Türkiye Cumhuriyetinin kuruluşunun anlaşılması için gerekli olan alt yapı hazırlandıktan sonra, günümüz Türkiye’si ve bu dönem içerisinde etkili olan olaylar olabildiğince ele alınacaktır. HTR 301 konularının Bağımsızlık Savaşı’nın sonuna kadar gelmesi amaçlanmaktadır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Türkiye Cumhuriyetinin tarihsel temellerini açıklar. |
1,2 |
1,2,3 |
A |
2) Birinci Dünya Savaşı’nın ardından yaşanan Türk İstiklal Harbi’ni anlatır. |
1,2 |
1,2,3 |
A |
3) Milli Mücadeleyi ve hedeflerini açıklar. |
1,2 |
1,2,3 |
A |
4) Türkiye Büyük Millet Meclisinin kuruluş felsefesini açıklar. |
1,2 |
1,2,3 |
A |
5) Tam bağımsız yeni bir Türk devletinin kurulmasını anlatmaktadır. |
1,2 |
1,2,3 |
A |
6) Cumhuriyetin temel değerlerini öğretir |
1,2 |
1,2,3 |
A |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Aydınlanma Çağı |
|
2 |
Sanayi İnkılabı ve Fransız İhtilali |
|
3 |
XIX.Yüzyılda Avrupa ve Birinci Dünya Savaşı'na Giden Süreç |
|
4 |
Osmanlı Çağdaşlaşma Çalışmaları |
|
5 |
Tanzimat, Islahat Fermanı ve Meşrutiyetler |
|
6 |
Trablusgarp, Balkan Savaşları ve Sonuçları |
|
7 |
Birinci Dünya Savaşı ve Mütareke |
|
8 |
Vize Sınavı |
|
9 |
Mütareke Sonrası Genel Gelişmeler, Mustafa Kemal'in Samsun'a Çıkışı |
|
10 |
Milli Mücadelenin Amacı, Yöntemi ve Kongreler Dönemi |
|
11 |
Misak-ı Milli, Türkiye Büyük Millet Meclisi Dönemi |
|
12 |
Misak-ı Milli, Türkiye Büyük Millet Meclisi Dönemi |
|
13 |
Sakarya Savaşı, Büyük Taarruz, Mudanya Mütarekesi ve Lozan Barış Antlaşması, Saltanatın Kaldırılması |
|
14 |
Genel Değerlendirme |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
Öztürk, Cemil (Editör) İmparatorluktan Ulus Devlete Türk İnkılap Tarihi, Yazarlar : Tülay Alim BARAN (Prof.Dr.),Edip Başer (Dr.), Süleyman Beyoğlu(Prof.Dr.), Handan Diker(Dr.), Vahdettin Engin (Prof.Dr.), Cezmi Eraslan (Prof.Dr.), Arzu M.Erdoğan (Dr.), Cemil Öztürk (Prof.Dr.) |
Diğer Kaynaklar |
Nutuk |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
50 |
Finalin Başarıya Oranı |
1 |
50 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Beşeri, İletişim Ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Konuşma ve yazma becerileri; etkin okuma, yazma, dinleme ve konuşabilme becerisi |
|
|
|
|
X |
|
2 |
Eleştirel düşünme becerisi: Açık ve net soru geliştirme, soyut düşünceleri düşünceyi ifade için kullanma, karşıt görüşleri değerlendirebilme, iyi sorgulanmış sonuçlara ulaşabilme ve bunları benzer ölçüt ve standartlarla test edebilme becerisi |
|
|
|
|
X |
|
3 |
Grafik anlatım becerisi; uygun sunumlar yapmak için el çizimleri ve bilgisayar teknolojilerinin de kullanıldığı çeşitli tekniklerle programlama ve tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilme becerisi |
|
|
|
|
|
|
4 |
Araştırma becerisi: Mimari süreçlerde ilgili bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama becerisi |
|
|
|
|
|
|
5 |
Biçimsel kompozisyon sistemleri: İki ve üç boyutlu tasarım, mimari kompozisyon ve kentsel tasarımda görsel algı ve düzenleme sistemlerinin oluşum, gelişim ve uygulamalarını anlama |
|
|
|
|
|
|
6 |
Tasarım becerileri: Temel mimari ilkeleri bina, iç mekân ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygulama becerisi |
|
|
|
|
|
|
7 |
Takım çalışması becerileri: Bireysel yetenekleri arttırıcı farklı rolleri teşhis etme ve üstlenme yolu ile tasarım ekibinin bir üyesi olarak ve diğer ortamlarda başarı ile birlikte çalışma becerisi |
|
|
|
|
|
|
8 |
Batı mimarlığı: Mimarlık, peyzaj ve kentsel tasarımda batı mimarlığının kuralları ile bunları şekillendiren ve sürdüren iklimsel, teknolojik, sosyo-ekonomik ve diğer kültürel faktörleri anlama, |
|
|
|
|
|
|
9 |
Batı dışı mimarlık: Batı mimarlığı dışında kalan mimarlık, peyzaj ve kentsel tasarımda batı mimarlığının kuralları ile bunları şekillendiren ve sürdüren iklimsel, teknolojik, sosyo-ekonomik ve diğer kültürel faktörleri anlama |
|
|
|
|
|
|
10 |
Ulusal ve bölgesel mimarlık: Yöresel mimarlık da dahil olmak üzere ulusal ve bölgesel mimarlık, peyzaj ve kentsel tasarımda ulusal gelenekler ve tarihi mirasın etkilerini anlama |
|
|
|
|
|
|
11 |
Tarihi çevre koruma ve restorasyon: Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanma; tarihi anıtları ve yapıları belgelemek ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri anlama |
|
|
|
|
|
|
12 |
Örneklerden yararlanma becerisi: Mimari ve kentsel tasarım projelerinin oluşturulması ve geliştirilmesinde programa yönelik ve biçimsel olarak uygun örnekleri ortaya çıkarabilme becerisi |
|
|
|
|
|
|
13 |
İnsan davranışları: Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi anlama |
|
|
|
|
|
|
14 |
Kültürel farklılıklar: Farklı kültürleri karakterize eden gereksinim istek, davranış kalıpları, sosyal ve mekânsal örüntülerin farklılığını anlama |
|
|
|
|
|
|
15 |
Erişilebilirlik: Değişik fiziksel engellilerin yaşamasına uygun bina ve yerleşme tasarımı becerisi |
|
|
|
|
|
|
16 |
Sürdürülebilir tasarım: sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasını anlama |
|
|
|
|
|
|
17 |
Program hazırlama: Kapsamlı programı olan bir mimari projenin müşteri ve kullanıcı ihtiyaçlarına, uygun emsallere, mekân ve ekipman ihtiyaçlarına, saha koşullarına, ilgili yasa ve standartlara tasarım kriterlerine göre değerlendirebilme becerisi |
|
|
|
|
|
|
18 |
Arazi koşulları: Arazilerin doğal ve yapay özelliklerinin dikkate alınarak yerleşme ve bina tasarımı becerisi |
|
|
|
|
|
|
19 |
Taşıyıcı sistemler: Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişim ve uygulamalarını anlama |
|
|
|
|
|
|
20 |
Çevresel sistemler: Çevresel sistemlerin tasarımında aydınlatma, akustik, iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerini anlama |
|
|
|
|
|
|
21 |
Yaşam güvenliği: acil kaçış konusuna vurgu yaparak yaşam güvenliği sitemlerinin temel ilkelerini anlama, |
|
|
|
|
|
|
22 |
Bina kabuğu sistemleri: Bina kabuğu malzemeleri ve sistemleri tasarımının temel ilkelerini ve doğru uygulama şekillerini anlama |
|
|
|
|
|
|
23 |
Bina servis sistemleri: Tesisat, elektrik, düşey sirkülasyon, iletişim, güvenlik ve yangın koruma sistemlerinin oluşturduğu bina servis sistemleri tasarımının temel ilkelerini anlama |
|
|
|
|
|
|
24 |
Bina sistemlerinin entegrasyonu becerisi: Bina tasarımında, strüktürel, çevresel, güvenlik, yapı kabuğu, bina servis sistemlerini eğerlendirme, seçme ve entegre edebilme becerisi |
|
|
|
|
|
|
25 |
Yapı malzemeleri ve uygulamaları: Yapı malzemeleri ve bileşenlerinin üretim, kullanım ve uygulamalarıyla ilgili ilke ve standartları anlama |
|
|
|
|
|
|
26 |
Yapım maliyeti kontrolü: Tasarım projesi çerçevesinde; finans, bina ekonomisi ve maliyet kontrolünün temel bilgilerini anlama |
|
|
|
|
|
|
27 |
Teknik dokümantasyon: İnceleme ve yapım amacıyla; bir projenin tam ve doğru teknik tanımı ve dokümantasyonu becerisi |
|
|
|
|
|
|
28 |
Mimarlıkta müşterinin rolü: Mimarın müşterinin, mal sahibinin ve kullanıcının gereksinimlerini bulma, çözümleme sorumluluğunu anlama |
|
|
|
|
|
|
29 |
Geniş kapsamlı tasarım yapma becerisi: Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi şematik tasarım aşamasından detaylı sistem geliştirme aşamasına kadar (Strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler gibi) geliştirme ve değerlendirme becerisi |
|
|
|
|
|
|
30 |
Mimarın yönetimsel rolü: Görevlendirme, sözleşme yapma, personel yönetimi, danışman belirleme, proje dağıtım yöntemleri ve hizmet sözleşmelerini anlama |
|
|
|
|
|
|
31 |
Mimari uygulama: Mimarlık mesleğini destekleyen ofis organizasyon, iş planlama, pazarlama, finansal yönetim, proje yönetimi, risk azaltma, düzeltme ve liderlik konularının temel ilkelerini ve mesleği etkileyen küreselleşme, outsourcing, proje dağıtımı, genişleyen uygulama alanı, çeşitlilik konularını anlama |
|
|
|
|
|
|
32 |
Profesyonel gelişme: Mesleki gelişimde stajın rolünü, işveren ve stajyerin karşılıklı hak ve sorumluluklarını anlama |
|
|
|
|
|
|
33 |
Liderlik: Sözleşme yönetimi için proje başlangıç, tasarım ve tasarım geliştirme süreçlerinde mimarın liderlik rolünü anlama |
|
|
|
|
|
|
34 |
Yasal sorumluluklar: Kamu sağlığı, güvenliği ve refahı için, mülkiyet haklar, imar ve iskan yönetmelikleri, kullanıcı hakları gibi bina tasarımını, yapımını ve mimari çalışmaları etkileyen konularda mimarın yasal sorumluluklarını anlama |
|
|
|
|
|
|
35 |
Etik ve mesleki hükümler: Mimari tasarım ve uygulamada mesleki hüküm vermeyle ilgili etik konularını anlama |
|
|
|
|
|
|
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
16 |
2 |
32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
1 |
16 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Final |
1 |
1 |
1 |
Toplam İş Yükü |
|
|
50 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
2 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
2 |