Ders Kodu: 
INTD 301
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
4
Uygulama Saati: 
4
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
6
AKTS: 
10
Ön Koşul Dersleri: 
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı, öğrenciye bir yeme-içme çevresini analiz etme, dünya mutfağını ve yeme-içme alternatiflerini sorgulama, özgün iç mekanlar tasarlama becerisi kazandırmak, öğrencinin proje sunma yetisini güçlendirmek ve detay çözümleme yetisi geliştirmektir.
Dersin İçeriği: 

Ders kapsamında öğrenciler; tasarım alanının olanak ve sınırlılıklarını çevresel analizler ile tespit ederler. Çalışma konusu olan yeme-içme çevresi ile ilgili teorik bilgi ve örnek araştırması yaparlar. Yeme içme işlevinin gerektirdiği ihtiyaç programını oluştururlar. Dünya mutfaklarını, sunum tekniklerini, kültürel yeme-içme farklılıklarını inceleyerek; müşteri, mutfak, sunum gereksinimlerini belirler. Bu veriler ışığında tasarım fikrini (konsept) oluştururlar. Biçim, malzeme, renk, doku ve mobilya uygulamaları ile tasarım fikrini fiziksel çevreye yansıtırlar. Ölçekli çizimler ve maketler yardımı ile fikirlerini geliştirirler. İşlevsel mutfak çözümleri ve etkin sirkülasyon alanları kurgularlar. Mekanik ve aydınlatma sistemlerini düşünürler. Yeme-içme mekanı çözümlerini 1/50 ve 1/20 mimari çizimler, perspektifler ve maketler ile sunarlar. 1/10 ve 1/5 ölçekli çizimler ile detaylandırırlar.

 

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Yanıt, 3: Tartışma, 4: Uygulama-Alıştırma, 11: Gözlem, 15: Proje Tasarımı
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, C: Ödev, D: Proje Geliştirme

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) Öğrenci, mekân, fiziksel çevre, işlev ve kullanıcı ilişkilerini analiz eder.

2

1,2,3,4,11,15

A,C,D

2) Öğrenci, mekân tasarımı konusunda bilgi ve becerisini geliştirir. 

1,4

1,2,3,4,11,15

C,D

3) Öğrenci, tasarım sürecinde iki ve üç boyutlu düşünebilme, farklı ölçeklere hakim olabilme becerisini geliştirir.

3,7

4,15

C,D

4) Öğrenci, malzeme, renk, doku, mobilya gibi tasarımı tamamlayan bileşenlerin seçim ve uygulamasını yapar.

1,6

4,15

C,D

5) Öğrenci, eleştirel düşünme, problem çözme ve uygulama becerisini geliştirir. 

1,4

1,2,3,4,11,15

C,D

6) Öğrenci, projesini farklı materyal, yöntem ve araçları kullanarak sunma yetisi kazanır.

1,6

4,15

A,D

7) Öğrenci, yeme-içme iç mekanı ve çevresini tasarlar.

1,3,4,5,6,7,8,10,11,12

4,15

A,D

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Uygulama / Ön Hazırlık

1

Proje gruplarının oluşturulması. Programların açıklanması

 

2

Seçilen yapının fiziki parametreleri içinde programla örtüştürülmesine yönelik ön çalışmalar ve ilk öneriler (1/50 ölçek).

Eskiz çalışmaları ve ilk öneriler

3

Seçilen yapının fiziki parametreleri içinde programla örtüştürülmesine yönelik ön çalışmalar ve ilk öneriler (1/50 ölçek).

İlk öneriler, 1/50 ölçek ve maket çalışmaları

4

Mekanlar arası ilişkilerin kararı ve her aşamada üçüncü boyutla sınanarak planların oluşturulması (1/50 ölçek) ve tasarımların çalışma maketiyle desteklenmesi.

Plan ve kesit çizimleri, 1/50 ölçek ve maket çalışmaları

5

Kullanıcı profiline uygun konsept kararlarının teknik olarak 1/20 ölçekli plan, kesit ve görünüşlere aktarılması

Plan ve kesit çizimleri, 1/20 ölçek ve maket çalışmaları

6

Mekan içi yerleşim düzenlerinin,norm mobilya ( sabit hareketli) boyutları ile sirkülasyon alanları da gözetilerek tefrişli yerleşim planı etüdleri yapılması. (1/20 ölçek) ve çalışma maketi ile desteklenmesi.

Plan ve kesit çizimleri, 1/20 ölçek ve maket çalışmaları

7

Mekanları oluşturan yüzeylerin (tavan,döşeme ve duvar) konuya özgü olarak belirlenen iç mimarlık söylemi (konsept) ile uyumlu olarak giydirilmesi. (1/20 ölçek)

Her öğrencinin kendi projesine özgü seçilecek bölümlerinin detay çalışmaları ve özgün üretim detaylarının hazırlanması. (1/10, 1/5)

Çalışmaların sürdürülmesi, 1/20 ölçek ve detay çalışmaları, 1/10 ve 1/5 ölçek

8

1. ARA SINAV

 

 

9

1/20 Plan ve kesitlerin geliştirilmesi.  Detay projelerinin geliştirilmesi.

Çalışmaların sürdürülmesi, 1/20 ölçek ve detay çalışmaları, 1/10 ve 1/5 ölçek

10

ARA JURİ

 

11

1/20 projelerin olgunlaştırılması, perspektif çizimlerle ve maketle desteklenmesi

Perspektif çalışmaları, maketin tamamlanması

12

2. ARA SINAV  

 

13

Projenin bir bütün olarak tamamlanması; (1/10 ve 1/5 detay çizimleri dahil) ve renklendirme örnekleri.

Detayların tamamlanması, renklendirme denemeleri

14

Projenin bir bütün olarak tamamlanması ve sunumu için araştırılması ve uygulanması. (Perspektif çizimleri ve ve renklendirme örnekleri)

Perspektif çalışmaları, renklendirme denemeleri

15

Projenin bir bütün olarak tamamlanması ve sunumu için araştırılması ve uygulanması. (Perspektif çizimleri ve ve renklendirme örnekleri)

Projenin son tamamlamaları

 

Kaynaklar

Ders Notu / Ders Kitabı

 

Diğer Kaynaklar
  1. Human Dimension & Interior Space; J.Panero, M.Zelnik, 1979, New York.
  2. Neufert, Yapı Tasarımı Temel Bilgileri, Ocak 2008, Beta  

     Yayın Dağıtım A.Ş.

  1. Time Saver Standarts For Interior Design And Space Planning;J.De Chiara, J. Panero, M. Zelnik, 2nd edition, 2001, Mc-GRAW-HILL. 
  2. Mimarlık Biçim, Mekan ve Düzen; Francis D.K. Ching, 2007, YEM Yayınları.
  3. İç Mekan Tasarımı; Francis D.K. Ching, 2008, YEM Yayınları.
  4. İç Mekan Tasarımı Nedir? Graeme Brooker, Sally Stone, Yapı Endüstri Merkezi  Kitabevi.
  5. İç Mimarlar  Odası Yapı Kataloğu.
  6. Yapı Malzemeleri Kataloğu.
  7. Özürlü Kişilere Uyarlanmış Yapı, Mimarlar Odası, İstanbul Büyükkent Şubesi Yayınları.
  8. International Interiors 2: Offices, Studios, Shops, Restaurants, Bars, Clubs, Hotels, Cultural and Public Buildings, Lewis Blackwell.
  9. Commercial Space: Boutiques, Francisco Asensio Cerver.
  10. Commercial Space: Restaurants, Francisco Asensio Cerver.
  11. Interior World No:28, Restaurant / Cafe and Bar / Shop, Archiworld Co.LTD.
  12. Cafes, Bars and Restaurants, Monsa.
  13. Store Presentation and Design No:2-3, Martin M. Pegler.
  14. New Shops / Space Series, Pace Publishing Ltd.
  15. Retail Theraphy: Store Design Today, Melina Deliyannis.
  16. Periyodikler; Domus, Interior Design, Tasarım, Frame, Best Of Best ...

 

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

 

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

2

55

Ara Jüri

1

35

Ödev

8

10

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

40

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

60

Toplam

 

100

 

 

DERS KATEGORİSİ

Temel Mesleki Dersler

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

İç mimarlık disiplini kapsamında çağdaş ve özgün tasarımlar geliştirebilmek amacıyla sanatsal ve teknik bilgileri uygulama becerisi.

 

 

 

 

X

2

Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi anlama becerisi

 

 

 

X

 

3

Tasarım sürecinde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisi

 

 

 

 

X

4

Sanat ve tasarım alanında analitik araştırma, eleştirel yaklaşım geliştirme ve problem çözme becerisi

 

 

 

 

X

5

Tasarım uygulamalarını tarihsel ve sanatsal süreç içinde değerlendirebilme, geçmiş ile bugün ve gelecek ilişkisini kurabilme becerisi

 

 

 

X

 

6

Çağdaş iç mimarlık uygulamaları için gerekli teknikleri ve teknolojileri kullanabilme becerisi

 

 

 

X

 

7

Mekan ve donatım elemanları tasarlama sürecinde farklı ölçeklere hakim olabilme ve detay çözebilme becerisi

 

 

 

 

X

8

Evrensel ve yerel düzeyde koruma ve yeniden işlevlendirme yaklaşımları geliştirebilme becerisi

 

 

 

X

 

9

Disiplinlerarası uygulamalara ve takım çalışmasına yatkın olma becerisi

 

 

 

 

 

10

Meslek pratiğine yönelik standartlar, düzenlemeler, yönetmelikler ve hukuk kurallarını bilme ve uygulama becerisi

 

X

 

 

 

11

Görsel, sözel ve yazınsal alanda etkili iletişim kurabilme ve fikirlerini ifade edebilme becerisi

 

 

X

 

 

12

Tasarım pratiğine yönelik gelişmeleri izleme ve yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirme becerisi

 

 

 

X

 

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati)

15

8

120

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

14

8

112

Ön Jüri

1

4

4

Ara Jüri I

1

8

8

Ara Jüri II

1

8

8

Final (Jüri)

1

8

8

Toplam İş Yükü

 

 

260

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

10,4

Dersin AKTS Kredisi

 

 

10

 

3