Ders Kodu: 
INDD 361
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
2
AKTS: 
4
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Yardımcıları: 
Dersin Amacı: 
3B CAD Modeller, Montaj yapımı, Montaj Animasyonu, Patlamış Perspektif Animasyonu ve Teknik resim, Foto-Gerçekçi Render almak. gibi Okul ve okul sonrası profesyonel yaşamlarında somut ve ihtiyaçlarına göre geliştirebilecekleri mesleki bir değer sahibi olmak.
Dersin İçeriği: 

3B CAD modelleme, Montaj yapımı, Teknik resim, Animasyon ve Foto-gercekçi Renderlar.

 

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , B: Deney C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) 3B CAD Modellemeyi öğrenmek. 1,2,3,4,5,6,7,8,9 1,2 A, C
2) CAD Modelleme ile birlikte montaj ve mekanik tasarım yapabilme becerileri geliştirmek. 1,2,3,4,5,6,7,8,9 1,2 A, C
3) Tüm bu becerileri profesyonel formatta teknik resim şeklinde 2B olarak sunabilmek. 1,2,3,4,5,6,7,8,9 1,2 A, C
4) Tasarım çalışmalarında yaptıkları eskizleri dogru ve hassas 3B modellere çevirebilmek. 1,2,3,4,5,6,7,8,9 1,2 A, C
5) Yukarıda tanımlı calısma bicimleri sonucunda eskiz calısmalarında daha net detay düsünebilme yeteneklerini geliştirmek. 1,2,3,4,5,6,7,8,9 1,2 A, C
6) Mekanik animasyon yapabilmek. 1,2,3,4,5,6,7,8,9 1,2 A, C
7) Foto-Gerçekçi Render alabilmek. 1,2,3,4,5,6,7,8,9 1,2 A, C
8) Iki boyutlu mekanik tasarım taslak cizimleri yapıp calısma analizlerini hareketli olarak yapabilmek. 1,2,3,4,5,6,7,8,9 1,2 A, C
9) Okul ve okul sonrası profesyonel yaşamlarında somut ve ihtiyaçlarına göre geliştirebilecekleri mesleki değer sahibi olmak. 1,2,3,4,5,6,7,8,9 1,2 A, C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 3B Modelleme Kavramına Giriş, Rhino3D Program Tanıtımı.  
2 Rhino 3D Ara Yüz Anlatımı ve Çizgi Komutları, Extrude Komutu ile 3B obje çizimi.  
3 Revolve Komutu: Satranç Seti Çalışması  
4 Extrude, Revolve, Temel Geometrik Objeler ve Booleanlar: İş Makinesi Modelleme  
5 Loft Komutu: Panton Sandalyesi ve Yarış Arabası Modelleme.  
6 ARA SINAV  
7 Sweep 1 ve Sweep 2 Komutları: Su Kaydırağı Modelleme  
8 Network Komutu ve Cross Section Çalışması: Köpek Balığı ve Kaşık Modelleme  
9 Network ve Orient: tekne Modelleme Çalışması  
10 Öğrenilen Komutlar için Tekrar Çalışması: Kulaklık Modelleme  
11 Photoshop'a Giriş: Arayüz Anlatımı ve Pafta Hazırlama Çalışması  
12 Keyshot'a Giriş: Ara Yüz Anlatımı ve Render Çalışması  
13 Dönemde Öğrenilen Komutlar İçin Tekrar Çalışması  
14 Final Ödevi Hakkında Anlatım  

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Kişisel konu anlatım sıralaması, Rhino3D resmi eğitim kaynakları.
Diğer Kaynaklar Rhino3D yardım dosyaları ve internet kaynaklı eğitim videoları.

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI
Dökümanlar Rhino3D Yardım dosyaları.

Internet kaynaklı birçok eğitim videosu.

Kişisel olarak hazırladığım kısa egitim videoları.

Dropbox Klasorumuzde sınıfta yapılan tüm calısmalar yer alıyor.

Ödevler Dersdeki konulara uygun çalışmaların haftalık olarak öğrencilerden istenmesi.
Sınavlar Ara sınav (1), ödev (9), dönem sonu final (1)

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 70
Ödev 9 30
Toplam 6 100
Finalin Başarıya Oranı   70
Yıl içinin Başarıya Oranı   30
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Tasarım alanındaki kavram ve teorileri farklı disiplinlerdeki yöntemleri kullanarak değerlendirmek, karşılaşılan tasarım problemleri saptayabilmek ve çözümleyebilmek.         X  
2 Tasarım alanında gerekli olan güncel teknolojik bilgi birikimini oluşturmak  ve  kullanabilecek düzeye ulaşmak.         X  
3 Tasarım ve sanat alanlarında gerekli  tarihsel bilgi birikimini oluşturmak ve yorumlayabilmek. X          
4 Endüstri Ürünleri tasarımı disiplini dahilinde ürün, sistem veya süreç tasarlayabilecek yeterliliğe sahip olmak         X  
5 Tasarım alanın kapsamına giren malzeme ve üretim yöntemleri ile ilgili bilgi donanımına sahip olmak ve uygulamaya geçirebilmek       X    
6 Tasarım disiplini çerçevesinde iki ve üç boyutlu düşünebilme yetisini,görsel anlatımla ortaya koyabilmek         X  
7 Endüstriyel tasarım alanıyla ilintili olan iletişim, işletme,hukuk, mühendislik, sosyoloji, antropoloji, fizik ve insan bilimleri v.b. disiplinlerin etkilerini anlama, yorumlama ve kullanma yetkinliğine ulaşmak         X  
8 Tasarımda toplumsal sorumluluk ve etik  bilincine sahip olmak.       X    
9 Disiplinlerarası çalışabilmek.         X  

ENTAK Program Çıktılarından; PÇ4, PÇ 14 ve PÇ15'i karşılamaktadır.

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 48
Ara Sınav 1 1 1
Ödev 9 2 18
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü     97
Toplam İş Yükü / 25 (s)     3,88
Dersin AKTS Kredisi     4

 

3