Ders Kodu: 
INDD 333
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Yardımcıları: 
Dersin Amacı: 
Bu dersin genel amacı yeşil ve sürdürülebilir tasarım kavramını, özelliklerini ve faydalarını disiplinlerarası ,eleştirel ve felsefi bir bakış açısıyla ele almaktır.
Dersin İçeriği: 

Ders, kaynak okumalar ve tartışmaları ile öğrencilerin sürdürülebilirlik, ekoloji ve sürdürülebilir tasarım kavramlarını disiplinlerarası bir bakış açısıyla öğrenmelerini ve sürdürülebilirliğin tasarım ve ürün geliştirme sürecindeki rolü konusunda öğrencilerde farkındalık yaratmak amaçlanmaktadır. Öğrenciler, ürünle ilgili çevresel etkiler, tasarım sürecinde enerji ve malzeme kaynaklarının sürdürülebilir kullanımı ve en az çevresel etkili ürünün nasıl tasarlanacağı ile ilgili bilgi edineceklerdir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Uygulama
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B: Sunum, C: Proje Geliştirme, D: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Endüstri tasarımı ve diğer çevre tasarımı disiplinleriyle ilişkilerini kurabilir, anlayabilir. 1,4,7,8,9 1,3,4  

 A, B, C, D

2) Ürün- Sürdürülebilirlik -kullanıcı ilişkilerinin değerlendirebilir ve sürdürülebilir ürün tasarımı kavramını tartışabilir. 1,2,4,7,9 1,3,4  

A, B, C, D

3) Sürdürülebilir tasarım yöntemlerini kullanarak anlatabilmeli ve uygulayabilmeli 1,2,4,7 1,3,4  

A, B, C, D

4) Araştırma ve gözlem becerilerini geliştirmek. 1,4,7 1,3,4, A, B, C, D

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş, dersin kapsamının ve “sürdürülebilirlik” kavramının açıklanması, çevresel disiplinlerin tanıtılması.  
2 Sürdürülebilirlik ve ekoloji kavramı.

Sürdürülebilirlikle ilgili temel ilkeler ve uygulamalar.

 
3 Sürdürülebilirlik kavramında tasarımcının rolü ve sorumlulukları, sürdürülebilir tasarım araçları.  
4 Sürdürülebilirlik ve eko tasarımda çevresel ve ekonomik gerekçeler  
5 Sürdürülebilirlik ve stratejiler  
6 Sürdürülebilirlik ve mimari  
7 ARA SINAV  
8 Sürdürülebilirlik ve ürün tasarımı  
9 Sürdürülebilirlik ve mobilya tasarımı  
10 “Sürdürülebilirlik ve ambalaj tasarımı  
11 Sürdürülebilirlik ve bio- mimicry örnekleri  
12 Sürdürülebilir enerji kaynakları, tasarım yaklaşımları  
13 Uluslararası markalarda sürdürülebilirlik yaklaşımı, uygulama örnekleri  
14 Uluslararası markalarda sürdürülebilirlik yaklaşımı, uygulama örnekleri  

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Diğer Kaynaklar 1)Biomimicry: Innovation Inspired by Nature, by Janine Benyus, 2003

 

2)Blueprint for a Green Economy: by David Pearce, Anil Markandya and Edward B. Barbier, 1989

 

3) Cradle to Cradle: Remaking the Way We Make Things

by Michael Braungart and William McDonough

 

 

4) The Eco-Design Handbook: A Complete Sourcebook for the Home and Office

by Alastair Fuad-Luke

 5) Design for Enviroment; A Guşide tu Sustainable Product Development

Joseph Fiksel

6) Design for Sustainability, A Practical Approach

Tracy Bhamra, Vicky Lofthouse

7)From Bauhaus to Ecohouse ; A History of Ecological Design

Peder Anker

8) Ders notları

Materyal Paylaşımı

Ders Notları ve Slayt Sunuları

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 25
Ödev 1 25
Final 1 50
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   50
Yıl içinin Başarıya Oranı   50
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Tasarım alanındaki kavram ve teorileri farklı disiplinlerdeki yöntemleri kullanarak değerlendirir, karşılaşılan tasarım problemleri saptayabilir ve çözümleyebilir.       X    
2 Tasarım alanında gerekli olan güncel teknolojik bilgi birikimini oluşturur  ve  kullanabilecek düzeye ulaşır       x    
3 Tasarım ve sanat alanlarında gerekli  tarihsel bilgi birikimini oluşturur ve yorumlayabilir   x        
4 Endüstri Ürünleri tasarımı disiplini dahilinde ürün, sistem veya süreç tasarlayabilecek yeterliliğe sahip olur         X  
5 Disiplinlerarası çalışabilir       x    
6 Tasarım alanın kapsamına giren malzeme ve üretim yöntemleri ile ilgili bilgi donanımına sahip olur ve uygulamaya geçirebilir     x      
7 Tasarım disiplini çerçevesinde iki ve üç boyutlu düşünebilme yetisini, görsel anlatımla ortaya koyabilir.       x    
8 Endüstriyel tasarım alanıyla ilintili olan iletişim, işletme, hukuk, mühendislik, sosyoloji, antropoloji, fizik ve insan bilimleri v.b. disiplinlerin etkilerini anlar, yorumlar ve kullanma yetkinliğine ulaşır.         x  
9 Tasarımda toplumsal sorumluluk ve etik bilincine sahip olur.         x  

 

ENTAK Program Çıktılarından; PÇ8, PÇ9 ve PÇ10'u karşılamaktadır.

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ara Sınav 1 3 3
Ödev 1 5 5
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü     123
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4,84
Dersin AKTS Kredisi     5
Hiçbiri