Ders Kodu: 
INDD 251
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Yaratıcılığın çeşitli yaklaşımları gözden geçirilecek ve daha sonra değerlendirilecektir. Dersin amacı tasarımcılara uygun yaratıcılık yöntemlerini öğrenmek ve kullanmaktır. Yaratıcılık kavramı tanıtılacaktır. Tasarımcıların gerçek durumlar ve kötü problemlerle uğraşırken yaratıcılıklarını nasıl canlı tutmaya çalıştıkları tartışılacaktır.
Dersin İçeriği: 

Aynı zamanda özgür yaratıcılığın tasarımcıların üzerinde çalıştıkları gerçek problemlerle başa çıkmalarına nasıl yardımcı olacağı da test edilecekti. Tasarım öğrencileri için bazı alıştırmalar yapılacaktı. Bu ders yaratıcılığın önemli bileşenlerini tanıtır, tasarım öğrencilerinin tasarım etkinliklerinde yaratıcılık sürecinin yerini anlamalarına yardımcı olur.

 

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

  Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri  
  Endüstriyel Tasarımın ilgili disiplinler içindeki ilişkisini anlamak ve oluşturmak. 1,4,7,8,9 1,3,4  

A,B,C,D

 
  Ürün-kullanıcı ilişkisini değerlendirmek ve tartışmak. 1,2,4,7,9 1,3,4  

A,B,C,D

 
  Gerekli çizim yöntemlerini kullanarak analizleri ve ilişkileri görselleştirmek. 1,2,4,7 1,3,4 A,B,C,D  
  Araştırma ve gözlem becerilerini geliştirmek. 1,4,7 1,3,4 A,B,C,D  

Dersin Akışı

Ders AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtılması  
2 Yaratıcılık Kavramı

Yaratıcı düşünme ile ilgili temel ilke ve uygulamalar

Yaratıcılık kavramları ve tanımları

 
3 Yaratıcı ekonomi: temel kavramlar · Yaratıcılık ve yenilik arasındaki bağlantılar · Yaratıcı sınıf; yaratıcı şehir; yaratıcı endüstri · Yaratıcı ekonominin özellikleri  
4 Yaratıcı Problem Çözme  
5 Fikir üretme ve yaratıcılık teknikleri; Tasarım Odaklı Düşünme  
6 Fikir üretme ve yaratıcılık teknikleri ;· Beyin Fırtınası · Altı şapka düşünme tekniği  
7 ARA SINAV  
8 Fikir üretme ve yaratıcılık teknikleri; Zihin haritalama · Yaratıcı Problem Çözme Teorisi (TRIZ) · Synectics  
9 Fikir üretme ve yaratıcılık teknikleri; Morfolojik analiz · Odak nesneleri yöntemi · Diğer teknikler  
10  Yaratıcılık ve kurum kültürü · Örgüt ikliminin değerlendirilmesi · Zaman baskısı ve yaratıcılık  
11 Psikolojide yaratıcılık kavramları

 Davranışçı ve Freudcu yaratıcılık anlayışları

 Sanatçının anlayışları (ilahi ilham ve tasavvur olarak)

 
12  Çocuklar ve yaratıcılık

 Yaratıcılıkla ilgili mitler

 Diğer kavramlar markalar

 
13  Bireysel yaratıcılığın değerlendirilmesi · Yaratıcılığın bireysel olarak tanımlanması ve değerlendirilmesi · Kişisel raporlar · Remote Associates Testi · Iraksak düşünme (DT) testleri  
14 Kendi yaratıcılığınızı artırmak • Eğitim ve yaratıcılık • Nasıl daha yaratıcı olunur • Yaratıcılık eğitimi  

Kaynaklar

KAYNAKÇA
Ders Kitabı  
Diğer Kaynaklar Creativity techniques. http://www.mycoted.com/Category:Creativity_Techniques.

 

McKnight Principles // 3M.com. http://solutions.3m.com/wps/portal/3M/en_WW/History/3M/Company/McKnightp....

 

 Moehrle, M. G. (2005), How combinations of TRIZ tools are used in companies – results of a cluster analysis. R&D Management, 35: 285–296.

 

UNESCO creative industries.

http://www.unesco.org/new/en/culture/themes/creativity/creative-industries/.

 

Encyclopedia of Creativity (eds. Mark A. Runco and Steven R. Pritzker ).

https://www.sciencedirect.com/referencework/9780123750389/encyclopedia-o....

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI
Dökümanlar  
Ödevlar  
Sınavlar  

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME
YIL İÇİ ÇALIŞMALAR SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 25
Ödev – Küresel bir markanın sürdürülebilirlik hedeflerini araştırın 1 25
Final (Atık malzemeleri kullanarak sürdürülebilir bir ürün tasarımı) 1 50
Toplam   100
FİNALİN GENEL NOT ORTALAMASINA ORANI   50
YIL İÇİNİN GENEL NOT ORTALAMASINA ORANI   50
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

 

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Tasarım alanındaki kavram ve teorileri farklı disiplinlerdeki yöntemleri kullanarak değerlendirmek, karşılaşılan tasarım problemleri saptayabilmek ve çözebilmek.       X    
2 Tasarım alanında gerekli olan güncel teknolojik bilgi birikimini oluşturmak ve kullanabilecek düzeye ulaşmak.       X    
3 Tasarım ve sanat alanlarında gerekli tarihsel bilgi birikimini oluşturmak ve yorumlayabilmek.   X        
4 Endüstri ürünleri tasarımı disiplini dahilinde ürün, sistem veya süreç tasarlayabilecek yeterliliğe sahip olmak.         X  
5 Tasarım alanın kapsamına giren malzeme ve üretim yöntemleri ile ilgili bilgi donanımına sahip olmak ve uygulamaya geçirebilmek       X    
6 Tasarım disiplini çerçevesinde iki ve üç boyutlu düşünebilme yetisini,görsel anlatımla ortaya koyabilmek     X      
7 Endüstriyel tasarım alanıyla ilintili olan iletişim, işletme,hukuk, mühendislik, sosyoloji, antropoloji, fizik ve insan bilimleri v.b. disiplinlerin etkilerini anlama, yorumlama ve kullanma yetkinliğine ulaşmak       X    
8 Tasarımda toplumsal sorumluluk ve etik  bilincine sahip olmak         X  
9 Disiplinlerarası çalışabilmek         X  

 

ENTAK Program Çıktılarından; PÇ1, PÇ5 ve PÇ14’ü karşılamaktadır.

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ara Sınav 1 3 3
Ödev 1 5 5
Final Çalışması - - -
Toplam İş Yükü     120
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4.8
Dersin AKTS Kredisi     5
Hiçbiri