Ders Kodu: 
INTD 162
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
2
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Ön Koşul Dersleri: 
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı, iç mimarlık öğrencilerinin iki boyutlu ifade tekniklerini geliştirmek, farklı ölçeklerde ortografik set ve detay çizimi becerisi kazandırmak ve projelerini üç boyutlu olarak sunabilmeleri için kurallı ve eskiz perspektif çizebilme yetisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: 

Bir-iki katlı/kotlu hacmin 1/20 ölçekli plan, kesit ve görünüşlerinin çizilmesi; 1/10, 1/5 ölçekli detaylarının çizimlerinin yapılması; üç boyutlu çizim yöntemleri ve kurallarının aktarılması; kurallı perspektif çizimi ile ilgili uygulamaların yapılması; eskiz perspektif uygulamalarının yapılması.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Yanıt, 3: Tartışma, 4: Uygulama/Alıştırma, 5: Alan Gezisi, 6: Takım/Grup Çalışması, 7: Rol Oynama, 8: Rapor Hazırlama ve/veya Sunma, 9: Gösterme, 10: Deney, 11: Gözlem, 12: Örnek Olay İncelemesi, 13: Sorun/Problem Çözme, 14: Beyin Fırt
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B: Sunum C: Ödev D: Proje Geliştirme

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

  1. İki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisi geliştirir.

1,3,7,11

1,3,4

A,C

  1. Farklı ölçeklerde çizim teknikleri ile sunum yapabilme yetisi kazanır.

3,6,7,11

1,3,4

A,C

  1. İki boyutlu çizimlerden perspektif çizimi oluşturabilme becerisi kazanır.

3,6,7,11

1,3,4

A,C

  1. Perspektif eskizi yapabilme becerisi kazanır.

3,6,7,11

1,3,4

A,C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Uygulama / Ön Hazırlık

1

Giriş; ders akışının ve işleyişin aktarılması, malzemelerin tanıtılması

YOK.

2

1/20 Ölçekli ortografik set çizimi uygulaması

Sözlü anlatım, uygulama çalışması.

3

1/20 Ölçekli ortografik set çizimi uygulaması

Sözlü anlatım, uygulama çalışması.

4

1/20 Ölçekli ortografik set çizimi uygulaması

Sözlü anlatım, uygulama çalışması.

5

1/20, 1/10, 1/5 ölçeklerinde çizim tekniği anlatımı ve uygulaması

Sözlü anlatım, uygulama çalışması.

6

Detay çizimi uygulaması

Sözlü anlatım, uygulama çalışması.

7

Perspektif çizimini belirleyen parametrelerin anlatılması, eskiz uygulaması

Sözlü anlatım, uygulama çalışması.

8

Ara Sınav

 

9

Militer perspektif çizimi anlatımı

Sözlü anlatım, uygulama çalışması.

10

Kavalier perspektif çizimi anlatımı

Sözlü anlatım, uygulama çalışması.

11

Aksonometrik perspektif çizimi anlatımı

Sözlü anlatım, uygulama çalışması.

12

Tek kaçışlı perspektif çizimi uygulaması

Sözlü anlatım, uygulama çalışması.

13

Çift kaçışlı perspektif çizimi uygulaması

Sözlü anlatım, uygulama çalışması.

14

Perspektif çizimi uygulaması

Sözlü anlatım, uygulama çalışması.

15

Ortograifk set ve perspektif ile pafta hazırlanması anlatımı ve uygulaması

Sözlü anlatım, uygulama çalışması.

Kaynaklar

KAYNAKLAR

Ders Notu /  Ders Kitabı    

  • Mimarlıkta Sunum Teknikleri, Lorraine Farelly, Literatür, İstanbul, 2012
  • Mimarlıkta Teknik Resim, Orhan Şahinler, YEM yayınları, İstanbul, 2013

Diğer Kaynaklar

  • Design Drawing, Francis D.K.Ching
  • Perspektiv ve Perspektivde Gölge Çizimi, Esen Onat
  • Mimari Perspektif ve Gölge, Harbi Hotan
  • Perspektiv ve Gölge, Latife Gürer

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 

Dokümanlar

Örnek projeler, uygulama çıktıları

Ödevler

Uygulama çıktıları

Sınavlar

---

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Ara sınav

1

50

Ödev ve Uygulamalar

14

40

Dönem Ödevi

1

10

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

50

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

50

Toplam

 

100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

 

1

İç mimarlık disiplini kapsamında çağdaş ve özgün tasarımlar geliştirebilmek amacıyla sanatsal ve teknik bilgileri uygulama becerisi.

 

 

 

 

x

 

2

Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi anlama becerisi

 

x

 

 

 

 

3

Tasarım sürecinde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisi

 

 

 

 

x

 

4

Sanat ve tasarım alanında analitik araştırma, eleştirel yaklaşım geliştirme ve problem çözme becerisi

 

x

 

 

 

 

5

Tasarım uygulamalarını tarihsel ve sanatsal süreç içinde değerlendirebilme, geçmiş ile bugün ve gelecek ilişkisini kurabilme becerisi

x

 

 

 

 

 

6

Çağdaş iç mimarlık uygulamaları için gerekli teknikleri ve teknolojileri kullanabilme becerisi

x

 

 

 

 

 

7

Mekan ve donatım elemanları tasarlama sürecinde farklı ölçeklere hakim olabilme ve detay çözebilme becerisi

 

 

 

x

 

 

8

Evrensel ve yerel düzeyde koruma ve yeniden işlevlendirme yaklaşımları geliştirebilme becerisi

 

 

 

 

 

 

9

Disiplinler arası uygulamalara ve takım çalışmasına yatkın olma becerisi

 

 

 

 

 

 

10

Meslek pratiğine yönelik standartlar, düzenlemeler, yönetmelikler ve hukuk kurallarını bilme ve uygulama becerisi

 

 

 

 

 

 

11

Görsel, sözel ve yazınsal alanda etkili iletişim kurabilme ve fikirlerini ifade edebilme becerisi

 

 

 

x

 

 

12

Tasarım pratiğine yönelik gelişmeleri izleme ve yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirme becerisi

 

x

 

 

 

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati)

15

4

60

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

14

4

56

Ara Sınav

1

4

4

Dönem Ödevi

1

20

20

Final Sınavı

1

4

4

Toplam İş Yükü

 

 

144

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

5,76

Dersin AKTS Kredisi                             

 

 

6

1