Ders Kodu: 
INDD 232
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
2
AKTS: 
3
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Yardımcıları: 
Dersin Amacı: 
Bu ders tasarım tarihi bilgisini ele alır. Tasarım alanı, geçmişten gelen yapıları, fikirleri, biçimleri ve teorileri, geçmişe referansları kullanır. Geçmişe dair düşüncelerin hepsi önemli bir rol oynamaya devam etmektedir. Mevcut biçimler ve yerleşik aktör ağları, yeni tasarımları şekillendiren ve teknolojik gelişmeleri etkileyen tarihsel ve kültürel çerçevelerdir. Bu ders önemli tasarım dönemlerinin ve endüstriyel tasarımcıların fikirlerini ele almayı ve yerleşik biçimde öğrencilere aktarmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: 

Başlangıçtan günümüze kadar endüstri ve tasarımının geçirdiği evreler ve bunların günümüz üretim ve plastik sanatları üzerindeki etkileri. Ortaçağ döneminden  Rönesans’a ve Sanayi Devrimi öncesine kadar olan dönem-lerin; kullanım araçları dönemleri özellikleri ve üretim kültürleri açısından ele alınması. Sanayi devrimi öncesi ve sonrasının özelliklerinin ve üretim anlayışlarının ele alınması. Rasyonelleşme. Bauhaus. Yeni buluşlar ve tasarım süreçlerine katkıları. 20. yy.’ın  önemli tasarım anlayışları ve günümüz sanat ve tasarımına etkileri. Genel tasarım ekol ve yaklaşımları ile ilgili tarihsel olay, olgu ve gelişimler.  

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , B: Sunum, C: Araştırma

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Endüstri tasarımı ve diğer çevre tasarımı disiplinleriyle ilişkilerini kurabilir, anlayabilir.  

3,4,6,7

1,2,3 A,B,C
2) Tasarım sorunun tanımlanmasındaki yöntemleri araştırılabilir ve sistematik sorun çözme yöntemleri hakkında bilgilenir  

3,4,5

1,2,3 A,B,C
3) Endüstriyel ürün tasarımında tasarım süreçlerinin içeriklerini açıklayabilir  

3,4,5

1,2,3 A,B,C
4)Araştırma, gözlem yapma becerilerini geliştirebilmeli. 3,4,5 1,2,3 A,B,C
5) Mesleki uygulamaların her alanında karşılaşabilecekleri durumların açıklanmasına yönelik teorik, kuramsal yaklaşımları tartışabilir ve kuramsal yaklaşımlar kurabilir 3,4,5 1,2,3 A,B,C

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Endüstriyel Devrim-Buhar makinası  
2 Yeni yaşam biçimleri ve yeni ürünler lokomotif, dikiş makinası, telefon,ampul,uçaklar, otomobil ve gelişimi,Ford Model T  
3 19. yy teori ve akımlar arts and crafts, art nouveau  
4 20.yyt tasarım ve akımlar  
5 1930’lu yıllarda Avrupa ve Amerika dada-futurism  
6 Streamlining-popüler anlayış  
7 ARA SINAV  
8 Bauhaus De Stijl- Konstruktivism  
9 Savaş sonrası Amerika  
10 Pop art ve tasarım  
11 ARA SINAV-Öğrenci Sunumları  
12 1960 -70’ler ve tasarım yaklaşımları  
13 1970 -80’ler ve tasarım yaklaşımları Memphis  
14 1980 -90’lar ve tasarım yaklaşımları- günümüze kadar  

 

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Diğer Kaynaklar Bürdek, Bernhard, 2005, Design History, Theory and Practice of Product Design.

 

Bayazıt, Nigan, Tasarlama Kuramları ve Metodları.

 

 

Woodham, M. Jonathan, 1997. Twentieth –Century Design

 

 

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 25
Ödev 1 25
Toplam   50
Finalin Başarıya Oranı 1 50
Yıl içinin Başarıya Oranı   50
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Tasarım alanındaki kavram ve teorileri farklı disiplinlerdeki yöntemleri kullanarak değerlendirir, karşılaşılan tasarım problemleri saptayabilirve çözümleyebilir.       X    
2 Tasarım alanında gerekli olan güncel teknolojik bilgi birikimini oluşturur  ve  kullanabilecek düzeye ulaşır       X    
3 Tasarım ve sanat alanlarında gerekli  tarihsel bilgi birikimini oluşturur ve yorumlayabilir     X      
4 Endüstri Ürünleri tasarımı disiplini dahilinde ürün, sistem veya süreç tasarlayabilecek yeterliliğe sahip olur         X  
5 Disiplinlerarası çalışabilir     X      
6 Tasarım alanın kapsamına giren malzeme ve üretim yöntemleri ile ilgili bilgi donanımına sahip olur ve uygulamaya geçirebilir X          
7 Tasarım disiplini çerçevesinde iki ve üç boyutlu düşünebilme yetisini, görsel anlatımla ortaya koyabilir. X          
8 Endüstriyel tasarım alanıyla ilintili olan iletişim, işletme,hukuk, mühendislik, sosyoloji, antropoloji, fizik ve insan bilimleri v.b. disiplinlerin etkilerini anlar, yorumlar ve kullanma yetkinliğine ulaşır.       X    
9 Tasarımda toplumsal sorumluluk ve etik  bilincine sahip olur.     X      

ENTAK Program Çıktılarından; PÇ9 ve PÇ11'i karşılamaktadır.

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 2 2
Ödev 1 5 5
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü     79
Toplam İş Yükü / 25 (s)     3.16
Dersin AKTS Kredisi     3

 

2