Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bilgisayar ortamında 3 boyutlu mimari çizim ve modelleme yapabilmek.
Dersin İçeriği:
Bilgisayar destekli tasarımın, mimari çizimler ile 3 boyutlu modellerde kullanımı ve sunumu.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Yanıt, 3: Tartışma 4: Uygulama
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, B: Sunum, C: Ödev, D: Proje Geliştirme
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Öğrenci, 3ds Max yazılımını mimari çizimlere uygular | 1,3,6 | 1,2,3,4 | A,C |
2) Öğrenci, grafik anlatım becerileri kazanır. | 1,3,6 | 1,2,3,4 | A,C |
3) Öğrenci, tasarım yetisi kazanır. | 1,3,7 | 1,2,3,4 | A,C |
4) Öğrenci, teknik dökümantasyon sağlamayı ve incelemeyi öğrenir. | 1,3,6 | 1,2,3,4 | A,C |
5) Öğrenci, biçimsel kompozisyon oluşturmayı sağlar. | 1,3,6 | 1,2,3,4 | A,C |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Uygulama / Ön Hazırlık |
1 | Giriş ve 3ds Max 2015 programının arayüz tanıtımı | |
2 | 3ds Max 2015 programına giriş | |
3 | Max 2015 programı genel kullanım, çizim esasları | Kişiselleştirme |
4 | Max 2015 programı 2 boyutlu çizim teknikleri 1 | 2 boyutlu nesneler |
5 | Max 2015 programı 2 boyutlu çizim teknikleri 2 | 2 boyutlu çizim |
6 | Max 2015 programı 3 boyutlu çizim teknikleri 1 | 3 boyutlu nesneler |
7 | Max 2015 programı 3 boyutlu çizim teknikleri 2 | Basit konut çizimi |
8 | Işık kullanımı ve kamera yerleştirme | 2 katlı konut çizimi |
9 | Genel Tekrar | |
10 | Arasınav | |
11 | Düzenleme araçlarının kullanımı 1 | Kapı ve pencereler |
12 | Düzenleme araçlarının kullanımı 2 | Merdiven çizimi |
13 | Malzeme atama ve ışık kullanımı | 2 katlı konut çizimi |
14 | Sunuma hazırlama ve sunum paftaları | 2 katlı konut sunumu |
15 | Genel tekrar ve ödev tashihi |
Kaynaklar
Hafta | Konular | Uygulama / Ön Hazırlık |
1 | Giriş ve 3ds Max 2015 programının arayüz tanıtımı | |
2 | 3ds Max 2015 programına giriş | |
3 | Max 2015 programı genel kullanım, çizim esasları | Kişiselleştirme |
4 | Max 2015 programı 2 boyutlu çizim teknikleri 1 | 2 boyutlu nesneler |
5 | Max 2015 programı 2 boyutlu çizim teknikleri 2 | 2 boyutlu çizim |
6 | Max 2015 programı 3 boyutlu çizim teknikleri 1 | 3 boyutlu nesneler |
7 | Max 2015 programı 3 boyutlu çizim teknikleri 2 | Basit konut çizimi |
8 | Işık kullanımı ve kamera yerleştirme | 2 katlı konut çizimi |
9 | Genel Tekrar | |
10 | Arasınav | |
11 | Düzenleme araçlarının kullanımı 1 | Kapı ve pencereler |
12 | Düzenleme araçlarının kullanımı 2 | Merdiven çizimi |
13 | Malzeme atama ve ışık kullanımı | 2 katlı konut çizimi |
14 | Sunuma hazırlama ve sunum paftaları | 2 katlı konut sunumu |
15 | Genel tekrar ve ödev tashihi |
Materyal Paylaşımı
Hafta | Konular | Uygulama / Ön Hazırlık |
1 | Giriş ve 3ds Max 2015 programının arayüz tanıtımı | |
2 | 3ds Max 2015 programına giriş | |
3 | Max 2015 programı genel kullanım, çizim esasları | Kişiselleştirme |
4 | Max 2015 programı 2 boyutlu çizim teknikleri 1 | 2 boyutlu nesneler |
5 | Max 2015 programı 2 boyutlu çizim teknikleri 2 | 2 boyutlu çizim |
6 | Max 2015 programı 3 boyutlu çizim teknikleri 1 | 3 boyutlu nesneler |
7 | Max 2015 programı 3 boyutlu çizim teknikleri 2 | Basit konut çizimi |
8 | Işık kullanımı ve kamera yerleştirme | 2 katlı konut çizimi |
9 | Genel Tekrar | |
10 | Arasınav | |
11 | Düzenleme araçlarının kullanımı 1 | Kapı ve pencereler |
12 | Düzenleme araçlarının kullanımı 2 | Merdiven çizimi |
13 | Malzeme atama ve ışık kullanımı | 2 katlı konut çizimi |
14 | Sunuma hazırlama ve sunum paftaları | 2 katlı konut sunumu |
15 | Genel tekrar ve ödev tashihi |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav | ||
Ödev | 1 | 10 |
Toplam | 40 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İç mimarlık disiplini kapsamında çağdaş ve özgün tasarımlar geliştirebilmek amacıyla sanatsal ve teknik bilgileri uygulama becerisi. | X | |||||
2 | Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi anlama becerisi | X | |||||
3 | Tasarım sürecinde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisi | X | |||||
4 | Sanat ve tasarım alanında analitik araştırma, eleştirel yaklaşım geliştirme ve problem çözme becerisi | ||||||
5 | Tasarım uygulamalarını tarihsel ve sanatsal süreç içinde değerlendirebilme, geçmiş ile bugün ve gelecek ilişkisini kurabilme becerisi | ||||||
6 | Çağdaş iç mimarlık uygulamaları için gerekli teknikleri ve teknolojileri kullanabilme becerisi | X | |||||
7 | Mekan ve donatım elemanları tasarlama sürecinde farklı ölçeklere hakim olabilme ve detay çözebilme becerisi | X | |||||
8 | Evrensel ve yerel düzeyde koruma ve yeniden işlevlendirme yaklaşımları geliştirebilme becerisi | ||||||
9 | Disiplinlerarası uygulamalara ve takım çalışmasına yatkın olma becerisi | X | |||||
10 | Meslek pratiğine yönelik standartlar, düzenlemeler, yönetmelikler ve hukuk kurallarını bilme ve uygulama becerisi | X | |||||
11 | Görsel, sözel ve yazınsal alanda etkili iletişim kurabilme ve fikirlerini ifade edebilme becerisi | X | |||||
12 | Tasarım pratiğine yönelik gelişmeleri izleme ve yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirme becerisi | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 3 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | |||
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
2