Ders Kodu: 
INTD 172
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
2
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
4
Ön Koşul Dersleri: 
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı, iç mimarlık öğrencilerine ince yapı öğeleri olan kapı, pencere, döşeme kaplamaları, duvar kaplamaları ve tavan kaplamaları hakkında genel bilgi, beceri ve detay çözümleme yeteneği kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: 

Ahşap malzeme ile yüzey kuruluşu, kuşaklı, başlıklı ve çerçeveli yüzeylerin oluşturulması; iç kapılarda kasa ilişkileri, kasa- kanat ilişkileri ve kanat yapısının aktarılması; pencereler ve hafif bölmelerle ilgili malzeme, kuruluş ve detaylandırmaya dair bilgi verilmesi; duvar, döşeme ve tavan yüzeylerinin kaplama detaylarının aktarılması.

 

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Yanıt, 3: Tartışma 4: Uygulama
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , B: Sunum C: Ödev D: Proje Geliştirme

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) Öğrenci, İç mimarlık disiplini kapsamında çağdaş ve özgün tasarımlar geliştirebilmek amacıyla sanatsal ve teknik bilgileri uygulama becerisi geliştirir.

1,5

1,2,3,4

A,B,C

2) Öğrenci, Tasarım sürecinde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisi kazanır.

1,3

1,2,3,4

A,C,D

3) Öğrenci, Çağdaş iç mimarlık uygulamaları için gerekli teknikleri ve teknolojileri kullanabilme yeteneği kazanır.

6

1,2,3,4

A,B

4) Öğrenci, Mekan ve donatım elemanları tasarlama sürecinde farklı ölçeklere hakim olabilme ve detay çözebilme becerisi kazanır.

6,7

1,2,3,4

A,C,D

5) Öğrenci, Tasarım pratiğine yönelik gelişmeleri izleme ve yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirir.

3,10

1,2,3,4

A,C

 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Uygulama / Ön Hazırlık

1

 İnce Yapı Konu ve Kavramları hakkında genel bilgilendirme

Ön Hazırlık

2

İnce Yapı Ögeleri ve Gereçleri anlatım

Uygulama

3

Yüzey Kurulmasında genel ilkeler ve Kuşaklı Sistem.          

Uygulama

4

Yüzey Kurulmasında genel ilkeler ve Başlıklı Sistem.

Uygulama

5

ARA SINAV

 

6

Yüzey Kurulmasında genel ilkeler, Çerçeveli (Tablalı)Sistem.

Uygulama

7

Konstrüksiyon sistemler, İç kapılarda ölçülendirme yöntemi.

Uygulama

8

İç Kapılar; Duvar kurulumu, Duvar, Kasa, Kanat İlişkisi.

Uygulama

9

İç Kapılar; Kanat Yapısı – Tablalı Sistem.

Uygulama

10

İç Kapılar; Kanat Yapısı – Tablalı Sistem, Konstrüksiyon sistem.

Uygulama

11

ARA SINAV

 

12

Kapı Sistemlerinin  açılış biçimlerine göre irdelenmesi.

Uygulama

13

Sürme, Katlanır sistemler ve uygulama alanları.

Uygulama

14

Yüzey kurulması kavramı ve buna bağlı olarak sabit ve hareketli dikey bölücülerin genel olarak irdelenmesi.

Uygulama

15

Konuların genel tekrarı ve final sınavına hazırlık.

Uygulama

 

 

Kaynaklar

Ders Notu / Ders Kitabı

  1. İNCE YAPI, DEMİRASLAN, Ünal.
  2. KAPILAR 1, 2. Cilt, İZGİ, Utarit ve AYSEL, Belde, Batum.
     

Diğer Kaynaklar

  1. Yerli ve yabancı dilde önemli sayılabilecek dergi ve çeşitli yayınlar.

 

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

 

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

2

70

Kısa Sınav

 

 

Ödev

1

30

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

60

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

40

Toplam

 

100

 

 

DERS KATEGORİSİ

TEMEL MESLEKİ DERSLER

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

 

1

İç mimarlık disiplini kapsamında çağdaş ve özgün tasarımlar geliştirebilmek amacıyla sanatsal ve teknik bilgileri uygulama becerisi.

 

 

X

 

 

 

2

Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi anlama becerisi

 

X

 

 

 

 

3

Tasarım sürecinde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisi

 

 

X

 

 

 

4

Sanat ve tasarım alanında analitik araştırma, eleştirel yaklaşım geliştirme ve problem çözme becerisi

 

X

 

 

 

 

5

Tasarım uygulamalarını tarihsel ve sanatsal süreç içinde değerlendirebilme, geçmiş ile bugün ve gelecek ilişkisini kurabilme becerisi

 

 

X

 

 

 

6

Çağdaş iç mimarlık uygulamaları için gerekli teknikleri ve teknolojileri kullanabilme becerisi

 

 

X

 

 

 

7

Mekan ve donatım elemanları tasarlama sürecinde farklı ölçeklere hakim olabilme ve detay çözebilme becerisi

 

 

 

X

 

 

8

Evrensel ve yerel düzeyde koruma ve yeniden işlevlendirme yaklaşımları geliştirebilme becerisi

 

X

 

 

 

 

9

Disiplinlerarası uygulamalara ve takım çalışmasına yatkın olma becerisi

 

X

 

 

 

 

10

Meslek pratiğine yönelik standartlar, düzenlemeler, yönetmelikler ve hukuk kurallarını bilme ve uygulama becerisi

 

X

 

 

 

 

11

Görsel, sözel ve yazınsal alanda etkili iletişim kurabilme ve fikirlerini ifade edebilme becerisi

 

 

 

 

 

 

12

Tasarım pratiğine yönelik gelişmeleri izleme ve yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirme becerisi

 

 

X

 

 

 

 

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati)

16

3

48

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)

16

2

32

Ara Sınav

2

3

6

Kısa Sınav

 

 

 

Ödev

1

6

6

Final

1

3

3

Toplam İş Yükü

 

 

95

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

3,8

Dersin AKTS Kredisi

 

 

4

 

1