Bilgisayar ortamında 2 ve 3 boyutlu çizime giriş. Ders işlenirken Google Sketchup programı kullanılacaktır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Öğrenci, geometrinin temel ilkelerini öğrenir. |
1,3 |
1,2,3,4 |
A |
2) Öğrenci, üç boyutlu uzayda nesnelerin konumunu belirler. |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
A |
3) Öğrenci, bilgisayarda iki boyutlu çizim yapma yeteneği kazanır. |
1,3,11 |
1,2,3,4 |
A |
4) Öğrenci, bilgisayarda basit üç boyutlu modelleme yeteneği kazanır. |
1,3,9,11 |
1,2,3,4 |
A |
5) Öğrenci, modellediği projesini bilgisayar ortamında sunmayı öğrenir. |
1,3,9,11 |
1,2,3,4 |
A |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Uygulama / Ön Hazırlık |
1 |
GİRİŞ Bilgi teknolojilerinin iç mimarlıktaki önemi |
|
2 |
Geometrinin temel ilkeleri Sketch-Up programına giriş (arayüz) |
|
3 |
Sketch-Up ile 2 boyutlu çizim ve temel düzenleme araçları. |
Dikdörtgen, çokgen, daire, yay çizimi |
4 |
Sketch-Up ile 3 boyutlu çizim 1 |
Prizma, silindir, koni, piramit çizimi |
5 |
Sketch-Up ile 3 boyutlu çizim 2 |
3 boyutlu basit mekan çizimi |
6 |
Sketch-Up ile 3 boyutlu çizim 3 |
Masa ve dolap çizimi |
7 |
Sketch-Up ile 3 boyutlu çizim 4 |
Merdiven ve korkuluk çizimi |
8 |
Sketch-Up ile 3 boyutlu çizim 5 |
Çatı çizimi ve kesit |
9 |
Sketch-Up ile 3 boyutlu çizim 6 |
İki katlı mekan çizimi |
10 |
Bileşenlerin kullanımı ve oluşturulması |
Ayrıntılı iç mekan çizimi |
11 |
ARA SINAV |
|
12 |
Çizimi / modeli görselleştirme |
Doku kaplama ve doku oluşturma |
13 |
Ölçülendirme, Yazı ve Katmanlar |
Pafta oluşturma |
14 |
Bilgisayarda sunum tekniklerine giriş |
Sunum oluşturma |
15 |
Genel tekrar |
|
Kaynaklar
Ders Notu / Ders Kitabı |
1. Köksal, A. T. Sketchup, Pusula Yayıncılık, 2012 2. Roskes, B, Google SketchUp Cookbook, O'Reilly, 2009 |
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
|
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
100 |
Kısa Sınav |
|
|
Ödev |
|
|
Toplam |
1 |
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
1 |
60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
1 |
40 |
Toplam |
1 |
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
İç mimarlık disiplini kapsamında çağdaş ve özgün tasarımlar geliştirebilmek amacıyla sanatsal ve teknik bilgileri uygulama becerisi. |
|
|
|
X |
|
|
2 |
Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi anlama becerisi |
X |
|
|
|
|
|
3 |
Tasarım sürecinde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisi |
|
|
|
|
X |
|
4 |
Sanat ve tasarım alanında analitik araştırma, eleştirel yaklaşım geliştirme ve problem çözme becerisi |
|
|
|
|
|
|
5 |
Tasarım uygulamalarını tarihsel ve sanatsal süreç içinde değerlendirebilme, geçmiş ile bugün ve gelecek ilişkisini kurabilme becerisi |
|
|
|
|
|
|
6 |
Çağdaş iç mimarlık uygulamaları için gerekli teknikleri ve teknolojileri kullanabilme becerisi |
|
|
|
|
|
|
7 |
Mekan ve donatım elemanları tasarlama sürecinde farklı ölçeklere hakim olabilme ve detay çözebilme becerisi |
X |
|
|
|
|
|
8 |
Evrensel ve yerel düzeyde koruma ve yeniden işlevlendirme yaklaşımları geliştirebilme becerisi |
|
|
|
|
|
|
9 |
Disiplinlerarası uygulamalara ve takım çalışmasına yatkın olma becerisi |
|
|
|
X |
|
|
10 |
Meslek pratiğine yönelik standartlar, düzenlemeler, yönetmelikler ve hukuk kurallarını bilme ve uygulama becerisi |
|
|
|
X |
|
|
11 |
Görsel, sözel ve yazınsal alanda etkili iletişim kurabilme ve fikirlerini ifade edebilme becerisi |
|
|
X |
|
|
|
12 |
Tasarım pratiğine yönelik gelişmeleri izleme ve yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirme becerisi |
|
|
|
|
|
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
16 |
3 |
48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
3 |
48 |
Ara Sınav |
1 |
3 |
3 |
Kısa Sınav |
|
|
|
Ödev |
1 |
20 |
20 |
Final |
1 |
3 |
3 |
Toplam İş Yükü |
|
|
122 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
4,88 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |