Genel yapı kavramları, taşıyıcı sistemler, Kagir yığma yapı sistemi, Zemin ve yapı ilişkisi, Temeller, Duvarda boşluk açma ilkeleri, Yapıda bodrum ve su yalıtımı, Doğramalar, Yapılarda deprem etkisi.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Taşıyıcı sistemleri kavramayı sağlar. |
|
1,2,4,6, |
A,C |
2) Taşıyıcı sistemi yapı elemanları ile tasarlama ve hayalinde canlandırma yeteneği kazandırır. |
|
1,2,5,12 |
A,C |
3) Bir binanın yapı elemanlarının detay çizimlerini (duvar, temel, döşeme, çatı) üretme yeteneği kazandırır. |
|
1,2,4,12 |
A,C |
4) Tasarımdan detaylandırma aşamasına kadar basit bir yığma yapıyı kurgulama olanağı sağlar. |
|
1,4,6,12 |
A,C |
5) Bina sistemi içerisine yapısal sistemi entegre etme yeteneği kazandırır. |
|
1,4,5,6 |
A,C,D |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Mimarlıkta taşıyıcı sistemlere giriş, genel kavram ve tanımlamalar |
|
2 |
Taşıyıcı sistemlerin tarihsel süreç içinde gelişimi; yapı ortaya koyma |
|
3 |
Kagir yığma yapılarda temel sistemleri |
|
4 |
Kagir yığma yapılarda bodrum, bodrumda su sorunu |
|
5 |
Kagir yığma duvarlar; taş ve tuğla duvarların yapım ilkeleri;
|
|
6 |
Kagir yığma duvarlar (devam); kerpiç, saman balyası, briket, beton blok, |
|
7 |
Kagir yığma duvarlarda boşluk açma kuralları, lento, hatıl, kemer, Afet yönetmeliğinin ilgili maddeleri |
|
8 |
Ara sınav 1 |
|
9 |
Eşik, denizlik-doğrama ve yapı ilişkileri |
|
10 |
Yığma yapılarda kullanılan döşeme tipleri |
|
11 |
Güçlendirilmiş Yığma Yapı |
|
12 |
Ara sınav 2 |
|
13 |
Kagir yığma yapılarda bağlamasız oturtma çatı sistemi
|
|
14 |
Kagir yığma yapılarda bağlamasız oturtma çatı sistemi
|
|
15 |
Genel tekrar |
|
Kaynaklar
Ders Notu |
Eldem, S.H., Yapı 1, Birsen Yayınevi, 1980 İstanbul. Allen, E., Fundamentals of Building Construction: Materials and Methods, 2008. Deplazes A.(ed.), Constructing Architecture-Materials, Processes, Structures, Birkhäuser,Basel, Ching F., Building Construction Illustrated, John Wiley&Sons, 2008 |
Diğer Kaynaklar |
Türkçü Ç., Yapım: İlkeler, Malzemeler, Yöntemler, Çözümler, Birsen yayınevi, 2010 Bayülgen., N., Ahşap Çatılar, Birsen Yayınevi. Yücesoy, L., Temeller, Duvarlar, Döşemeler, 2002. Ballast, D.K., Architect's Handbook of Construction Detailing, 2009. |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
Ders notları ve föyler |
Ödevler |
Haftalık stüdyo çizimleri ve dönem sonu uygulama dosyası teslimi |
Sınavlar |
2 ara sınav 1 Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav-1 |
1 |
15 |
Ara Sınav-2 |
1 |
15 |
Uygulamalar (8 adet) |
8 |
20 |
Uygulama dosyası teslimi |
|
10 |
Toplam |
|
60 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
40 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
60 |
Toplam |
|
100 |
|
|
|
DERS KATEGORİSİ |
Temel Mesleki Dersler |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
İç mimarlık disiplini kapsamında çağdaş ve özgün tasarımlar geliştirebilmek amacıyla sanatsal ve teknik bilgileri uygulama becerisi. |
|
|
|
|
X |
|
2 |
Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi anlama becerisi |
|
|
|
|
X |
|
3 |
Tasarım sürecinde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisi |
|
|
X |
|
|
|
4 |
Sanat ve tasarım alanında analitik araştırma, eleştirel yaklaşım geliştirme ve problem çözme becerisi |
|
|
|
|
X |
|
5 |
Tasarım uygulamalarını tarihsel ve sanatsal süreç içinde değerlendirebilme, geçmiş ile bugün ve gelecek ilişkisini kurabilme becerisi |
|
|
X |
|
|
|
6 |
Çağdaş iç mimarlık uygulamaları için gerekli teknikleri ve teknolojileri kullanabilme becerisi |
|
|
X |
|
|
|
7 |
Mekan ve donatım elemanları tasarlama sürecinde farklı ölçeklere hakim olabilme ve detay çözebilme becerisi |
|
X |
|
|
|
|
8 |
Evrensel ve yerel düzeyde koruma ve yeniden işlevlendirme yaklaşımları geliştirebilme becerisi |
|
|
X |
|
|
|
9 |
Disiplinlerarası uygulamalara ve takım çalışmasına yatkın olma becerisi |
|
X |
|
|
|
|
10 |
Meslek pratiğine yönelik standartlar, düzenlemeler, yönetmelikler ve hukuk kurallarını bilme ve uygulama becerisi |
|
X |
|
|
|
|
11 |
Görsel, sözel ve yazınsal alanda etkili iletişim kurabilme ve fikirlerini ifade edebilme becerisi |
|
X |
|
|
|
|
12 |
Tasarım pratiğine yönelik gelişmeleri izleme ve yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirme becerisi |
|
|
|
X |
|
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
16 |
4 |
64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme,çizim) |
16 |
3 |
48 |
Ara Sınav 1 |
1 |
4 |
4 |
Ara sınav 2 |
1 |
4 |
4 |
Dosya |
1 |
10 |
10 |
Final |
1 |
4 |
4 |
Toplam İş Yükü |
|
|
134 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
5,36 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |