Ders Kodu: 
INTD 108
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
2
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı perspektif hakkında genel bir bilgi, beceri ve takdim unsurunun kazandırılmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: 

Üç boyutlu Tasarım, Çizim yöntemleri ve teknikleri konusunda bilgi aktarımı, Çizim  esnasında kullanılacak Yöntemler, Çeşitleri, Çizim konusunda el becerilerinin geliştirilmesi; Tasarlanacak modellerin yapısına, fonksiyonuna ya da özelliklerine göre çizim kavramlarının irdelenmesidir.

 

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Yanıt, 3: Tartışma, 4: Uygulama-Alıştırma, 9: Gösterme, 11: Gözlem
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , B: Sunum C: Ödev D: Proje Geliştirme

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) Öğrenci, (PY1)İç Mimarlık disiplini kapsamında Çağdaş ve Özgün Tasarımlar geliştirebilmek amacıyla Sanatsal ve Teknik bilgileri Uygulama becerisi kazanır.

1,2,11

1,3,4

A,C

2) Öğrenci, (PY3)Tasarım sürecinde İki ve Üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisi geliştirir.

2,3,9,

1,3,4

A,B,C

3) Öğrenci,(PY11) Görsel Sözel ve Yazımsal alanda etkili iletişim kurabilme ve fikirlerini ifade edebilme becerisi kazanır.

1,2,4,9, 11,

1,3,4

A,B,C

4)Öğrenci(PY12)Tasarım Pratiğine yönelik gelişmeleri izleme ve yaşam boyu öğrenme bilinci becerisini geliştirir.

4,9,11

1,3,4

A,C

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Uygulama / Ön Hazırlık

1

GİRİŞ

ANLATIM-UYGULAMA

2

KAVALİER

ANLATIM-UYGULAMA

3

MİLİTER

ANLATIM-UYGULAMA

4

İSOMETRİ

ANLATIM-UYGULAMA

5

1.ARA SINAV

AXONOMETRİK SINAVI

6

PLAN-PROFİL

ANLATIM-UYGULAMA

7

MERKEZİ,KONİK

ANLATIM-UYGULAMA

8

TEKLİ FİRAR

ANLATIM-UYGULAMA

9

TEKLİ FİRAR

ANLATIM-UYGULAMA

10

2.ARA SINAV

TEK FİRARLI UYGULAMA SINAVI

11

ÇİFT YÖNLÜ FİRAR

ANLATIM-UYGULAMA

12

ÇİFT YÖNLÜ FİRAR

ANLATIM-UYGULAMA

13

ÇİFT YÖNLÜ FİRAR

ANLATIM-UYGULAMA

14

KARMA-TEK VE ÇİFT YÖNLÜ FİRAR

ANLATIM-UYGULAMA

15

MAZERET SINAVI

GİRİLEMİYENDEN SINAV Telafisi

 

16

FİNAL SINAVI

 GENEL SINAV

Kaynaklar

Ders Notu / Ders Kitabı

Mimarlıkta Teknik Resim,Orhan Şahinler-Fehmi Kızıl

Diğer Kaynaklar

Design Drawing,Francis D.K.Ching

Perspektiv ve Perspektivde gölge çizimi,Esen Onat

Mimari Perspektif ve Gölge,Harbi Hotan

Perspektiv ve Gölge,Latife Gürer

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

Eski iyi çizimlerden örnekler

Ödevler

Benzer çizimlerin yaptırılması

Sınavlar

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

2

40

Kısa Sınav

10

20

Ödev

10

40

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

50

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

50

Toplam

 

100

 

DERS KATEGORİSİ

Uzmanlı /Alan Dersleri

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

 

1

İç mimarlık disiplini kapsamında çağdaş ve özgün tasarımlar geliştirebilmek amacıyla sanatsal ve teknik bilgileri uygulama becerisi.

 

 

 

 

X

 

2

Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi anlama becerisi

 

 

X

 

 

 

3

Tasarım sürecinde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisi

 

 

 

 

X

 

4

Sanat ve tasarım alanında analitik araştırma, eleştirel yaklaşım geliştirme ve problem çözme becerisi

 

X

 

 

 

 

5

Tasarım uygulamalarını tarihsel ve sanatsal süreç içinde değerlendirebilme, geçmiş ile bugün ve gelecek ilişkisini kurabilme becerisi

X

 

 

 

 

 

6

Çağdaş iç mimarlık uygulamaları için gerekli teknikleri ve teknolojileri kullanabilme becerisi

X

 

 

 

 

 

7

Mekan ve donatım elemanları tasarlama sürecinde farklı ölçeklere hakim olabilme ve detay çözebilme becerisi

 

 

 

X

 

 

8

Evrensel ve yerel düzeyde koruma ve yeniden işlevlendirme yaklaşımları geliştirebilme becerisi

 

 

 

 

 

 

9

Disiplinlerarası uygulamalara ve takım çalışmasına yatkın olma becerisi

 

 

 

 

 

 

10

Meslek pratiğine yönelik standartlar, düzenlemeler, yönetmelikler ve hukuk kurallarını bilme ve uygulama becerisi

 

 

 

 

 

 

11

Görsel, sözel ve yazınsal alanda etkili iletişim kurabilme ve fikirlerini ifade edebilme becerisi

 

 

 

X

 

 

12

Tasarım pratiğine yönelik gelişmeleri izleme ve yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirme becerisi

 

X

 

 

 

 

 

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati)

16

4

64

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)

15

1

15

Ara Sınav

2

4

8

Kısa Sınav

10

2

20

Ödev

10

2

20

Final

1

4

4

Toplam İş Yükü

 

 

131

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

5,24

Dersin AKTS Kredisi

 

 

5

1