Ders Kodu: 
INTD 482
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Mimari projeleri bilgisayar ortamında 2 boyutlu sunma, kurumsal anlatım ve iletişimi sağlamak.
Dersin İçeriği: 

Mimari çizimleri etkili görsel anlatım teknikleriyle sunmak için bilgisayarda görüntü işleme tekniklerinden yararlanmak.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
: Anlatım, 2: Soru-Yanıt, 3: Tartışma 4: Uygulama
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B: Sunum, C: Ödev, D: Proje Geliştirme

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Öğrenci, proje sunum tekniklerini geliştirir. 1,2,3,11 1,2,3,4 A, C
2) Öğrenci, sunumda kullanacağı görsel malzemeleri belirler. 1,2,3,9 1,2,3,4 A
3) Öğrenci, sunumda görsel efektler kullanma yeteneği kazanır. 1,2,3 1,2,3,4 A
4) Öğrenci, görsel malzemeyi düzenlemeyi öğrenir. 1,2,3,11 1,2,3,4 A
5) Öğrenci, görsel malzemeyi uygulamayı öğrenir. 1,2,3,10 1,2,3,4 A

 

Dersin Akışı

Hafta Konular Uygulama / Ön Hazırlık
1 GİRİŞ Görüntü işleme kavramı ve iç mimarlıktaki önemi  
2 Adobe Photoshop programının arayüzü ve görüntü işlemenin temel ilkeleri  
3 Çizim ve boyama araçlarını kullanmak  
4 Görüntü klonlama ve tamir teknikleri  
5 Seçim yapma teknikleri (selection)  
6 Seçili alanları dönüştürme teknikleri (transform)  
7 Katman kullanma teknikleri (layer) 1 Proje sunumu
8 Katman kullanma teknikleri (layer) 2 Proje sunumu
9 Katman kullanma teknikleri (layer) 3 Proje sunumu
10 Renk düzenleme teknikleri (adjust)  
11 ARA SINAV  
12 Filtre kullanımı (filters)  
13 Perspektif düzeltme teknikleri (vanish)  
14 Metin yazma ve düzenleme (Text)  
15 Genel tekrar  

 

Kaynaklar

Ders Notu / Ders Kitabı 1. Baykal, G, Photoshop CS2, 2006, Pusula

2. Fraser, B, Blatner, D, Photoshop CS2, 2006, Alfa

3. Rose, C, 24 Saate Photoshop CS3, 2008, Alfa

4. Kelby, S, Dijital Fotoğrafçılar İçin Photoshop CS4, 2010, Alfa

Diğer Kaynaklar  

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar  
Ödevler  
Sınavlar  

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav    
Ödev    
Toplam  1 100
Finalin Başarıya Oranı  1 60
Yıl içinin Başarıya Oranı  1 40
Toplam  2 100

 

 

DERS KATEGORİSİ Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İç mimarlık disiplini kapsamında çağdaş ve özgün tasarımlar geliştirebilmek amacıyla sanatsal ve teknik bilgileri uygulama becerisi.       X  
2 Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi anlama becerisi X        
3 Tasarım sürecinde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisi         X
4 Sanat ve tasarım alanında analitik araştırma, eleştirel yaklaşım geliştirme ve problem çözme becerisi          
5 Tasarım uygulamalarını tarihsel ve sanatsal süreç içinde değerlendirebilme, geçmiş ile bugün ve gelecek ilişkisini kurabilme becerisi          
6 Çağdaş iç mimarlık uygulamaları için gerekli teknikleri ve teknolojileri kullanabilme becerisi       X  
7 Mekan ve donatım elemanları tasarlama sürecinde farklı ölçeklere hakim olabilme ve detay çözebilme becerisi          
8 Evrensel ve yerel düzeyde koruma ve yeniden işlevlendirme yaklaşımları geliştirebilme becerisi          
9 Disiplinlerarası uygulamalara ve takım çalışmasına yatkın olma becerisi         X
10 Meslek pratiğine yönelik standartlar, düzenlemeler, yönetmelikler ve hukuk kurallarını bilme ve uygulama becerisi          
11 Görsel, sözel ve yazınsal alanda etkili iletişim kurabilme ve fikirlerini ifade edebilme becerisi       X  
12 Tasarım pratiğine yönelik gelişmeleri izleme ve yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirme becerisi          

 

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav      
Ödev      
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü     118
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4,72
Dersin AKTS Kredisi     5

 

4