Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Mimari projeleri bilgisayar ortamında 2 boyutlu sunma, kurumsal anlatım ve iletişimi sağlamak.
Dersin İçeriği:
Mimari çizimleri etkili görsel anlatım teknikleriyle sunmak için bilgisayarda görüntü işleme tekniklerinden yararlanmak.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
: Anlatım, 2: Soru-Yanıt, 3: Tartışma 4: Uygulama
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, B: Sunum, C: Ödev, D: Proje Geliştirme
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Öğrenci, proje sunum tekniklerini geliştirir. | 1,2,3,11 | 1,2,3,4 | A, C |
2) Öğrenci, sunumda kullanacağı görsel malzemeleri belirler. | 1,2,3,9 | 1,2,3,4 | A |
3) Öğrenci, sunumda görsel efektler kullanma yeteneği kazanır. | 1,2,3 | 1,2,3,4 | A |
4) Öğrenci, görsel malzemeyi düzenlemeyi öğrenir. | 1,2,3,11 | 1,2,3,4 | A |
5) Öğrenci, görsel malzemeyi uygulamayı öğrenir. | 1,2,3,10 | 1,2,3,4 | A |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Uygulama / Ön Hazırlık |
1 | GİRİŞ Görüntü işleme kavramı ve iç mimarlıktaki önemi | |
2 | Adobe Photoshop programının arayüzü ve görüntü işlemenin temel ilkeleri | |
3 | Çizim ve boyama araçlarını kullanmak | |
4 | Görüntü klonlama ve tamir teknikleri | |
5 | Seçim yapma teknikleri (selection) | |
6 | Seçili alanları dönüştürme teknikleri (transform) | |
7 | Katman kullanma teknikleri (layer) 1 | Proje sunumu |
8 | Katman kullanma teknikleri (layer) 2 | Proje sunumu |
9 | Katman kullanma teknikleri (layer) 3 | Proje sunumu |
10 | Renk düzenleme teknikleri (adjust) | |
11 | ARA SINAV | |
12 | Filtre kullanımı (filters) | |
13 | Perspektif düzeltme teknikleri (vanish) | |
14 | Metin yazma ve düzenleme (Text) | |
15 | Genel tekrar |
Kaynaklar
Ders Notu / Ders Kitabı |
1. Baykal, G, Photoshop CS2, 2006, Pusula
2. Fraser, B, Blatner, D, Photoshop CS2, 2006, Alfa 3. Rose, C, 24 Saate Photoshop CS3, 2008, Alfa 4. Kelby, S, Dijital Fotoğrafçılar İçin Photoshop CS4, 2010, Alfa |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 100 |
Kısa Sınav | ||
Ödev | ||
Toplam | 1 | 100 |
Finalin Başarıya Oranı | 1 | 60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 1 | 40 |
Toplam | 2 | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İç mimarlık disiplini kapsamında çağdaş ve özgün tasarımlar geliştirebilmek amacıyla sanatsal ve teknik bilgileri uygulama becerisi. | X | |||||
2 | Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi anlama becerisi | X | |||||
3 | Tasarım sürecinde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisi | X | |||||
4 | Sanat ve tasarım alanında analitik araştırma, eleştirel yaklaşım geliştirme ve problem çözme becerisi | ||||||
5 | Tasarım uygulamalarını tarihsel ve sanatsal süreç içinde değerlendirebilme, geçmiş ile bugün ve gelecek ilişkisini kurabilme becerisi | ||||||
6 | Çağdaş iç mimarlık uygulamaları için gerekli teknikleri ve teknolojileri kullanabilme becerisi | X | |||||
7 | Mekan ve donatım elemanları tasarlama sürecinde farklı ölçeklere hakim olabilme ve detay çözebilme becerisi | ||||||
8 | Evrensel ve yerel düzeyde koruma ve yeniden işlevlendirme yaklaşımları geliştirebilme becerisi | ||||||
9 | Disiplinlerarası uygulamalara ve takım çalışmasına yatkın olma becerisi | X | |||||
10 | Meslek pratiğine yönelik standartlar, düzenlemeler, yönetmelikler ve hukuk kurallarını bilme ve uygulama becerisi | ||||||
11 | Görsel, sözel ve yazınsal alanda etkili iletişim kurabilme ve fikirlerini ifade edebilme becerisi | X | |||||
12 | Tasarım pratiğine yönelik gelişmeleri izleme ve yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirme becerisi |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | |||
Ödev | |||
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
4