Teori ve uygulama aşamalarından oluşan dersin kapsamında çeşitli geometrik şekil ve cisimlerin çizimlerinden başlıyarak az mekanlı bir ev projesi üzerinde çalışılması, projenin, avan ve uygulama projesi karakterlerinde tefrişli ve kotlu olarak çizilmesi. Plan ve kesitlerin çizimleri üzerinde uygulamalar yaptırılmasıdır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Öğrenci, evrensel düzeyde kabul gören teknik çizim kurallarını bilir. |
3,12 |
1,2,3,4 |
A,C |
2) Öğrenci, her ölçekte çizim yaparak her ölçeğin gerektirdiği detayları çizerek ifade eder. |
3,7 |
1,2,3,4 |
A,C |
3) Öğrenci, teknik ifade diline dayanarak, her iletişim ortamında tartışma ve kritiklere katılır. |
11,12 |
1,2,3,4 |
A,C |
4) Öğrenci, mekan tasarımında uyulması gerekli ergonometrik ölçü ve boyutsal standartları bilir. |
2,10 |
1,2,3,4 |
A,C |
5) Öğrenci, çizim ve ifade tekniklerinin geliştirilmesi ile ilgili analiz yapar. |
4,11 |
1,2,3,4 |
A,C |
6) Öğrenci, tasarım yeteneğini geliştirir. |
6,7 |
1,2,3,4 |
A,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
|||
Hafta |
Konular |
Uygulama / Ön Hazırlık |
|
1 |
Teknik çizime giriş, teknik çizimde kullanılacak araç ve gereçlerin tanıtımı, kalem tipleri, kağıt boyutları, serbest el çizim çalışması. |
Sözlü anlatım, uygulama çalışması. |
|
2 |
Çizgi kalınlıkları, çizgi nitelikleri, farklı açılarda paralellerin çizimi, doğru ve alanları eşit parçalara bölme. |
Sözlü anlatım, uygulama çalışması. |
|
3 |
Çizgi – grafik anlatım dilinin pekiştirilmesi, |
Sözlü anlatım, uygulama çalışması. |
|
4 |
Üç boyutlu formların maket yapımı üzerinden incelenmesi, maket yapımı uygulaması |
Sözlü anlatım, uygulama çalışması. |
|
5 |
3 boyutlu temel geometrik formların ortografik çizimi: üst görünüş, yan görünüşler |
Sözlü anlatım, uygulama çalışması. |
|
6 |
Kesit kavramı |
Sözlü anlatım, uygulama çalışması. |
|
7 |
Görünüş, plan, kesit uygulaması |
Sözlü anlatım, uygulama çalışması. |
|
8 |
Ara Sınav |
Sözlü anlatım, uygulama çalışması. |
|
9 |
Ölçek kavramı ve ölçekli ortografik set çizimi uygulaması |
Sözlü anlatım, uygulama çalışması. |
|
10 |
Vaziyet planı anlatımı ve uygulaması |
Sözlü anlatım, uygulama çalışması. |
|
11 |
1/50 ölçekli ortografik set çizimi |
Sözlü anlatım, uygulama çalışması. |
|
12 |
1/50 ölçekli ortografik set çizimi |
Sözlü anlatım, uygulama çalışması. |
|
13 |
Merdiven çizimi ve uygulaması |
Sözlü anlatım, uygulama çalışması. |
|
14 |
Ölçekli vaziyet planı, plan, kesit, görünüş çizimi |
Sözlü anlatım, uygulama çalışması. |
|
15 |
Sunum tekniklerinin anlatımı, ortografik set çizimi |
Sözlü anlatım, uygulama çalışması. |
Kaynaklar
Ders Notu / Ders Kitabı |
Mimarlıkta Teknik Resim; Şahinler, O., Kızıl, F., 2004, YEM yayın-91,İstanbul. |
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
Çizim örnekleri, anlatım föyleri |
Ödevler |
Uygulamalardaki eksiklerin tamamlanması |
Sınavlar |
|
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
2 |
70 |
Kısa Sınav |
- |
- |
Ödev |
1 |
30 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
40 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
60 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Temel Mesleki Dersler |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
İç mimarlık disiplini kapsamında çağdaş ve özgün tasarımlar geliştirebilmek amacıyla sanatsal ve teknik bilgileri uygulama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
2 |
Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi anlama becerisi |
|
|
X |
|
|
|
3 |
Tasarım sürecinde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisi |
X |
|
|
|
|
|
4 |
Sanat ve tasarım alanında analitik araştırma, eleştirel yaklaşım geliştirme ve problem çözme becerisi |
|
|
|
X |
|
|
5 |
Tasarım uygulamalarını tarihsel ve sanatsal süreç içinde değerlendirebilme, geçmiş ile bugün ve gelecek ilişkisini kurabilme becerisi |
|
|
|
|
|
|
6 |
Çağdaş iç mimarlık uygulamaları için gerekli teknikleri ve teknolojileri kullanabilme becerisi |
|
|
|
X |
|
|
7 |
Mekan ve donatım elemanları tasarlama sürecinde farklı ölçeklere hakim olabilme ve detay çözebilme becerisi |
|
|
X |
|
|
|
8 |
Evrensel ve yerel düzeyde koruma ve yeniden işlevlendirme yaklaşımları geliştirebilme becerisi |
|
|
|
|
|
|
9 |
Disiplinlerarası uygulamalara ve takım çalışmasına yatkın olma becerisi |
|
|
|
|
|
|
10 |
Meslek pratiğine yönelik standartlar, düzenlemeler, yönetmelikler ve hukuk kurallarını bilme ve uygulama becerisi |
|
|
X |
|
|
|
11 |
Görsel, sözel ve yazınsal alanda etkili iletişim kurabilme ve fikirlerini ifade edebilme becerisi |
|
X |
|
|
|
|
12 |
Tasarım pratiğine yönelik gelişmeleri izleme ve yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirme becerisi |
|
X |
|
|
|
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
16 |
4 |
64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
3 |
48 |
Ara Sınav |
2 |
4 |
8 |
Kısa Sınav |
- |
- |
- |
Ödev |
1 |
20 |
20 |
Final |
1 |
4 |
4 |
Toplam İş Yükü |
|
|
144 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
5,76 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |