- Temel geometrik formları bir düzenleme içinde oran, orantı kullanarak tasarı geometri düşünce boyutunu ve çizim yeteneklerini geliştirmeye yönelik çalışmaların uygulanması.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Endüstri tasarımı ve diğer çevre tasarımı disiplinleriyle ilişkilerini kurabilir, anlayabilir. |
1,3,5,7,8 |
1,3,5,6,7 |
A, B, C, D |
2) İlgili temel alanda tasarım sürecinde kullanılan araştırma yöntemlerine, fikir üretme, geliştirme ve görselleştirme ile ilgili bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
1,3,5,7,8 |
1,3,5,6,7 |
A, B, C, D |
3) İlgili temel alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
1,3,5,7,8 |
1,3,5,6,7 |
A, B, C, D |
4) Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
1,3,5,7,8 |
1,3,5,6,7 |
A, B, C, D |
5) Tasarımın iletişim ve etkileşimine ilişkin kuram bilgisine ve kavrayışına sahiptir.
|
1,3,5,7,8 |
1,3,5,6,7 |
A, B, C, D |
ENTAK Program Çıktılarında; PÇ4, PÇ7 ve PÇ11'i karşılamaktadır.
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Tanışma, dersin içeriği ile ilgili bilgilendirme. Uygulama için gerekli malzeme listesinin verilmesi. |
|
2 |
Desen ve çizim tekniğinin temelini oluşturan boyut ve hacim konusunun geometrik formlar üzerinden uygulaması. Geometrik düzenlemelerin oran, orantı, plan ve hacim olarak irdelenmesi. |
|
3 |
Geometrik formların çözümlenmesi. Prizmatik ve silindirik objelerin mekân kütle ilişkilerini çözümleme çalışmaları. |
|
4 |
Geometrik formların ışık gölge tonlamalarıyla hacim kütle etkilerini uygulama çalışmalarıyla gerçekleştirmek |
|
5 |
Prizmatik, silindirik, konik ve küresel formların birbirleriyle ilişkilendirilme sorunlarını analiz etmek. |
|
6 |
Prizmatik, silindirik, konik ve küresel formları ilişkilendirerek kompozisyon oluşturma ve uygulama çalışmaları |
|
7 |
Prizmatik, silindirik, konik ve küresel formları ilişkilendirerek kompozisyon oluşturma ve uygulama çalışmaları |
|
8 |
ARA SINAV |
|
9 |
Objelerin doku, tekstür vb. karakteristik dış yapı özelliklerini inceleyerek çalışmalara uygulamak |
|
10 |
Temel geometrik formlar üzerinde simetrik-asimetrik, birim sistem, strüktür konularını ele almak |
|
11 |
Temel geometrik formları kullanarak simetrik-asimetrik, birim sistem ve strüktür oluşturmaya yönelik uygulama çalışmalarının gerçekleştirilmesi |
|
12 |
Temel geometrik formları kullanarak oluşturulan simetrik-asimetrik, birim sistem ve strüktürlerin ışık-gölge tonlamalarıyla hacim kütle etkilerinin ortaya çıkartılmasına yönelik uygulama çalışmaları |
|
13 |
ARA SINAV |
|
14 |
Temel geometrik formları kullanarak oluşturulan simetrik-asimetrik, birim sistem ve strüktürlerin ışık-gölge tonlamalarıyla hacim kütle etkilerinin ortaya çıkartılmasına yönelik uygulama çalışmalarının tamamlanması |
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Malzemeler | 2b, 3b kara kalem, hamur silgi, kağıt bant, maket bıçağı, 35x50 kağıt |
Sınavlar | Değerlendirme |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
2 |
50 |
Toplam |
2 |
50 |
Finalin Başarıya Oranı |
1 |
50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
1 |
50 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
||||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||
1 |
Tasarım alanındaki kavram ve teorileri farklı disiplinlerdeki yöntemleri kullanarak değerlendirir, karşılaşılan tasarım problemleri saptayabilir ve çözümleyebilir. |
X |
||||||
2 |
Tasarım alanında gerekli olan güncel teknolojik bilgi birikimini oluşturur ve kullanabilecek düzeye ulaşır |
X |
||||||
3 |
Tasarım ve sanat alanlarında gerekli tarihsel bilgi birikimini oluşturur ve yorumlayabilir |
X |
||||||
4 |
Endüstri Ürünleri Tasarımı disiplini dahilinde ürün, sistem veya süreç tasarlayabilecek yeterliliğe sahip olur |
x |
||||||
5 |
Disiplinler arası çalışabilir |
X |
||||||
6 |
Tasarım alanın kapsamına giren malzeme ve üretim yöntemleri ile ilgili bilgi donanımına sahip olur ve uygulamaya geçirebilir. |
X |
||||||
7 |
Tasarım disiplini çerçevesinde iki ve üç boyutlu düşünebilme yetisini, görsel anlatımla ortaya koyabilir |
X |
||||||
8 |
Endüstriyel tasarım alanıyla ilintili olan iletişim, işletme, hukuk, mühendislik, sosyoloji, antropoloji, fizik ve insan bilimleri v.b. disiplinlerin etkilerini anlar, yorumlar ve kullanma yetkinliğine ulaşır. |
X |
||||||
9 |
Tasarımda toplumsal sorumluluk ve etik bilincine sahip olur |
X |
||||||
ENTAK Program Çıktılarından; PÇ4, PÇ7 ve PÇ11'i karşılamaktadır.
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) |
14 |
6 |
84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
- |
- |
- |
Ara Sınav |
2 |
6 |
12 |
Kısa Sınav |
- |
- |
- |
Ödev |
- |
- |
- |
Final |
1 |
6 |
6 |
Toplam İş Yükü |
|
|
102 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
4,08 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
4 |