Ders Kodu: 
INDD 362
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
4
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Yardımcıları: 
Dersin Amacı: 
3D CAD Modeller, Montaj yapımı, Montaj Animasyonu, Patlamış Perspektif Animasyonu ve Teknik resim, Foto-Gerçekçi Render almak. gibi Okul ve okul sonrası profesyonel yaşamlarında somut ve ihtiyaçlarına göre geliştirebilecekleri mesleki bir değer sahibi olmak.
Dersin İçeriği: 

3D CAD modelleme, Montaj yapımı, Teknik resim, Animasyon ve Foto-gercekçi Renderlar.

 

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , B: Deney C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) 3B CAD Modellemeyi öğrenmek.

1,2,3,4,5,6,7,8,9

1,2

A,C

2) CAD Modelleme ile birlikte montaj ve mekanik tasarım yapabilme becerileri geliştirmek.

1,2,3,4,5,6,7,8,9

1,2

A,C

3) Tüm bu becerileri profesyonel formatta teknik resim şeklinde 2B olarak sunabilmek.

1,2,3,4,5,6,7,8,9

1,2

A,C

4) Tasarım çalışmalarında yaptıkları eskizleri dogru ve hassas 3B modellere çevirebilmek.

1,2,3,4,5,6,7,8,9

1,2

A,C

5) Yukarıda tanımlı calısma bicimleri sonucunda eskiz calısmalarında daha net detay düsünebilme yeteneklerini geliştirmek.

1,2,3,4,5,6,7,8,9

1,2

A,C

6) Mekanik animasyon yapabilmek.

1,2,3,4,5,6,7,8,9

1,2

A,C

7) Foto-Gerçekçi Render alabilmek.

1,2,3,4,5,6,7,8,9

1,2

A,C

8) Iki boyutlu mekanik tasarım taslak cizimleri yapıp calısma analizlerini hareketli olarak yapabilmek.

1,2,3,4,5,6,7,8,9

1,2

A,C

9) Okul ve okul sonrası profesyonel yaşamlarında somut ve ihtiyaçlarına göre geliştirebilecekleri mesleki değer sahibi olmak.

1,2,3,4,5,6,7,8,9

1,2

A,C

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

GİRİŞ: CAD dünyası ve Parametrik modellemenin tanıtımı ve Endüstriyel tasarım açısından sağladığı üstün avantajlar ve meslek için ne kadar önemli bir değer olduğunun anlatımı.

 

2

3B Parça modelleme esasları ve Katı / Yuzey modelleme komutlarının anlatımı.

 

3

Katı / Yuzey modelleme komutlarının anlatımı ve kullanımının gösterimi.

 

4

Katı / Yuzey modelleme komutlarının anlatımı ve kullanımının gösterimi.

 

5

Katı / Yuzey modelleme komutlarının anlatımı ve kullanımının gösterimi.

 

6

Montaj yapımına giriş.

 

7

ARA SINAV-1

 

8

Montaj yapım esasları ve çalışma prensiplerinin anlatımı.

 

9

CAD Model ve Montaj entegrasyonu ve Montaj kullanımının avantajları.

 

10

Katı / Yuzey modelleme komutlarının anlatımı ve kullanımının gösterimi.

 

11

ARA SINAV-2

 

12

Katı / Yuzey modelleme ve Sahnedeki modellere malzeme atanması.

 

13

Foto-Gercekçi Render icin sahne hazırlanmak.

 

14

Foto-Gercekci Render Teknikleri.

 

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR

Ders Notu

Kişisel konu anlatım sıralaması, Rhino3D resmi eğitim kaynakları.

Diğer Kaynaklar

Rhino3D yardım dosyaları ve internet kaynaklı eğitim videoları.

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI

Dökümanlar

Rhino3D Yardım dosyaları.

Internet kaynaklı birçok eğitim videosu.

Kişisel olarak hazırladığım kısa egitim videoları.

Dropbox Klasorumuzde sınıfta yapılan tüm calısmalar yer alıyor.

Ödevler

Dersdeki konulara uygun çalışmaların haftalık olarak öğrencilerden istenmesi.

Sınavlar

Ara sınav ( 1 ), ödev (9), dönem sonu final (1)

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

70

Ödev

9

30

Toplam

10

100

Finalin Başarıya Oranı

 

70

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

30

Toplam

 

100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

 

1

Tasarım alanındaki kavram ve teorileri farklı disiplinlerdeki yöntemleri kullanarak değerlendirmek, karşılaşılan tasarım problemleri saptayabilmek ve çözümleyebilmek.

 

 

 

 

X

 

2

Tasarım alanında gerekli olan güncel teknolojik bilgi birikimini oluşturmak  ve  kullanabilecek düzeye ulaşmak.

 

 

 

 

X

 

3

Tasarım ve sanat alanlarında gerekli  tarihsel bilgi birikimini oluşturmak ve yorumlayabilmek.

X

 

 

 

 

 

4

Endüstri Ürünleri tasarımı disiplini dahilinde ürün, sistem veya süreç tasarlayabilecek yeterliliğe sahip olmak

 

 

 

 

X

 

5

Tasarım alanın kapsamına giren malzeme ve üretim yöntemleri ile ilgili bilgi donanımına sahip olmak ve uygulamaya geçirebilmek

 

 

 

X

 

 

6

Tasarım disiplini çerçevesinde iki ve üç boyutlu düşünebilme yetisini,görsel anlatımla ortaya koyabilmek

 

 

 

 

X

 

7

Endüstriyel tasarım alanıyla ilintili olan iletişim, işletme,hukuk, mühendislik, sosyoloji, antropoloji, fizik ve insan bilimleri v.b. disiplinlerin etkilerini anlama, yorumlama ve kullanma yetkinliğine ulaşmak

 

 

 

 

X

 

8

Tasarımda toplumsal sorumluluk ve etik  bilincine sahip olmak.

 

 

 

X

 

 

9

Disiplinlerarası çalışabilmek.

 

 

 

 

X

 

ENTAK Program Çıktılarından; PÇ1, PÇ13 ve PÇ14'ü karşılamaktadır.

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati)

14

2

28

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

14

    3

48

Ara Sınav

1

1

1

Ödev

9

2

18

Final

1

2

2

Toplam İş Yükü

 

 

97

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

3,08

Dersin AKTS Kredisi

 

 

4

 

3