Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Yardımcıları:
Dersin Amacı:
3B CAD Modeller, Montaj yapımı, Montaj Animasyonu, Patlamış Perspektif Animasyonu ve Teknik resim, Foto-Gerçekçi Render almak. gibi Okul ve okul sonrası profesyonel yaşamlarında somut ve ihtiyaçlarına göre geliştirebilecekleri mesleki bir değer sahibi olmak.
Dersin İçeriği:
3B CAD modelleme, Montaj yapımı, Teknik resim, Animasyon ve Foto-gercekçi Renderlar.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav , B: Deney C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) 3B CAD Modellemeyi öğrenmek. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9 | 1,2 | A, C |
2) CAD Modelleme ile birlikte montaj ve mekanik tasarım yapabilme becerileri geliştirmek. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9 | 1,2 | A, C |
3) Tüm bu becerileri profesyonel formatta teknik resim şeklinde 2B olarak sunabilmek. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9 | 1,2 | A, C |
4) Tasarım çalışmalarında yaptıkları eskizleri dogru ve hassas 3B modellere çevirebilmek. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9 | 1,2 | A, C |
5) Yukarıda tanımlı calısma bicimleri sonucunda eskiz calısmalarında daha net detay düsünebilme yeteneklerini geliştirmek. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9 | 1,2 | A, C |
6) Mekanik animasyon yapabilmek. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9 | 1,2 | A, C |
7) Foto-Gerçekçi Render alabilmek. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9 | 1,2 | A, C |
8) Iki boyutlu mekanik tasarım taslak cizimleri yapıp calısma analizlerini hareketli olarak yapabilmek. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9 | 1,2 | A, C |
9) Okul ve okul sonrası profesyonel yaşamlarında somut ve ihtiyaçlarına göre geliştirebilecekleri mesleki değer sahibi olmak. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9 | 1,2 | A, C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 3B Modelleme Kavramına Giriş, Rhino3D Program Tanıtımı. | |
2 | Rhino 3D Ara Yüz Anlatımı ve Çizgi Komutları, Extrude Komutu ile 3B obje çizimi. | |
3 | Revolve Komutu: Satranç Seti Çalışması | |
4 | Extrude, Revolve, Temel Geometrik Objeler ve Booleanlar: İş Makinesi Modelleme | |
5 | Loft Komutu: Panton Sandalyesi ve Yarış Arabası Modelleme. | |
6 | ARA SINAV | |
7 | Sweep 1 ve Sweep 2 Komutları: Su Kaydırağı Modelleme | |
8 | Network Komutu ve Cross Section Çalışması: Köpek Balığı ve Kaşık Modelleme | |
9 | Network ve Orient: tekne Modelleme Çalışması | |
10 | Öğrenilen Komutlar için Tekrar Çalışması: Kulaklık Modelleme | |
11 | Photoshop'a Giriş: Arayüz Anlatımı ve Pafta Hazırlama Çalışması | |
12 | Keyshot'a Giriş: Ara Yüz Anlatımı ve Render Çalışması | |
13 | Dönemde Öğrenilen Komutlar İçin Tekrar Çalışması | |
14 | Final Ödevi Hakkında Anlatım |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Kişisel konu anlatım sıralaması, Rhino3D resmi eğitim kaynakları. |
Diğer Kaynaklar | Rhino3D yardım dosyaları ve internet kaynaklı eğitim videoları. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar |
Rhino3D Yardım dosyaları.
Internet kaynaklı birçok eğitim videosu. Kişisel olarak hazırladığım kısa egitim videoları. Dropbox Klasorumuzde sınıfta yapılan tüm calısmalar yer alıyor. |
Ödevler | Dersdeki konulara uygun çalışmaların haftalık olarak öğrencilerden istenmesi. |
Sınavlar | Ara sınav (1), ödev (9), dönem sonu final (1) |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 70 |
Ödev | 9 | 30 |
Toplam | 6 | 100 |
Finalin Başarıya Oranı | 70 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 30 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Tasarım alanındaki kavram ve teorileri farklı disiplinlerdeki yöntemleri kullanarak değerlendirmek, karşılaşılan tasarım problemleri saptayabilmek ve çözümleyebilmek. | X | |||||
2 | Tasarım alanında gerekli olan güncel teknolojik bilgi birikimini oluşturmak ve kullanabilecek düzeye ulaşmak. | X | |||||
3 | Tasarım ve sanat alanlarında gerekli tarihsel bilgi birikimini oluşturmak ve yorumlayabilmek. | X | |||||
4 | Endüstri Ürünleri tasarımı disiplini dahilinde ürün, sistem veya süreç tasarlayabilecek yeterliliğe sahip olmak | X | |||||
5 | Tasarım alanın kapsamına giren malzeme ve üretim yöntemleri ile ilgili bilgi donanımına sahip olmak ve uygulamaya geçirebilmek | X | |||||
6 | Tasarım disiplini çerçevesinde iki ve üç boyutlu düşünebilme yetisini,görsel anlatımla ortaya koyabilmek | X | |||||
7 | Endüstriyel tasarım alanıyla ilintili olan iletişim, işletme,hukuk, mühendislik, sosyoloji, antropoloji, fizik ve insan bilimleri v.b. disiplinlerin etkilerini anlama, yorumlama ve kullanma yetkinliğine ulaşmak | X | |||||
8 | Tasarımda toplumsal sorumluluk ve etik bilincine sahip olmak. | X | |||||
9 | Disiplinlerarası çalışabilmek. | X |
ENTAK Program Çıktılarından; PÇ4, PÇ 14 ve PÇ15'i karşılamaktadır.
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 9 | 2 | 18 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 97 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
3