Bilgisayar destekli tasarımın, mimari çizimler ile 3 boyutlu modellerde kullanımı ve sunumu.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Öğrenci, 3ds Max yazılımını mimari çizimlere uygular |
1,3,6 |
1,2,3,4 |
A,C |
2) Öğrenci, grafik anlatım becerileri kazanır. |
1,3,6 |
1,2,3,4 |
A,C |
3) Öğrenci, tasarım yetisi kazanır. |
1,3,7 |
1,2,3,4 |
A,C |
4) Öğrenci, teknik dökümantasyon sağlamayı ve incelemeyi öğrenir. |
1,3,6 |
1,2,3,4 |
A,C |
5) Öğrenci, biçimsel kompozisyon oluşturmayı sağlar. |
1,3,6 |
1,2,3,4 |
A,C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Uygulama / Ön Hazırlık |
1 |
Giriş ve 3ds Max 2015 programının çizim araçları |
Basit konut çizimi |
2 |
3ds Max 2015 programının düzenleme araçları |
2 katlı konut çizimi |
3 |
Max 2015 programı modifiye listesi 1 |
Düzenleme araçları |
4 |
Max 2015 programı modifiye listesi 2 |
Düzenleme araçları |
5 |
Genel ışık ve kamera ayarları |
Yatak odası çizimi |
6 |
Genel sunum ayarları |
Mutfak ve banyo çizimi |
7 |
V-Ray sunum tekniklerine giriş |
|
8 |
V-Ray sunum ayarlarını düzenleme |
2 katlı konut çizimi |
9 |
Genel Tekrar |
|
10 |
Arasınav |
|
11 |
V-Ray sunumunda ışık kullanımı |
3 katlı konut(dış mekan) |
12 |
V-Ray sunumunda kamera kullanımı |
2 katlı konut(iç mekan) |
13 |
V-Ray sunumunda malzem kullanımı ve ayarları |
2 katlı konut gece ayarları |
14 |
Özel efektler kullanımı ve basit animasyon |
2 katlı konut sunumu |
15 |
Genel tekrar ve ödev tashihi |
|
Kaynaklar
Ders Notu / Ders Kitabı |
|
Diğer Kaynaklar |
Baykal, G., 2015, Her Yönüyle AutoCAD 2015, ABAKÜS Yayıncılık, İstanbul. Kelly L. Murdock., 2009, 3Ds Max 2010 Bible (DVD). Sanford Kennedy., 2011, 3Ds Max Animation And Visual Effects Techniques. Nezih Kambur., 2010, 3D Studio Max (CD), |
Materyal Paylaşımı
Ders Notu / Ders Kitabı |
|
Diğer Kaynaklar |
Baykal, G., 2015, Her Yönüyle AutoCAD 2015, ABAKÜS Yayıncılık, İstanbul. Kelly L. Murdock., 2009, 3Ds Max 2010 Bible (DVD). Sanford Kennedy., 2011, 3Ds Max Animation And Visual Effects Techniques. Nezih Kambur., 2010, 3D Studio Max (CD), |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
30 |
Kısa Sınav |
|
|
Ödev |
1 |
10 |
Toplam |
|
40 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
40 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
İç mimarlık disiplini kapsamında çağdaş ve özgün tasarımlar geliştirebilmek amacıyla sanatsal ve teknik bilgileri uygulama becerisi. |
|
|
|
X |
|
|
2 |
Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi anlama becerisi |
X |
|
|
|
|
|
3 |
Tasarım sürecinde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisi |
|
|
|
|
X |
|
4 |
Sanat ve tasarım alanında analitik araştırma, eleştirel yaklaşım geliştirme ve problem çözme becerisi |
|
|
|
|
|
|
5 |
Tasarım uygulamalarını tarihsel ve sanatsal süreç içinde değerlendirebilme, geçmiş ile bugün ve gelecek ilişkisini kurabilme becerisi |
|
|
|
|
|
|
6 |
Çağdaş iç mimarlık uygulamaları için gerekli teknikleri ve teknolojileri kullanabilme becerisi |
|
|
|
|
X |
|
7 |
Mekan ve donatım elemanları tasarlama sürecinde farklı ölçeklere hakim olabilme ve detay çözebilme becerisi |
|
|
|
X |
|
|
8 |
Evrensel ve yerel düzeyde koruma ve yeniden işlevlendirme yaklaşımları geliştirebilme becerisi |
|
|
|
|
|
|
9 |
Disiplinlerarası uygulamalara ve takım çalışmasına yatkın olma becerisi |
|
|
|
X |
|
|
10 |
Meslek pratiğine yönelik standartlar, düzenlemeler, yönetmelikler ve hukuk kurallarını bilme ve uygulama becerisi |
|
X |
|
|
|
|
11 |
Görsel, sözel ve yazınsal alanda etkili iletişim kurabilme ve fikirlerini ifade edebilme becerisi |
|
|
X |
|
|
|
12 |
Tasarım pratiğine yönelik gelişmeleri izleme ve yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirme becerisi |
|
|
X |
|
|
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
Ara Sınav |
1 |
3 |
3 |
Ödev |
2 |
15 |
30 |
Final |
1 |
3 |
3 |
Toplam İş Yükü |
|
|
123 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
4,92 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |