Ders Kodu: 
INTD 402
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
4
Uygulama Saati: 
4
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
6
AKTS: 
15
Ön Koşul Dersleri: 
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı, öğrencilere, karma işlevli tasarım problemlerinde işlevleri analiz etme, ilişkili işlevleri gruplandırma, işlevler arası birliktelik ve geçişleri kurgulama becerisi kazandırmak, özgün iç mekanlar tasarlama ve üç boyutlu proje sunma yetilerini güçlendirmek, uygulama ve detay çözümlerini geliştirmektir.
Dersin İçeriği: 

Ders kapsamında öğrenciler; tasarım alanının olanak ve sınırlılıklarını çevresel analizler ile tespit ederler. Çalışma konusu olan karma işlevle ile ilgili teorik bilgi ve örnek araştırması yaparlar. İşlevleri analiz ederek; ihtiyaç programını oluştururlar. Kullanıcı profilini inceleyerek; kullanıcı gereksinimlerini ve kullanıcıya uygun aktiviteleri belirler. Bu veriler ışığında tasarım fikrini (konsept) oluştururlar. Biçim, malzeme, renk, doku ve mobilya uygulamaları ile tasarım fikrini fiziksel çevreye yansıtırlar. Ölçekli çizimler ve maketler yardımı ile fikirlerini geliştirirler. Mekanik ve aydınlatma sistemlerini  düşünürler. Espaslar ve etkin sirkülasyon sistemleri kurgularlar.  Tasarımlarını 1/50 ve 1/20 mimari çizimler, perspektifler ve maketler ile sunarlar.  1/10 ve 1/5 ölçekli çizimler ile detaylandırırlar. 3D animasyon sunumları hazırlarlar.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım 2: Soru-Yanıt 3: Tartışma 4: Uygulama
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav B: Sunum C: Ödev D: Proje Geliştirme

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) Öğrenci, mekân, fiziksel çevre, işlev ve kullanıcı ilişkilerini analiz eder.

2

1,2,3,4,11,15

A,C,D

2) Öğrenci, mekân tasarımı konusunda bilgi ve becerisini geliştirir. 

1,4

1,2,3,4,11,15

C,D

3) Öğrenci, tasarım sürecinde iki ve üç boyutlu düşünebilme, farklı ölçeklere hakim olabilme becerisini geliştirir.

3,7

4,15

C,D

4) Öğrenci, malzeme, renk, doku, mobilya gibi tasarımı tamamlayan bileşenlerin seçim ve uygulamasını yapar.

1,6

4,15

C,D

5) Öğrenci, eleştirel düşünme, problem çözme ve uygulama becerisini geliştirir. 

1,4

1,2,3,4,11,15

C,D

6) Öğrenci, projesini farklı materyal, yöntem ve araçları kullanarak sunma yetisi kazanır. 

1,6

4,15

A,D

7) Öğrenci, karma işlevli iç mekanlar tasarlar.

1,3,4,5,6,7,8,10,11,12

4,15

A,D

 

Dersin Akışı

Hafta Konular Uygulama / Ön Hazırlık
1 Proje konu ve gruplarının oluşturulması.  
2 Konuya ilişkin programın ayrıntılı irdelenmesi.  
3 Seçilen yapının ön çalışmaları (1/100 ölçek).  
4 Mekanlar arası ilişkilerin oluşturulması (1/100 ölçek).  
5 Plan etüdleri, kesit çalışması (1/50 ölçek).  
6 Plan etüdleri, kesit çalışması (1/50 ölçek).  
7 Sistem detayları etüdleri (1/20 ölçek).  
8 1. Ara sınav/1. Ara Jüri  
9 Sistem detayları etüdleri (1/20 ölçek).  
10 Sistem detaylarının geliştirilmesi (1/20 ölçek).  
11 1/50 ve 1/20 projelerinin olgunlaştırılması.  
12 2. Ara sınav/2. Ara Jüri  
13  Plan ve  kesitler (1/20 ölçek).  
14 Mazeret Sınavı, Projenin bir bütün olarak tamamlanması.  
15 Renklendirme, malzeme ve perspektif araştırmaları.  

 

Kaynaklar

Ders Temel Kaynak 1.Yapı Tasarımı Temel Bilgileri (Ernst Neufert / GÜVEN) 

2. Interior Design Atlas (Francisco Asensio Cerver /  ULLMANN )

Diğer Kaynaklar
  1. Human Dimension & Interior Space; J.Panero, M.Zelnik, 1979, New York.
  2. Neufert, Yapı Tasarımı Temel Bilgileri, Ocak 2008, Beta Yayın Dağıtım A.Ş.
  3. Time Saver Standarts For Interior Design And Space Planning;J.De Chiara, J. Panero, M. Zelnik, 2nd edition, 2001, Mc-GRAW-HILL. 
  4. Mimarlık Biçim, Mekan ve Düzen; Francis D.K. Ching, 2007, YEM Yayınları.
  5. İç Mekan Tasarımı; Francis D.K. Ching, 2008, YEM Yayınları.
  6. İç Mekan Tasarımı Nedir? Graeme Brooker, Sally Stone, Yapı Endüstri Merkezi  Kitabevi.
  7. İç Mimarlar  Odası Yapı Kataloğu.
  8. Yapı Malzemeleri Kataloğu.
  9. Özürlü Kişilere Uyarlanmış Yapı, Mimarlar Odası, İstanbul Büyükkent Şubesi Yayınları.
  10. International Interiors 2: Offices, Studios, Shops, Restaurants, Bars, Clubs, Hotels, Cultural and Public Buildings, Lewis Blackwell.
  11. Commercial Space: Boutiques, Francisco Asensio Cerver.
  12. Commercial Space: Restaurants, Francisco Asensio Cerver.
  13. Interior World No:28, Restaurant / Cafe and Bar / Shop, Archiworld Co.LTD.
  14. Cafes, Bars and Restaurants, Monsa.
  15. Store Presentation and Design No:2-3, Martin M. Pegler.
  16. New Shops / Space Series, Pace Publishing Ltd.
  17. Retail Theraphy: Store Design Today, Melina Deliyannis.
  18. Periyodikler; Domus, Interior Design, Tasarım, Frame, Best Of Best ...

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar CD
Ödevler  
Sınavlar  

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 2 60
Ara Jüri 2 40
Ödev - -
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

 

 

DERS KATEGORİSİ Temel Mesleki Dersler

 

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İç mimarlık disiplini kapsamında çağdaş ve özgün tasarımlar geliştirebilmek amacıyla sanatsal ve teknik bilgileri uygulama becerisi.         X
2 Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi anlama becerisi       X  
3 Tasarım sürecinde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisi         X
4 Sanat ve tasarım alanında analitik araştırma, eleştirel yaklaşım geliştirme ve problem çözme becerisi         X
5 Tasarım uygulamalarını tarihsel ve sanatsal süreç içinde değerlendirebilme, geçmiş ile bugün ve gelecek ilişkisini kurabilme becerisi       X  
6 Çağdaş iç mimarlık uygulamaları için gerekli teknikleri ve teknolojileri kullanabilme becerisi       X  
7 Mekan ve donatım elemanları tasarlama sürecinde farklı ölçeklere hakim olabilme ve detay çözebilme becerisi         X
8 Evrensel ve yerel düzeyde koruma ve yeniden işlevlendirme yaklaşımları geliştirebilme becerisi       X  
9 Disiplinlerarası uygulamalara ve takım çalışmasına yatkın olma becerisi          
10 Meslek pratiğine yönelik standartlar, düzenlemeler, yönetmelikler ve hukuk kurallarını bilme ve uygulama becerisi   X      
11 Görsel, sözel ve yazınsal alanda etkili iletişim kurabilme ve fikirlerini ifade edebilme becerisi     X    
12 Tasarım pratiğine yönelik gelişmeleri izleme ve yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirme becerisi       X  

 

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik Sayısı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 8 128
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 16 9 144
Ara Sınav 2 8 16
Ara Jüri 2 15      30
Final (jüri) 1 50 50
Toplam İş Yükü     368
Toplam İş Yükü / 25 (s)     14,72
Dersin AKTS Kredisi                                  15

 

 

4