Ders Kodu: 
INDD 443
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
2
AKTS: 
2
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Yardımcıları: 
Dersin Amacı: 
Dersin amacı, ürün tasarım ve geliştirilme sürecindeki araçları, iş ve strateji modellerinin analizini ve firmaların tasarım yetkinliklerini örnekler üzerinden inceleyerek, tasarım yönetimi kavramını tanımlamaktır. Tasarım yönetimi dersi, küresel pazar ve ekonomi içinde yer alan firmaların endüstriyel ürün tasarımını rekabet aracı olarak kullanım örneklerinin incelenmesini kapsamaktadır.
Dersin İçeriği: 

Küresel pazar ve ekonomi içinde firmaların endüstriyel ürün tasarımını rekabet aracı olarak kullanımının örnek vaka çalışmaları üzerinden incelenmesi. Ürün tasarım ve geliştirilme sürecindeki araçlar, iş ve strateji modellerinin analizi ve firmaların tasarım yetkinliklerinin örnekler üzerinden değerlendirilmesini kapsamaktadır.

 

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , B: Sunum, C: Proje Geliştirme D: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) Endüstri tasarımı ve diğer çevre tasarımı disiplinleriyle ilişkilerini kurabilir, anlayabilir.

1,2,4,5,8

1,2,3

 

 A, B, C, D

2) Tasarım sorunun tanımlanmasındaki yöntemleri araştırılabilir ve sistematik sorun çözme yöntemleri hakkında bilgilenir

1,2,4,5,8

1,2,3

 

A, B, C, D

3) Endüstriyel ürün tasarımında tasarım süreçlerinin içeriklerini açıklayabilir

1,2,4,5,8

1,2,3

 

A, B, C, D

4) Araştırma, gözlem yapma becerilerini geliştirebilmeli.

1,2,4,5,8

1,2,3

 

A, B, C, D

5) Mesleki uygulamaların her alanında karşılaşabilecekleri durumların açıklanmasına yönelik teorik, kuramsal yaklaşımları tartışabilir ve kuramsal yaklaşımlar kurabilir.

1,2,4,5,8

1,2,3

  A, B, C, D

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Ders içeriği ile ilgili genel tanıtım ve tanışma.

 

2

Tasarım yönetimi kavramı, tarihsel süreç ve gelişimi.

 

3

Firmalarda tasarım yönetimi kullanımı, firma örnekleri – vaka çalışmaları

 

4

 

Strateji kavramı. Tasarım ve stratejiler. İş planı geliştirme

 

5

Tasarımın stratejik yönetimi. Firma örneği; Herman Miller

 

6

Tasarımla değer yaratma. Vaka çalışmalarından örnekler.

 

7

ARA SINAV –

 

8

Tasarım yoluyla değer yaratmak

 

9

Tasarımın rekabet avantajı kaynağı olarak kullanılması.

 

10

Operasyonel tasarım yönetimi kavramı. Yenilik ve İnovasyon

 

11

Tasarım ve marka yönetimi

 

12

Tasarım ve pazarlama politikaları.

 

13

Tasarım yönetiminin Türk firmalarında uygulama örnekleri. Marka geliştirme Stratejileri

 

14

Tasarım yönetiminin küresel firmalarında uygulama örnekleri.

 

15

Mazeret Sınavı

 

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR

Diğer Kaynaklar

  • Tasarım Yönetimi

Brigitte Borja de Mozota, MediaCat, 2005, İstanbul.

 

  • Design; History, Theory and Practice of Product Design

Bernard E. Bürdek, Birkhauser, 2005.

 

  • Twentieth-Century Design

Jonathan M. Woodham, Oxford University Press, 1997.

 

  • Design in Business: Strategic Innovation through design

Bruce M & Bessant J., Pearsan Education Limited, Essex, 2002.

 

  • Re-İmagine – İşinizi yeniden yaratın-

Tom Peters, Boyner yayınları, 2003

 

  • Rekabet Stratejisi

Michael Porter, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 2000.

 

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

40

Ödev

3

20

Toplam

 

60

Finalin Başarıya Oranı

1

40

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

60

Toplam

 

100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

 

1

Tasarım alanındaki kavram ve teorileri farklı disiplinlerdeki yöntemleri kullanarak değerlendirir, karşılaşılan tasarım problemleri saptayabilirve çözümleyebilir.

     

X

   

2

Tasarım alanında gerekli olan güncel teknolojik bilgi birikimini oluşturur ve  kullanabilecek düzeye ulaşır

     

X

   

3

Tasarım ve sanat alanlarında gerekli tarihsel bilgi birikimini oluşturur ve yorumlayabilir

   

X

     

4

Endüstri Ürünleri tasarımı disiplini dahilinde ürün, sistem veya süreç tasarlayabilecek yeterliliğe sahip olur

       

X

 

5

Disiplinlerarası çalışabilir

   

X

     

6

Tasarım alanın kapsamına giren malzeme ve üretim yöntemleri ile ilgili bilgi donanımına sahip olur ve uygulamaya geçirebilir

X

         

7

Tasarım disiplini çerçevesinde iki ve üç boyutlu düşünebilme yetisini, görsel anlatımla ortaya koyabilir.

X

         

8

Endüstriyel tasarım alanıyla ilintili olan iletişim, işletme, hukuk, mühendislik, sosyoloji, antropoloji, fizik ve insan bilimleri v.b. disiplinlerin etkilerini anlar, yorumlar ve kullanma yetkinliğine ulaşır.

     

X

   

9

Tasarımda toplumsal sorumluluk ve etik bilincine sahip olur.

   

X

     

ENTAK Program Çıktılarından; P7, PÇ10 ve PÇ12'yi karşılamaktadır.

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati)

15

2

30

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

15

1

15

Ara Sınav

1

2

2

Ödev

3

2

6

Final

1

3

3

Toplam İş Yükü

 

 

56

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

2,24

Dersin AKTS Kredisi

 

 

2

 

4