3D CAD modelleme, Montaj yapımı, Teknik resim, Animasyon ve Foto-gercekçi Renderlar.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) 3B CAD Modellemeyi öğrenmek. |
1,2,3,4,5,6,7,8,9 |
1,2 |
A,C |
2) CAD Modelleme ile birlikte montaj ve mekanik tasarım yapabilme becerileri geliştirmek. |
1,2,3,4,5,6,7,8,9 |
1,2 |
A,C |
3) Tüm bu becerileri profesyonel formatta teknik resim şeklinde 2B olarak sunabilmek. |
1,2,3,4,5,6,7,8,9 |
1,2 |
A,C |
4) Tasarım çalışmalarında yaptıkları eskizleri dogru ve hassas 3B modellere çevirebilmek. |
1,2,3,4,5,6,7,8,9 |
1,2 |
A,C |
5) Yukarıda tanımlı calısma bicimleri sonucunda eskiz calısmalarında daha net detay düsünebilme yeteneklerini geliştirmek. |
1,2,3,4,5,6,7,8,9 |
1,2 |
A,C |
6) Mekanik animasyon yapabilmek. |
1,2,3,4,5,6,7,8,9 |
1,2 |
A,C |
7) Foto-Gerçekçi Render alabilmek. |
1,2,3,4,5,6,7,8,9 |
1,2 |
A,C |
8) Iki boyutlu mekanik tasarım taslak cizimleri yapıp calısma analizlerini hareketli olarak yapabilmek. |
1,2,3,4,5,6,7,8,9 |
1,2 |
A,C |
9) Okul ve okul sonrası profesyonel yaşamlarında somut ve ihtiyaçlarına göre geliştirebilecekleri mesleki değer sahibi olmak. |
1,2,3,4,5,6,7,8,9 |
1,2 |
A,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
GİRİŞ: CAD dünyası ve Parametrik modellemenin tanıtımı ve Endüstriyel tasarım açısından sağladığı üstün avantajlar ve meslek için ne kadar önemli bir değer olduğunun anlatımı. |
|
2 |
3B Parça modelleme esasları ve Katı / Yuzey modelleme komutlarının anlatımı. |
|
3 |
Katı / Yuzey modelleme komutlarının anlatımı ve kullanımının gösterimi. |
|
4 |
Katı / Yuzey modelleme komutlarının anlatımı ve kullanımının gösterimi. |
|
5 |
Katı / Yuzey modelleme komutlarının anlatımı ve kullanımının gösterimi. |
|
6 |
Montaj yapımına giriş. |
|
7 |
ARA SINAV-1 |
|
8 |
Montaj yapım esasları ve çalışma prensiplerinin anlatımı. |
|
9 |
CAD Model ve Montaj entegrasyonu ve Montaj kullanımının avantajları. |
|
10 |
Katı / Yuzey modelleme komutlarının anlatımı ve kullanımının gösterimi. |
|
11 |
ARA SINAV-2 |
|
12 |
Katı / Yuzey modelleme ve Sahnedeki modellere malzeme atanması. |
|
13 |
Foto-Gercekçi Render icin sahne hazırlanmak. |
|
14 |
Foto-Gercekci Render Teknikleri. |
|
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
Kişisel konu anlatım sıralaması, Rhino3D resmi eğitim kaynakları. |
Diğer Kaynaklar |
Rhino3D yardım dosyaları ve internet kaynaklı eğitim videoları. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar |
Rhino3D Yardım dosyaları. Internet kaynaklı birçok eğitim videosu. Kişisel olarak hazırladığım kısa egitim videoları. Dropbox Klasorumuzde sınıfta yapılan tüm calısmalar yer alıyor. |
Ödevler |
Dersdeki konulara uygun çalışmaların haftalık olarak öğrencilerden istenmesi. |
Sınavlar |
Ara sınav ( 1 ), ödev (9), dönem sonu final (1) |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
70 |
Ödev |
9 |
30 |
Toplam |
10 |
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
70 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
30 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||
1 |
Tasarım alanındaki kavram ve teorileri farklı disiplinlerdeki yöntemleri kullanarak değerlendirmek, karşılaşılan tasarım problemleri saptayabilmek ve çözümleyebilmek. |
|
|
|
|
X |
|
2 |
Tasarım alanında gerekli olan güncel teknolojik bilgi birikimini oluşturmak ve kullanabilecek düzeye ulaşmak. |
|
|
|
|
X |
|
3 |
Tasarım ve sanat alanlarında gerekli tarihsel bilgi birikimini oluşturmak ve yorumlayabilmek. |
X |
|
|
|
|
|
4 |
Endüstri Ürünleri tasarımı disiplini dahilinde ürün, sistem veya süreç tasarlayabilecek yeterliliğe sahip olmak |
|
|
|
|
X |
|
5 |
Tasarım alanın kapsamına giren malzeme ve üretim yöntemleri ile ilgili bilgi donanımına sahip olmak ve uygulamaya geçirebilmek |
|
|
|
X |
|
|
6 |
Tasarım disiplini çerçevesinde iki ve üç boyutlu düşünebilme yetisini,görsel anlatımla ortaya koyabilmek |
|
|
|
|
X |
|
7 |
Endüstriyel tasarım alanıyla ilintili olan iletişim, işletme,hukuk, mühendislik, sosyoloji, antropoloji, fizik ve insan bilimleri v.b. disiplinlerin etkilerini anlama, yorumlama ve kullanma yetkinliğine ulaşmak |
|
|
|
|
X |
|
8 |
Tasarımda toplumsal sorumluluk ve etik bilincine sahip olmak. |
|
|
|
X |
|
|
9 |
Disiplinlerarası çalışabilmek. |
|
|
|
|
X |
|
ENTAK Program Çıktılarından; PÇ1, PÇ13 ve PÇ14'ü karşılamaktadır.
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) |
14 |
2 |
28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
48 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ödev |
9 |
2 |
18 |
Final |
1 |
2 |
2 |
Toplam İş Yükü |
|
|
97 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
3,08 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
4 |