Ders Kodu: 
INDD 497
Ders Tipi: 
Serbest Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Yardımcıları: 
Dersin Amacı: 
Bu dersin genel amacı üretim kavramının 3 boyutlu yazıcılar, tarayıcılar ve hibrit üretim teknolojileri ile nasıl ilerlediği, bu teknolojilerin uygulama alanları, avantajları ve dezavantajları, kullanılan malzemelerin türleri ve sektörel olarak kullanım alanları gibi konuların tasarım ve sonraki üretim süreçlerine katkıları ve etkilerinin değerlendirilmesidir.
Dersin İçeriği: 

Ders, kaynak okumalar ve tartışmaları, slayt, video, görsel, edinilen örnek numune parçaların incelenmesi, sektörden gelen konukların sunumları, firma ziyaretleri ile öğrencilerin tasarım ve ürün geliştirme sürecindeki araçların rollerini görsel, fiziksel ve teorik olarak deneyimlemesi konusunda öğrencilerde farkındalık yaratmak amaçlamaktadır. Öğrenciler tasarım sürecinde kullanılan yenilikçi tasarıma yönelik katmanlı üretim / 3D baskı / 3D tarayıcı ve hibrit üretim yöntemleri ile  ilgili  bilgi edineceklerdir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Uygulama
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B: Sunum, C: Proje Geliştirme, D: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Endüstri tasarımı ve diğer çevre tasarımı disiplinleriyle ilişkilerini kurabilir, anlayabilir. 1,2,4,5,7 1,3,4  

 A,B,C,D

2) Ürün-kullanıcı ilişkilerinin değerlendirebilir ve insanın ürün tasarımıyla karşılanabilecek gereksinimleri tartışabilir. 1,2,4,5,7 1,3,4  

A,B,C,D

3) Kurguladığı ilişkileri, analizleri mesleki çizim yöntemlerini kullanarak anlatabilmeli. 1,2,4,5,7 1,3,4  

A,B,C,D

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş, dersin kapsamının 3 boyutlu yazıcılar, tarayıcılar ve hibrit üretim teknolojileri kavramının açıklanması, çevresel disiplinlerin tanıtılması.  
2 Tasarımda klasik üretim yöntemleri ve gelişimi  
3 FDM teknolojisi ile üretim  
4 SLA – DLP – LCD teknolojileri ile üretim  
5 SLS teknolojisi ile üretim  
6 MJF teknolojisi ile üretim  
7 ARA SINAV  
8 DMP / DMSL teknolojisi ile üretim  
9 CLİP / DLS teknolojisi ile üretim  
10 Firma Ziyareti / Sektörden konuk  
11 PolyJet teknolojisi ile üretim  
12 3D üretim için tasarım yöntemleri, 3d printing yöntemleri ile ilgili öğrenci sunumları ve örnek parçaların incelenmesi  
13 Hibrit üretim teknolojileri  
14 3D tarayıcılar  

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Diğer Kaynaklar 1) The 3D Printing Handbook (Ben Redwood, Filemon Schöffer, Brian Garret)

 

2) Make: Getting Started with 3DPrinting (Lila Wallach Kloski and Nick Kloski)

 

3) Make: Design For 3D Printing (Samuel N. Bernier, Tatiana Reinhard, Bertier Luyt)

 

4) Fabricated, The New World Of 3D Printing (Hod Lipson, Melda Kurman)

 

5) Ders notları

Materyal Paylaşımı

Ders Yürütücüsünün Hazırladığı Ders Sunuları ve Ders Notları.

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 50
Toplam   50
Finalin Başarıya Oranı   50
Yıl içinin Başarıya Oranı   50
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Tasarım alanındaki kavram ve teorileri farklı disiplinlerdeki yöntemleri kullanarak değerlendirir, karşılaşılan tasarım problemleri saptayabilir ve çözümleyebilir.       X    
2 Tasarım alanında gerekli olan güncel teknolojik bilgi birikimini oluşturur  ve  kullanabilecek düzeye ulaşır       x    
3 Tasarım ve sanat alanlarında gerekli  tarihsel bilgi birikimini oluşturur ve yorumlayabilir X          
4 Endüstri Ürünleri tasarımı disiplini dahilinde ürün, sistem veya süreç tasarlayabilecek yeterliliğe sahip olur         X  
5 Disiplinlerarası çalışabilir       x    
6 Tasarım alanın kapsamına giren malzeme ve üretim yöntemleri ile ilgili bilgi donanımına sahip olur ve uygulamaya geçirebilir         X  
7 Tasarım disiplini çerçevesinde iki ve üç boyutlu düşünebilme yetisini, görsel anlatımla ortaya koyabilir.       x    
8 Endüstriyel tasarım alanıyla ilintili olan iletişim, işletme,hukuk, mühendislik, sosyoloji, antropoloji, fizik ve insan bilimleri v.b. disiplinlerin etkilerini anlar, yorumlar ve kullanma yetkinliğine ulaşır.   X        
9 Tasarımda toplumsal sorumluluk ve etik  bilincine sahip olur.   x        

 

ENTAK Program Çıktılarından; PÇ2, PÇ14 ve PÇ15’i karşılamaktadır.

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev - - -
Final - - -
Toplam İş Yükü     120
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4,8
Dersin AKTS Kredisi     5
Hiçbiri