Ders Kodu: 
INDD 121
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
1
Uygulama Saati: 
2
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Yardımcıları: 
Dersin Amacı: 
Tasarım süreçlerinde ve projelerde gerekli olan bilgi birikiminin yanı sıra ürün tasarımını etkileyen; bir endüstriyel ürün bağlamında fonksiyonlar, çevre, kullanıcı, malzeme ve karşılıklı ilişkilerin analizi ve dersin teorik yapısı uygulamalı çalışmalarla da sağlanmaktadır.
Dersin İçeriği: 

Bu ders, öğrenciye Endüstriyel tasarım alanında gerekli olan temel kavramları, süreçleri ve becerileri tanıtacaktır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4:Uygulama
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , B: Sunum, C: Proje Geliştirme D: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) Endüstri tasarımı ve diğer çevre tasarımı disiplinleriyle ilişkilerini kurabilir, anlayabilir.

1,4,7

1,3,4

A, B, C, D

2) Ürün-kullanıcı ilişkilerinin değerlendirebilir ve insanın ürün tasarımıyla karşılanabilecek gereksinimleri tartışabilir.

1,4,7

1,3,4

 

A, B, C, D

3) Kurguladığı ilişkileri, analizleri mesleki çizim yöntemlerini kullanarak anlatabilmeli.

1,4,7

1,3,4

A, B, C, D

4) Araştırma, gözlem yapma becerilerini geliştirebilmeli.

1,4,7

1,3,4

A, B, C, D

 

ENTAK Program Çıktılarında; PÇ1, PÇ5 ve PÇ8'i karşılamaktadır.

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Giriş, dersin kapsamının ve “tasarım” kavramının açıklanması, çevresel disiplinlerin tanıtılması.

 

2

Endüstri Tasarımı olgusunun sorgulanmasına yönelik örnekler üzerinde tartışma ve değerlendirme

 

3

Tasarımda işlev kavramı; ürün işlev kavramlarının örnekler üzerinde açıklanması. Pratik İşlev, Estetik İşlev, Sembolik İşlev.

 

4

Uygulama çalışması sonuçlarının değerlendirilmesi

 

5

Ürün analizi; yalın programlı tasarım nesnelerinin işlev birimlerinin irdelenmesi

 

6

Ürün Biçim Analizi I: Yalın programlı bir tasarım nesnesi üzerinde uygulama çalışması.

 

7

ARA SINAV - 1

 

8

Uygulama çalışması II. aşama; eskizler üzerinde tartışma, değerlendirme ve çalışmaların üç boyutlu olarak şekillenmesi.

 

9

Uygulama çalışması final değerlendirilmesi; çizim ve model teslimi.

 

10

“Ürün İşlev Analizi”, örnek çalışmaların değerlendirilmesi, sınıf genelinde tartışılması.

 

11

ARA SINAV - 2

 

12

Formun oluşumuna yönelik uygulama çalışması; ikinci boyuttan üçüncü boyuta geçiş sürecini algılamaya yönelik yalın programlı kullanım nesnelerinin tasarlanması

 

13

Form – İşlev ilişkisi, çalışma: temel geometrik formlara işlev katarak kullanım nesnesi yaratılması.

 

14

Uygulama çalışmasının değerlendirilmesi, sınıf genelinde tartışılması.

 

 

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR

Diğer Kaynaklar

1.Endüstriyel Tasarımcılar için Tasarlama Kuramları ve Metotları, Nigan Bayazıt.

Birsen Yayınevi, 2004

 

2. ENDÜSTRİ TASARIMI: Endüstri için Ürün Tasarımında Yaratıcılık, Önder Küçükerman

Yapı Endüstri Merkezi, 1996, İstanbul

 

3. Tasarım Felsefesine Giriş, İsmail Tunalı

Yapı Endüstri Merkezi, 2002

 

4. Design for The Real World: Human Ecology and Social Change, Victor Papanek

Academy Chicago Publishers; 2nd Rev edition. 1985

 

5. Industrial Design A-Z, Charlotte Fiell, Peter Fiell

6.Taschen, 2000 America 

 

7. Toothpicks and Logos; Design for Everyday Life, John Heskett

Oxford University Press, USA. 2003

 

8. The Design of Everyday Things, Donald Norman

Doubleday /Currency Edition,1990

 

 

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

2

50

Ödev

5

50

Toplam

7

100

Finalin Başarıya Oranı

 

50

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

50

Toplam

 

100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

 

1

Tasarım alanındaki kavram ve teorileri farklı disiplinlerdeki yöntemleri kullanarak değerlendirir, karşılaşılan tasarım problemleri saptayabilirve çözümleyebilir.

     

X

   

2

Tasarım alanında gerekli olan güncel teknolojik bilgi birikimini oluşturur ve kullanabilecek düzeye ulaşır

 

X

       

3

Tasarım ve sanat alanlarında gerekli tarihsel bilgi birikimini oluşturur ve yorumlayabilir

   

X

     

4

Endüstri Ürünleri tasarımı disiplini dahilinde ürün, sistem veya süreç tasarlayabilecek yeterliliğe sahip olur

       

X

 

5

Disiplinlerarası çalışabilir

 

X

       

6

Tasarım alanın kapsamına giren malzeme ve üretim yöntemleri ile ilgili bilgi donanımına sahip olur ve uygulamaya geçirebilir

   

X

     

7

Tasarım disiplini çerçevesinde iki ve üç boyutlu düşünebilme yetisini, görsel anlatımla ortaya koyabilir.

     

X

   

8

Endüstriyel tasarım alanıyla ilintili olan iletişim, işletme, hukuk, mühendislik, sosyoloji, antropoloji, fizik ve insan bilimleri v.b. disiplinlerin etkilerini anlar, yorumlar ve kullanma yetkinliğine ulaşır.

 

X

       

9

Tasarımda toplumsal sorumluluk ve etik bilincine sahip olur.

 

X

       

ENTAK Program Çıktılarından; PÇ1, PÇ5 ve PÇ8'i karşılamaktadır.

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati)

14

3

42

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

14

3

42

Ara Sınav

1

3

3

Ödev

12

2

24

Final

1

4

4

Toplam İş Yükü

 

 

115

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

4,6

Dersin AKTS Kredisi

 

 

5

 

1