kimliği açısından örnekler üzerinde tartışma.

 

 
14 Tasarım sürecinde “sorunun tanımı” üzerine yaklaşımların ele alınması.

Güncel çevre ve ürün tasarımından örnekler üzerinde teorik açıklama ve analiz çalışması.

 

 

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Diğer Kaynaklar Bürdek, Bernhard, 2005, Design History, Theory and Practice of Product Design.

 

Bayazıt, Nigan, 2008, Tasarımı Anlamak, İdeal Kültür Yayıncılık; İstanbul.

 

Bayazıt, Nigan, Tasarlama Kuramları ve Metodları.

 

Sparke, Penny, Indroduction to Design and Culture:1900 to present.

 

Woodham , M. Jonathan, 1997. Twentieth –Century Design

 

 

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 50
Ödev 1 50
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı 1 50
Yıl içinin Başarıya Oranı   50
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Tasarım alanındaki kavram ve teorileri farklı disiplinlerdeki yöntemleri kullanarak değerlendirir, karşılaşılan tasarım problemleri saptayabilirve çözümleyebilir.       X    
2 Tasarım alanında gerekli olan güncel teknolojik bilgi birikimini oluşturur  ve  kullanabilecek düzeye ulaşır       X    
3 Tasarım ve sanat alanlarında gerekli  tarihsel bilgi birikimini oluşturur ve yorumlayabilir     X      
4 Endüstri Ürünleri tasarımı disiplini dahilinde ürün, sistem veya süreç tasarlayabilecek yeterliliğe sahip olur         X  
5 Disiplinlerarası çalışabilir     X      
6 Tasarım alanın kapsamına giren malzeme ve üretim yöntemleri ile ilgili bilgi donanımına sahip olur ve uygulamaya geçirebilir X          
7 Tasarım disiplini çerçevesinde iki ve üç boyutlu düşünebilme yetisini, görsel anlatımla ortaya koyabilir. X          
8 Endüstriyel tasarım alanıyla ilintili olan iletişim, işletme,hukuk, mühendislik, sosyoloji, antropoloji, fizik ve insan bilimleri v.b. disiplinlerin etkilerini anlar, yorumlar ve kullanma yetkinliğine ulaşır.       X    
9 Tasarımda toplumsal sorumluluk ve etik  bilincine sahip olur.     X      

 

ENTAK Program Çıktılarından; PÇ7, PÇ10 ve PÇ11'i karşılamaktadır.

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav - - -
Ödev 1 5 5
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü     99
Toplam İş Yükü / 25 (s)     3.96
Dersin AKTS Kredisi     4

 

3