Ders Kodu: 
INTD 108
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
4
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
4
AKTS: 
8
Ön Koşul Dersleri: 
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Mekan kavramı üzerine düşünme, mekanı üç boyutlu olarak algılama ve tanımlama, mekanı kurgulama ve düzenleme yetisi geliştirme; Tasarlanan biçim ve mekanları doğru ve etkin olarak aktarabilme becerisi kazandırma; iç-dış ilişkisi kurma; mekansal boşluklar oluşturma;
Dersin İçeriği: 

Verilen araştırma problemi ile ilgili gerekli araştırma ve analizleri yapma; Bağlamı, sınırlılıkları, kullanıcı gereksinimlerini analiz etme; bina-çevre-mekan ve mekan-birey-mobilya ilişkilerini analiz etme; yatay ve düşey dolaşım şemaları geliştirme; tasarlanan mekanı plan, kesit ve perspektifler ile sunma.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Yanıt, 3: Tartışma, 4: Uygulama/Alıştırma, 5: Alan Gezisi, 6: Takım/Grup Çalışması, 7: Rol Oynama, 8: Rapor Hazırlama ve/veya Sunma, 9: Gösterme, 10: Deney, 11: Gözlem, 12: Örnek Olay İncelemesi, 13: Sorun/Problem Çözme, 14: Beyin Fırt
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , B: Sunum C: Ödev D: Proje Geliştirme

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

  1. Üç boyutlu düşünebilme ve mekanı üç boyutlu algılama yetisi kazanır.

1,2,3,4

1,4,13,15

C, D

  1. Kullanıcı gereksinimlerini analiz eder.

1,2,7

1,3,4

B,C, D

  1. Yatay- düşey dolaşım şemaları ve mekansal boşluklar oluşturur.

1,2,3,4,7

1,3,4

C, D

  1. Bina-mekan-birey-mobilya ilişkilerini kavrar.

1,2,3,4,7

1,3,4

D

  1. Mimari çizim ve anlatım tekniklerini kullanarak projesini doğru bir şekilde aktarma yetisi kazanır.

3,4,6,7

1,3,4,8

A, B, C, D

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Uygulama / Ön Hazırlık

1

Proje 1: Sergileme üzerine denemeler

Proje 1 konusu ve hacim hakkında bilgilendirme

Verilen hacmin ölçülerinin alınması

YOK

2

Proje 1: Sergileme üzerine denemeler

Sergileme mekan ve sistemlerinin araştırılması;

Kavram ve program geliştirme;

Kütüphane araştırması

Eskiz ve maket çalışmaları

 

3

Proje 1: Sergileme üzerine denemeler

Kavram-biçim-mekan ilişkisi kurma;

Mekan organizasyonun geliştirilmesi;

Eskiz ve maket çalışmaları

 

4

Proje 1: Sergileme üzerine denemeler

İç mekan çözümlerinin 1/20 ölçekte çizilmesi;

Ölçekli çizimler ve maket çalışmaları

 

5

Proje 1: Sergileme üzerine denemeler

İç mekan çözümlerinin 1/20 ölçekte çizilmesi;

Ölçekli çizimler ve maket çalışmaları

 

6

Proje 1 Jürisi

Proje 2 konusu ve hacim hakkında bilgilendirme

Jüri hazırlığının tamamlanması

7

Proje 2: Atölye-ev  / Kafe Kiosk

Mevcut örneklerin incelenmesi;

Kavram ve program geliştirme;

Kütüphane araştırması

Eskiz ve maket çalışmaları

8

Proje 2: Atölye-ev  / Kafe Kiosk

Kavram-biçim-mekan ilişkisi kurma;

Mekan organizasyonun geliştirilmesi;

Eskiz ve maket çalışmaları

9

Proje 2: Atölye-ev  / Kafe Kiosk

Kavram-biçim-mekan ilişkisi kurma;

Mekan organizasyonun geliştirilmesi;

Eskiz ve maket çalışmaları

10

Proje 2: Atölye-ev  / Kafe Kiosk

İç mekan çözümlerinin 1/20 ölçekte çizilmesi;

Ölçekli çizimler ve maket çalışmaları

11

Proje 2: Atölye-ev  / Kafe Kiosk

İç mekan çözümlerinin 1/20 ölçekte çizilmesi;

Ölçekli çizimler ve maket çalışmaları

12

Proje 2: Atölye-ev  / Kafe Kiosk

İç mekan çözümlerinin 1/20 ölçekte çizilmesi;

Ölçekli çizimler ve maket çalışmaları

13

Proje 2: Atölye-ev  / Kafe Kiosk

İç mekan çözümlerinin 1/20 ölçekte çizilmesi;

Ön jüri hazırlığının tamamlanması

14

Proje 2: Atölye-ev  / Kafe Kiosk

Ön Jüri

Çizimlerin, maketin ve jüri sunumlarının tamamlanması

15

Proje 2: Atölye-ev  / Kafe Kiosk

Final Jürisi öncesi son kritik ve değerlendirme

Final jüri hazırlığını tamamlanması

Kaynaklar

KAYNAKLAR

Ders Notu /  Ders Kitabı    

  • Francis D.K.Ching, “İç Mekan Tasarımı”, YEM Yayın, 2005.
  • Francis D.K.Ching, “Mimarlık Biçim, Mekân ve Düzen”, YEM Yayın, 2016.
  • Francis D.K.Ching, “Mimarlık ve Sanatta Yaratıcı Bir Süreç: Çizim”, YEM Yayın, 2016.

Diğer Kaynaklar

  • Steen Eiler Rasmussen, “Yaşanan Mimari”, Remzi Kitabevi, Sanat Dizisi, 2016.
  • Jane Anderson, “Mimari Tasarım”, Literatür Yayıncılık, 2011.
  • Bert Bielefeld, “Tasarım Fikirleri”, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, Mimarlık Dizisi, 2016.
  • Kari Jormakka, “Adım Adım Tasarım Yöntemleri”, Çevirmen: Zeynep Yazıoğlu Halu, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, Mimarlık Dizisi, 2016
  • Bryan Lawson, Design in Mind, Butterworth HeinemannLtd., 1994.
  • Johannes Itten, “Design and Form: The Basic Course at the Bauhaus”, New York: Reinhold, 1964.
  • Martin Zelnik, Julius Panero, “Human Dimension and Interior Space”, Potter/TenSpeed/Harmony.
  • Martin Zelnik , Julius Panero , Joseph DeChiara, “Time-Saver Standards for Interior Design and Space Planning”, McGraw-Hill Education.

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 

Dokümanlar

Örnek projeler, uygulama çıktıları

Ödevler

Uygulama çıktıları

Sınavlar

---

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Ara sınav

1

60

Ön Jüri

1

40

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

50

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

50

Toplam

 

100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

 

1

İç mimarlık disiplini kapsamında çağdaş ve özgün tasarımlar geliştirebilmek amacıyla sanatsal ve teknik bilgileri uygulama becerisi.

 

 

 

 

x

 

2

Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi anlama becerisi

 

 

 

 

x

 

3

Tasarım sürecinde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisi

 

 

 

x

 

 

4

Sanat ve tasarım alanında analitik araştırma, eleştirel yaklaşım geliştirme ve problem çözme becerisi

 

 

 

x

 

 

5

Tasarım uygulamalarını tarihsel ve sanatsal süreç içinde değerlendirebilme, geçmiş ile bugün ve gelecek ilişkisini kurabilme becerisi

 

 

 

 

 

 

6

Çağdaş iç mimarlık uygulamaları için gerekli teknikleri ve teknolojileri kullanabilme becerisi

 

 

x

 

 

 

7

Mekan ve donatım elemanları tasarlama sürecinde farklı ölçeklere hakim olabilme ve detay çözebilme becerisi

 

 

 

x

 

 

8

Evrensel ve yerel düzeyde koruma ve yeniden işlevlendirme yaklaşımları geliştirebilme becerisi

 

 

 

 

 

 

9

Disiplinler arası uygulamalara ve takım çalışmasına yatkın olma becerisi

 

 

 

 

 

 

10

Meslek pratiğine yönelik standartlar, düzenlemeler, yönetmelikler ve hukuk kurallarını bilme ve uygulama becerisi

 

 

 

 

 

 

11

Görsel, sözel ve yazınsal alanda etkili iletişim kurabilme ve fikirlerini ifade edebilme becerisi

 

 

 

x

 

 

12

Tasarım pratiğine yönelik gelişmeleri izleme ve yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirme becerisi

 

 

 

 

 

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati)

15

6

90

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

14

6

84

Ara Sınav

1

6

6

Ön Jüri

1

6

6

Final Jürisi

1

6

6

Toplam İş Yükü

 

 

192

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

7,68

Dersin AKTS Kredisi                             

 

 

8

1