Başlangıçtan Ortaçağ’a kadar binaların mimari analizi. Ders, mimarlığın tarihsel gelişiminin, toplumların coğrafi, siyasi, psikolojik, sosyo-kültürel ve estetik gereksinimleri bağlamında anlaşılmasını amaçlamaktadır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Mimari üslupların temel özelliklerini açıklar. |
2, 5, 11 |
1, 2, 3, 12 |
A |
2) Prehistoryadan Ortaçağ’a kadar mimarlık tarihinin gelişimini kavrar. |
2, 5, 11 |
1, 2, 3, 12 |
A |
3) Farklı coğrafik bölgelere ve toplumlara ait mimari yaklaşımları değerlendirebilme yeteneği kazanır. |
4, 5, 8, 12 |
1, 2, 3, 12 |
A |
4) Sosyo-kültürel olgular ve mimari arasındaki ilişkiyi analiz eder. |
4, 5, 8, 12 |
1, 2, 3, 12 |
A |
5) Mimari yaklaşımlarla tarihsel gelişmeler arasında bağıntı kurar. |
2, 5, 8, 11 |
1, 2, 3, 12 |
A |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
|
1 |
Mimarlık tarihine giriş |
|
2 |
Avrupa ve Anadolu-Tarih öncesi dönem |
|
3 |
Mezopotamya-Sümer ve Asur uygarlıkları - şehirlerin yükselişi |
|
4 |
Eski krallıktan Yeni krallığa Mısır’da Piramit ve Tapınaklar |
|
5 |
Ege Denizi ve Anadolu’da Bronz Çağ-Minos-Miken Uygarlıkları |
|
6 |
Yunan Tapınağı ve Pers Sarayı |
|
7 |
Polis/Akropolis, Şehir Oluşumu ve önemli yapılar, Hellenizm |
|
8 |
Roman Kent Planlaması, Pompeii ve Roma |
|
9 |
Roma: İmparatorluk Dönemi |
|
10 |
Uzakdoğu uygarlıkları (Antik Hint, Geleneksel Çin ve Japon Mimarisi) |
|
11 |
ARA SINAV |
|
12 |
Konstantinopolis |
|
13 |
Geç Roma’dan Bizans’a mimari |
|
14 |
MAZERET SINAVI- Ayasofya ve SS. Sergius and Bacchus |
|
15 |
Genel Tekrar |
|
Kaynaklar
Ders Temel Kaynak |
-Kostof, Spiro. A History of Architecture : Settings and Rituals. New York: Oxford University Press, 1995. -Roth, Leland M., Mimarlığın Öyküsü, Kabalcı Yayınevi, 2000. |
Diğer Kaynaklar |
-Borden, D. ve Elzanowski, J. ve diğ., Mimarlık, NTV, 2009. -Cragoe, C.D., Binalar Nasıl Okunur,? YEM, İstanbul, 2011. -Hasol, D., Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü, YEM, İstanbul, 1998. -Martin, Roland. Greek Architecture, Milan: Electa Architecture, 2003. -Melvin, J., ...izmler, Mimarlığı Anlamak, YEM, İstanbul, 2007. -Mutlu, B., Mimarlık Tarihi Ders Notları, Mimarlık Vakfı, 2016. -Norberg-Schulz, C., Architecture: Meaning and Place, Rizzoli International Publications, New York, 1988. -Özer, B., Kültür, Sanat, Mimarlık, YEM, İstanbul, 2000. -Pile, J., A History of Interior Design, Laurence King Publishing, London, 2009. -Ward-Perkins, John B. Roman architecture, Milan : Electa Architecture, 2003. |
Materyal Paylaşımı
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI PAYI |
Ara Sınav |
1 |
%50 |
Ödev (makale çevirisi) |
|
|
Proje |
|
|
Laboratuar |
|
|
Arazi Çalışması |
|
|
Seminer ve Sunum |
|
|
Uygulama |
|
|
Kısa sınav |
|
|
TOPLAM |
|
%50 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
|
%50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı |
|
%50 |
TOPLAM |
|
%100 |
Ders Kategorisi |
|
Destek Dersleri |
|
Temel Mesleki Dersler |
|
Uzmanlık / Alan Dersleri |
x |
Beşerî, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
|
Değerlendirme Sistemi
|
İç Mimarlık Bölümü Program Yeterlilikleri |
|
|
|
|
|
1 |
2- Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi anlama becerisi |
|
|
|
x |
|
2 |
4- Sanat ve tasarım alanında analitik araştırma, eleştirel yaklaşım geliştirme ve problem çözme becerisi |
|
|
|
|
x |
3 |
5- Tasarım uygulamalarını tarihsel ve sanatsal süreç içinde değerlendirebilme, geçmiş ile bugün ve gelecek ilişkisini kurabilme becerisi |
|
|
|
|
x |
4 |
8- Evrensel ve yerel düzeyde koruma ve yeniden işlevlendirme yaklaşımları geliştirebilme becerisi |
x |
|
|
|
|
5 |
11- Görsel, sözel ve yazınsal alanda etkili iletişim kurabilme ve fikirlerini ifade edebilme becerisi |
|
|
|
x |
|
6 |
12- Tasarım pratiğine yönelik gelişmeleri izleme ve yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirme becerisi |
|
|
|
x |
|
Yeterliği Sağlama Düzeyi: |
|
1 |
Düşük |
2 |
Düşük - Orta |
3 |
Orta |
4 |
Yüksek |
5 |
Mükemmel |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
Etkinlikler |
Etkinlikler |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) |
15 |
2 |
30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
2 |
30 |
Ödevler/çeviri çalışmaları |
|
|
|
Sunum/Seminer Hazırlama |
|
|
|
Ara sınavlar |
1 |
2 |
2 |
Kısa sınav |
|
|
|
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Toplam İş Yükü |
|
|
64 |
Toplam İş Yükü / 25 |
|
|
2,56 |
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi |
|
|
3 |