Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bilgisayar ortamında 2 ve 3 boyutlu bina, taşıyıcı sistem ve arazi modelleme, projelendirme ve sunumun öğrenilmesi.
Dersin İçeriği:
Mimari özel uygulama yazılımının, mimari çizimler ile projelerde kullanımı ve üçboyutlu bina modellemeleri.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma 4: Uygulama
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav , B: Sunum C: Ödev D: Proje Geliştirme
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Öğrenci, bir mimari projeyi 2 ve 3 boyutlu olarak çizebilir. | 1,2,3,6,7 | 1,2,3,4 | A,C |
2) Öğrenci, bir mimari projenin, daha önceden hesaplanmış taşıyıcı sistem projesini çizebilir. | 1,3,9,10 | 1,2,3,4 | A,C |
3) Öğrenci, topografik ölçümü yapılmış her tür araziyi 2 ve 3 boyutlu olarak modelleyebilir. | 1,2,3,9 | 1,2,3,4 | A,C |
4) Öğrenci, bir projeyi kütle etüdünden yola çıkarak tasarlayabilir. | 1,3 | 1,2,3,4 | A,C |
5) Öğrenci, bir mimari projeyi standartlara uygun ve imal edilebilir biçimde hazırlayabilir. | 1,3,9,10,11 | 1,2,3,4 | A,C |
6) Öğrenci, bir projenin foto-gerçekçi bir sunumunu hazırlayabilir. | 1,3,11 | 1,2,3,4 | A,C |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Uygulama / Ön Hazırlık |
1 | Mimari uygulama yazılımı kavramı ve temel ilkeleri | |
2 | Revit Architecture programına giriş (temel çizim ve düzenleme komutları) | 2 boyutlu çizim ve düzenleme |
3 | Akslar, duvarlar | Aks ve duvar çizimi |
4 | Kapılar, pencereler, boşluklar | Kapı, pencere ve boşluk çizimi |
5 | Döşemeler, asma tavanlar | Döşeme ve asma tavan çizimi |
6 | Çatılar ve bileşenleri | Çatı çizimi |
7 | Merdivenler | Merdiven çizimi |
8 | Merdivenler, rampalar ve korkuluklar | Merdiven, rampa ve korkuluk çizimi |
9 | Taşıyıcı sistem elemanları | Taşıyıcı sistem çizimi |
10 | Arazi uygulamaları ve bileşenler | Arazi ve bileşen çizimi |
11 | ARA SINAV | |
12 | Ölçülendirme, yazılar ve pafta düzeni | Proje paftası oluşturma |
13 | Kütle modelleme | Mimari kütle oluşturma |
14 | Sunum teknikleri (rendering) | Projeyi 3 boyutlu sunma |
15 | Genel tekrar |
Kaynaklar
Ders Notu / Ders Kitabı |
|
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 50 |
Kısa Sınav | ||
Ödev | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İç mimarlık disiplini kapsamında çağdaş ve özgün tasarımlar geliştirebilmek amacıyla sanatsal ve teknik bilgileri uygulama becerisi. | X | |||||
2 | Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi anlama becerisi | X | |||||
3 | Tasarım sürecinde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisi | X | |||||
4 | Sanat ve tasarım alanında analitik araştırma, eleştirel yaklaşım geliştirme ve problem çözme becerisi | ||||||
5 | Tasarım uygulamalarını tarihsel ve sanatsal süreç içinde değerlendirebilme, geçmiş ile bugün ve gelecek ilişkisini kurabilme becerisi | ||||||
6 | Çağdaş iç mimarlık uygulamaları için gerekli teknikleri ve teknolojileri kullanabilme becerisi | X | |||||
7 | Mekan ve donatım elemanları tasarlama sürecinde farklı ölçeklere hakim olabilme ve detay çözebilme becerisi | X | |||||
8 | Evrensel ve yerel düzeyde koruma ve yeniden işlevlendirme yaklaşımları geliştirebilme becerisi | ||||||
9 | Disiplinlerarası uygulamalara ve takım çalışmasına yatkın olma becerisi | X | |||||
10 | Meslek pratiğine yönelik standartlar, düzenlemeler, yönetmelikler ve hukuk kurallarını bilme ve uygulama becerisi | X | |||||
11 | Görsel, sözel ve yazınsal alanda etkili iletişim kurabilme ve fikirlerini ifade edebilme becerisi | X | |||||
12 | Tasarım pratiğine yönelik gelişmeleri izleme ve yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirme becerisi |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | |||
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
4