İç mimari projelerde kullanılan malzemlerin renk, doku, desen, ışık, gölge efeklerinin ifade tekniklerini çalişmak.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Öğrenci, iç mimari proje tasarlamada sanatsal ve teknik bilgileri uygulama becerisi geliştirir. |
1 |
1,4 |
A,D |
2) Öğrenci, tasarım sürecinde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme yeteneği kazanır. |
3 |
1,4 |
A,D |
3) Öğrenci, görsel alanda fikirlerini aktarabilir. |
11 |
1,4 |
A,D |
4) Öğrenci, iç mimari projelendirme sürecinde konsept oluşturabilme yeteneği kazanır. |
1 |
1,4 |
A,D |
5) Öğrenci, iç mimari projelendirme sürecinde gerekli olan mobilya, renk, doku, tekstil v.b. elemanların seçimini ve görsel anlatımını yapabilir. |
1, 6, 11 |
1,4 |
A,D |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Uygulama / Ön Hazırlık |
1 |
Giris: Dersin amaci, beklentiler, gereksinimler |
|
2 |
Kursun kalem ile geometrik sekiller ile kompozisyon olusturarak eskiz calismasi |
|
3 |
Renk Teorisi – sunum tekniklerine giris |
|
4 |
Renkli kuru kalemler ile renklendirme teknikleri – 2D (plan – kesit – gorunus) |
|
5 |
Flomaster kalemler ile doku, desen, yansima, seffaflik calismasi |
|
6 |
Flomaster kalemler ile renklendirme teknikleri – 2D (plan – kesit – gorunus) |
|
7 |
Flomaster kalemler ile renklendirme teknikleri – 2D (plan – kesit – gorunus) |
|
8 |
Ara sınav I |
|
9 |
Serbest el eskiz perspektif calismasi |
|
10 |
Flomaster kalemler ile renklendirme teknikleri – 3D (perspektif) |
|
11 |
Flomaster kalemler ile renklendirme teknikleri – 3D (perspektif) |
|
12 |
Ara sınav II |
|
13 |
Flomaster kalemler ile renklendirme teknikleri – 3D (perspektif) |
|
14 |
Flomaster kalemler ile renklendirme teknikleri – 3D (perspektif) |
|
15 |
Flomaster kalemler ile renklendirme teknikleri – 3D (perspektif) |
|
Kaynaklar
Ders Notu / Ders Kitabı |
|
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
|
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
2 |
50 |
Uygulama |
12 |
50 |
Ödev |
|
|
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
40 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
İç mimarlık disiplini kapsamında çağdaş ve özgün tasarımlar geliştirebilmek amacıyla sanatsal ve teknik bilgileri uygulama becerisi. |
|
|
|
|
x |
|
2 |
Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi anlama becerisi |
|
|
|
|
|
|
3 |
Tasarım sürecinde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisi |
|
|
|
x |
|
|
4 |
Sanat ve tasarım alanında analitik araştırma, eleştirel yaklaşım geliştirme ve problem çözme becerisi |
|
|
|
|
|
|
5 |
Tasarım uygulamalarını tarihsel ve sanatsal süreç içinde değerlendirebilme, geçmiş ile bugün ve gelecek ilişkisini kurabilme becerisi |
|
|
|
|
|
|
6 |
Çağdaş iç mimarlık uygulamaları için gerekli teknikleri ve teknolojileri kullanabilme becerisi |
|
|
x |
|
|
|
7 |
Mekan ve donatım elemanları tasarlama sürecinde farklı ölçeklere hakim olabilme ve detay çözebilme becerisi |
|
|
|
|
|
|
8 |
Evrensel ve yerel düzeyde koruma ve yeniden işlevlendirme yaklaşımları geliştirebilme becerisi |
|
|
|
|
|
|
9 |
Disiplinlerarası uygulamalara ve takım çalışmasına yatkın olma becerisi |
|
|
|
|
|
|
10 |
Meslek pratiğine yönelik standartlar, düzenlemeler, yönetmelikler ve hukuk kurallarını bilme ve uygulama becerisi |
|
|
|
|
|
|
11 |
Görsel, sözel ve yazınsal alanda etkili iletişim kurabilme ve fikirlerini ifade edebilme becerisi |
|
|
|
x |
|
|
12 |
Tasarım pratiğine yönelik gelişmeleri izleme ve yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirme becerisi |
|
|
|
|
|
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15X toplam ders saati) |
15 |
4 |
60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
4 |
60 |
Ara Sınav |
1 |
4 |
4 |
Dönem içi Ödevler |
8 |
2 |
16 |
Final |
1 |
4 |
4 |
Toplam İş Yükü |
|
|
144 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
5,76 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |