Ders Kodu: 
INDD 412
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Pazarlama biliminin temel ilkelerini tanıtmak, ilgili terminolojiyi öğretmek, bu bilimin, ekonomi, tüketici davranışları gibi yönetsel disiplinlerle ilişkilerini göstermek, Kentleşme ve tüketim. Pazarlama coğrafyası, üretici, dağıtıcı ve dağıtımın denetimi. Dağıtım İşletmeleri. Perakendeci ticaret, dağıtımda şirket türleri ve mali kaynaklar yeni teknikler. Dağıtım sisteminin gelişmesi. Devlet ve pazarlama ilişkisi. Organizasyon ve metod, siyasi ve ekonomik bünye ile ilgisi. Satış ve üretim politikaları ve stratejileri. Reklamcılık, Örgütlenme sorunları.
Dersin İçeriği: 

Mikroekonomi, pazarlama, tüketici kavramlarının tariflenmesi. Bu tarifin oluşmasını ve gelişmesini etkileyen; bağlam ve çevre, tüketici davranışları, mesleki terminoloji, pazar, pazarlama karması; ürün, dağıtım , fiyat,  satış çabaları, reklam, PR, kurumsal kimlik, şirket politikaları.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B: Deney, C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Mesleki terminoloji ile teorik olarak donanma becerisi kazanır. 1,2,7,8,9 1,2,3 A,C
2) Mikroekonomi ve tüketici davranışları gibi yönetsel disiplinlerle ürün kavramı arasındaki  ilişkileri analiz becerisi kazanır. 1,2,7,8,9 1,2,3 A,C
3) Tüketici davranışları ile tüketici  tercih ve seçim ölçütlerini, yapılan vaka (case study) çalışmaları ile ürün tasarımı ve pazarlama değişkenleri ile  ilişkilendirme becerisi kazanır.

 

1,2,7,8,9 1,2,3 A,C
4) Araştırma becerisi. Ürün odaklı pazarlama değişkenlerinin  seçimi ve tanınması süreçlerinde  ilgili bilgileri elde etme, değerlendirme ve kayıt etme  becerisi kazanır. 1,2,7,8,9 1,2,3 A,C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Pazarlama nedir? Satış , fiyat, maliyet nedir? Tüketici kimdir?  
2 Mikroekonomi. Arz, talep, monopol, nedir?  Mesleki terminoloji.  
3 Bağlam ve çevre: Pazarlamaya giriş. Tasarım gereksinimleri, sürdürülebilir tasarım  
4 Bağlam ve çevre: Pazara giriş. Tasarım gereksinimleri, sürdürülebilir tasarım  
5 Bağlam ve çevre: Tüketici davranışları. Tasarım gereksinimleri, sürdürülebilir tasarım  
6 Ara sınav – 1  
7 Bağlam ve çevre: Pazarlama karması, ürün,tasarım gereksinimleri, sürdürülebilir tasarım, 4C (Creativity, complexity, compromise, choice)  
8 Bağlam ve çevre: Pazarlama karması, dağıtım, tasarım gereksinimleri, sürdürülebilir tasarım  
9 Bağlam ve çevre: Pazarlama karması, fiyat, tasarım gereksinimleri, sürdürülebilir tasarım  
10 Bağlam ve çevre: Pazarlama karması, satış çabaları, tasarım gereksinimleri, sürdürülebilir tasarım  
11 Bağlam ve çevre: Pazarlama karması, PR, reklam  
12 Ürün matrisi, kurumsal kimlik, firma politika ve güç  
13 Pazarlama çeşitleri  
14 Pazarlama değişkenleri  

Kaynaklar

KAYNAKLAR
 Ders Notu  

1.     Principles of Marketing; Kotler,Philip,

 

 

Diğer Kaynaklar 1.     Microeconomics; Leyden

2.     Consumer behaviour and marketing, Assael

3.     Design for the real world; Papanek, Victor

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar Ders notları.
Ödevler Her öğrenciye bir sunuş olmak üzere marka sunumları.
Sınavlar Ara sınav (1), dönem içi öğrenci sunuşları  (1)

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 4 40
Ödev (sunuş) 1 30
Toplam 6 100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam 6 100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI  
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi  
1 2 3 4 5  
1 Tasarım alanındaki kavram ve teorileri farklı disiplinlerdeki yöntemleri kullanarak değerlendirmek, karşılaşılan tasarım problemleri saptayabilmek ve çözümleyebilmek.       X    
2 Tasarım alanında gerekli olan güncel teknolojik bilgi birikimini oluşturmak  ve  kullanabilecek düzeye ulaşmak       X    
3 Tasarım ve sanat alanlarında gerekli  tarihsel bilgi birikimini oluşturmak ve yorumlayabilmek X          
4 Endüstri Ürünleri tasarımı disiplini dahilinde ürün, sistem veya süreç tasarlayabilecek yeterliliğe sahip olmak       X    
5 Tasarım alanın kapsamına giren malzeme ve üretim yöntemleri ile ilgili bilgi donanımına sahip olmak ve uygulamaya geçirebilmek         X  
6 Tasarım disiplini çerçevesinde iki ve üç boyutlu düşünebilme yetisini,görsel anlatımla ortaya koyabilmek       X    
7 Endüstriyel tasarım alanıyla ilintili olan iletişim, işletme,hukuk, mühendislik, sosyoloji, antropoloji, fizik ve insan bilimleri v.b. disiplinlerin etkilerini anlama, yorumlama ve kullanma yetkinliğine ulaşmak         X  
8 Tasarımda toplumsal sorumluluk ve etik  bilincine sahip olmak       X    
9 Disiplinlerarası çalışabilmek       X    

AKTS İş Yükü Tablosu

5 Tasarım alanın kapsamına giren malzeme ve üretim yöntemleri ile ilgili bilgi donanımına sahip olmak ve uygulamaya geçirebilmek         X  
6 Tasarım disiplini çerçevesinde iki ve üç boyutlu düşünebilme yetisini,görsel anlatımla ortaya koyabilmek       X    
7 Endüstriyel tasarım alanıyla ilintili olan iletişim, işletme,hukuk, mühendislik, sosyoloji, antropoloji, fizik ve insan bilimleri v.b. disiplinlerin etkilerini anlama, yorumlama ve kullanma yetkinliğine ulaşmak         X  
8 Tasarımda toplumsal sorumluluk ve etik  bilincine sahip olmak       X    
9 Disiplinlerarası çalışabilmek       X    

 

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14 x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev (sunuş) 6 3 18
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü     125
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4,96
Dersin AKTS Kredisi     5
Hiçbiri