Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Yatırım amaçlı projelerde kararı etkileyen faktörlerin incelenmesi, iş ve işletmelerde yönetim ilkeleri ve ekip oluşturulması ile ilgili kavramların incelenmesidir. Proje Yönetimi ve iş planlaması.
Dersin İçeriği:
Yatırım amaçlı projelerde kararı etkileyen faktörler, fizibilite, ekonomik analiz, genel yönetim ilkeleri, ekip oluşturulması, işin defterinin tutulması, proje yönetimi ve iş programı.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Yanıt, 3: Tartışma 4: Uygulama
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav , B: Sunum C: Ödev D: Proje Geliştirme
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Yapım sektöründe rol alan aktörleri tanır. | 2 | 1 | A |
2) Fizibilite çalışmalarının nasıl ele alındığını öğrenir. | 4,6 | 1,4 | A |
3) Yaşam boyu maliyet kavramı ve ekonomik analiz yeteneği kazanır. | 4,6 | 1,4 | A |
4) Ekip oluşturma temel prensiplerini kavrar. | 6,9 | 1 | A |
5) Proje organizasyon şemasının oluşturulmasını bilir. | 6,9 | 1 | A |
6) İşletmelerde genel yönetim ilkelerini öğrenir. | 2 | 1 | A |
7) İşin performans ölçümü ile ilgili temel kavramları bilir. | 4 | 1,4 | A |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Uygulama / Ön Hazırlık |
1 | GİRİŞ | |
2 | İç Mimarın toplumdaki yeri, İç Mimardan beklenen hizmetler ve sorumluluk düzeyi | DN |
3 | İç mimari projelerin yapılma nedeni, kararı etkileyen faktörler; Yatırımcı, işveren, müteahhit, taşeron gibi karakterler | DN |
4 | Yatırım amaçlı mimari projeler; Fizibilite Çalışmalarının önemi | DN,4 |
5 | Fizibilite-Ekonomik Analizler | DN,4 |
6 | Fizibilite-Uygulama ve örnekler | DN,4 |
7 | Organizasyon – Ekip Oluşturma | DN,3 |
8 | Organizasyon türleri | DN,3 |
9 | Genel yönetim ilkeleri ve kavramları | DN,1 |
10 | Derste işlenilen konuların genel değerlendirilmesi ve tartışılması | DN |
11 | Ara sınav | |
12 | İşin defteri, muhasebenin temel kavramları | DN,2 |
13 | Muhasebe kayıtlarının kullanımı, yönetim bilgi sistemleri, mali raporlar | DN,2 |
14 | Yönetimin performansı, SWOT analizi | DN |
15 | Derste işlenilen konuların genel tekrarı | DN |
Kaynaklar
Ders Notu / Ders Kitabı | Ders Notları (DN) |
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | ||
Dökümanlar | - | |
Ödevler | - | |
Sınavlar | - |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 50 |
Kısa Sınav | ||
Ödev | 50 | |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | |||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||
1 | İç mimarlık disiplini kapsamında çağdaş ve özgün tasarımlar geliştirebilmek amacıyla sanatsal ve teknik bilgileri uygulama becerisi. | |||||||
2 | Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi anlama becerisi | X | ||||||
3 | Tasarım sürecinde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisi | |||||||
4 | Sanat ve tasarım alanında analitik araştırma, eleştirel yaklaşım geliştirme ve problem çözme becerisi | X | ||||||
5 | Tasarım uygulamalarını tarihsel ve sanatsal süreç içinde değerlendirebilme, geçmiş ile bugün ve gelecek ilişkisini kurabilme becerisi | |||||||
6 | Çağdaş iç mimarlık uygulamaları için gerekli teknikleri ve teknolojileri kullanabilme becerisi | X | ||||||
7 | Mekan ve donatım elemanları tasarlama sürecinde farklı ölçeklere hakim olabilme ve detay çözebilme becerisi | |||||||
8 | Evrensel ve yerel düzeyde koruma ve yeniden işlevlendirme yaklaşımları geliştirebilme becerisi | |||||||
9 | Disiplinlerarası uygulamalara ve takım çalışmasına yatkın olma becerisi | X | ||||||
10 | Meslek pratiğine yönelik standartlar, düzenlemeler, yönetmelikler ve hukuk kurallarını bilme ve uygulama becerisi | X | ||||||
11 | Görsel, sözel ve yazınsal alanda etkili iletişim kurabilme ve fikirlerini ifade edebilme becerisi | |||||||
12 | Tasarım pratiğine yönelik gelişmeleri izleme ve yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirme becerisi |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
3 |
45 |
Ara Sınav |
1 |
3 |
3 |
Kısa Sınav |
--- |
--- |
--- |
Yıl Sonu / Dönem ödevi |
1 |
20 |
20 |
Final |
1 |
3 |
3 |
Toplam İş Yükü |
|
|
116 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
4,64 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |
Hiçbiri