Ders Kodu: 
INDD 215
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Yardımcıları: 
Dersin Amacı: 
Bu dersin genel amacı tasarım öğrencilerinin ambalaj endüstrisindeki üretim yöntemlerini ve tasarım metotlarını öğrenerek yapısal olarak yenilikçi ambalajlar tasarlamasını öğretmektir.
Dersin İçeriği: 

Ambalaj tasarımı, günümüzün önemli endüstrilerinden birisi olan ambalaj endüstrisinin ürettiği ambalajları bir ürün tasarımı olarak kabul ederek incelemeyi ve bu endüstrinin kullandığı üretim süreçlerini, malzeme bilgisini ve yaratıcılık metotlarını irdeleyerek farklı ambalaj tasarımları oluşturmayı ele alır. Bununla birlikte ambalajın üretim süreçleri yanı sıra lojistik, ambalaj-satış alanı ilişkisi, ambalaj-kullanıcı ilişkisi ve deneyiminin kurgulanması dersin kapsamı dahilindedir. Günümüzde piyasada bulunan birçok ambalajın analiz edilmesi ve geliştirilmesi ve disiplinlerarası bir yaklaşım gösterilerek ambalaj üzerindeki grafik sunumlar için biçimde yaratıcı çözümler sunmakta dersin içeriğini oluşturur.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Uygulama
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
Ölçme Yöntemleri: A: Sınav, B: Sunum, C: Proje Geliştirme D: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Endüstriyel tasarımda ambalaj tasarımı konusunda bilgi sahibi olur. 1,2,3,4,7, 9 1,2,3,4  

 A, B, C, D

2) Ambalaj tasarımında yapısal çözümler üretebilir ve yenilikçi ambalaj tasarımları kurgulayabilir. 1,2,4,7,9 1,2,3,4  

A, B, C, D

3) Ambalaj konusu üzerinden sürdürülebilirlik kavramının ürün tasarımındaki önemini kavrar. 1,2,4,8 1,3,4 A, B, C, D
4) Ambalaj, kullanıcı ve satış alanı ilişkisi üzerinde detaylı bilgi sahibi olur ve tasarımların içeriği ve işlerliği konusunda deneyim kazanır. 1,2,4,5,7 1,2,3,4 A, B, C, D

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş, dersin kapsamının ve “ambalaj tasarımı” kavramının açıklanması  
2 Ambalaj tasarımı ve endüstriyel tasarımla ilişkisinin tanımlanması  
3 Ambalaj tasarımının sürdürülebilir tasarımla olan ilişkisinin tanımlanması  
4 Ambalaj tasarımında temel tasarım yöntemleri ve uygulamaları  
5 Ambalaj tasarımında üretim yöntemleri  
6 Karton ambalaj tasarımı  
7 ARA SINAV (SUNUM)  
8 Cam ambalaj tasarımı  
9 Metal ambalaj tasarımı  
10 Plastik ambalaj tasarımı  
11 Ambalaj tasarımı ve kullanıcı ilişkisi  
12 Ambalaj tasarımı sürecinde deneyimin tasarlanması  
13 Ambalaj tasarımı ve satış alanı ilişkisi  
14 Ambalajın yaşam ömrünün planlanması  

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Diğer Kaynaklar 1) Türkiye karton ambalaj sektöründe çevresel sürdürülebilir ambalaj tasarimi yaklaşımının benimsenme profili /Sencer Özdemir/ (Tez)

 

 

2) Package Design Now, Gisela Kozak, Julius Wiedemann, Taschen.

 

3) Packaging Design: Successful Product Branding from Concept to Shelf, Sandra Krasovec, Marianne Klimchuk, Wiley.

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 50
Ödev 1 50
Toplam   100
Yıl içinin Başarıya Oranı   100
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

 

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No    Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Tasarım alanındaki kavram ve teorileri farklı disiplinlerdeki yöntemleri kullanarak değerlendirir, karşılaşılan tasarım problemleri saptayabilir ve çözümleyebilir.         x  
2 Tasarım alanında gerekli olan güncel teknolojik bilgi birikimini oluşturur  ve kullanabilecek düzeye ulaşır       x    
3 Tasarım ve sanat alanlarında gerekli tarihsel bilgi birikimini oluşturur ve yorumlayabilir   x        
4 Endüstri Ürünleri tasarımı disiplini dahilinde ürün, sistem veya süreç tasarlayabilecek yeterliliğe sahip olur         X  
5 Disiplinlerarası çalışabilir     x      
6 Tasarım alanın kapsamına giren malzeme ve üretim yöntemleri ile ilgili bilgi donanımına sahip olur ve uygulamaya geçirebilir         x  
7 Tasarım disiplini çerçevesinde iki ve üç boyutlu düşünebilme yetisini, görsel anlatımla ortaya koyabilir.       x    
8 Endüstriyel tasarım alanıyla ilintili olan iletişim, işletme, hukuk, mühendislik, sosyoloji, antropoloji, fizik ve insan bilimleri v.b. disiplinlerin etkilerini anlar, yorumlar ve kullanma yetkinliğine ulaşır. x          
9 Tasarımda toplumsal sorumluluk ve etik bilincine sahip olur.     x      

 

 

ENTAK Program Çıktılarından; PÇ1, PÇ4 ve PÇ8'i karşılamaktadır.

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14 x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ara Sınav 1 3 3
Ödev 1 5 5
Final - - -
Toplam İş Yükü     120
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4,8
Dersin AKTS Kredisi     5
Hiçbiri