Ders Kodu: 
INDD 105
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
4
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
4
AKTS: 
4
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Yardımcıları: 
Dersin Amacı: 
Desen ve temel çizim teknikleri konusunda bilgilendirme ve becerilerini geliştirme. Temel geometrik formları serbest çizim tekniklerini kullanarak doğru görüp çizme yetisini geliştirmek.
Dersin İçeriği: 
  • Temel geometrik formları bir düzenleme içinde oran, orantı kullanarak tasarı geometri düşünce boyutunu ve çizim yeteneklerini geliştirmeye yönelik çalışmaların uygulanması.
Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Ders 2: Soru-Cevap 3: Tartışma 4: Uygulama 5: Ödev 8:Sunum
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Ödev, B: Deney, C: Uygulama, D: Sunum

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) Endüstri tasarımı ve diğer çevre tasarımı disiplinleriyle ilişkilerini kurabilir, anlayabilir.

1,3,5,7,8

1,3,5,6,7

 A, B, C, D

2) İlgili temel alanda tasarım sürecinde kullanılan araştırma yöntemlerine, fikir üretme, geliştirme ve görselleştirme ile ilgili bilgi ve kavrayışa sahiptir.

1,3,5,7,8

1,3,5,6,7

  A, B, C, D

3) İlgili temel alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.

1,3,5,7,8

1,3,5,6,7

A, B, C, D

4) Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.

1,3,5,7,8

1,3,5,6,7

A, B, C, D

5) Tasarımın iletişim ve etkileşimine ilişkin kuram bilgisine ve kavrayışına sahiptir.

 

1,3,5,7,8

1,3,5,6,7

A, B, C, D

ENTAK Program Çıktılarında; PÇ4, PÇ7 ve PÇ11'i karşılamaktadır.

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Tanışma, dersin içeriği ile ilgili bilgilendirme. Uygulama için gerekli malzeme listesinin verilmesi.

 

2

Desen ve çizim tekniğinin temelini oluşturan boyut ve hacim konusunun geometrik formlar üzerinden uygulaması. Geometrik düzenlemelerin oran, orantı, plan ve hacim olarak irdelenmesi.

 

3

Geometrik formların çözümlenmesi. Prizmatik ve silindirik objelerin mekân kütle ilişkilerini çözümleme çalışmaları.

 

4

Geometrik formların ışık gölge tonlamalarıyla hacim kütle etkilerini uygulama çalışmalarıyla gerçekleştirmek

 

5

Prizmatik, silindirik, konik ve küresel formların birbirleriyle ilişkilendirilme sorunlarını analiz etmek.

 

6

Prizmatik, silindirik, konik ve küresel formları ilişkilendirerek kompozisyon oluşturma ve uygulama çalışmaları

 

7

Prizmatik, silindirik, konik ve küresel formları ilişkilendirerek kompozisyon oluşturma ve uygulama çalışmaları

 

8

ARA SINAV

 

9

Objelerin doku, tekstür vb. karakteristik dış yapı özelliklerini inceleyerek çalışmalara uygulamak

 

10

Temel geometrik formlar üzerinde simetrik-asimetrik, birim sistem, strüktür konularını ele almak

 

11

Temel geometrik formları kullanarak simetrik-asimetrik, birim sistem ve strüktür oluşturmaya yönelik uygulama çalışmalarının gerçekleştirilmesi

 

12

Temel geometrik formları kullanarak oluşturulan simetrik-asimetrik, birim sistem ve strüktürlerin ışık-gölge tonlamalarıyla hacim kütle etkilerinin ortaya çıkartılmasına yönelik uygulama çalışmaları

 

13

ARA SINAV

 

14

Temel geometrik formları kullanarak oluşturulan simetrik-asimetrik, birim sistem ve strüktürlerin ışık-gölge tonlamalarıyla hacim kütle etkilerinin ortaya çıkartılmasına yönelik uygulama çalışmalarının tamamlanması

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Malzemeler 2b, 3b kara kalem, hamur silgi, kağıt bant, maket bıçağı, 35x50 kağıt
Sınavlar Değerlendirme

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

2

50

Toplam

2

50

Finalin Başarıya Oranı

1

50

Yıl içinin Başarıya Oranı

1

50

Toplam

 

100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

 

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

 

1

2

3

4

5

 

1

Tasarım alanındaki kavram ve teorileri farklı disiplinlerdeki yöntemleri kullanarak değerlendirir, karşılaşılan tasarım problemleri saptayabilir ve çözümleyebilir.

       

X

 

2

Tasarım alanında gerekli olan güncel teknolojik bilgi birikimini oluşturur ve kullanabilecek düzeye ulaşır

 

X

       

3

Tasarım ve sanat alanlarında gerekli tarihsel bilgi birikimini oluşturur ve yorumlayabilir

       

X

 

4

Endüstri Ürünleri Tasarımı disiplini dahilinde ürün, sistem veya süreç tasarlayabilecek yeterliliğe sahip olur

x

         

5

Disiplinler arası çalışabilir

   

X

     

6

Tasarım alanın kapsamına giren malzeme ve üretim yöntemleri ile ilgili bilgi donanımına sahip olur ve uygulamaya geçirebilir.

 

X

       

7

Tasarım disiplini çerçevesinde iki ve üç boyutlu düşünebilme yetisini, görsel anlatımla ortaya koyabilir

       

X

 

8

Endüstriyel tasarım alanıyla ilintili olan iletişim, işletme, hukuk, mühendislik, sosyoloji, antropoloji, fizik ve insan bilimleri v.b. disiplinlerin etkilerini anlar, yorumlar ve kullanma yetkinliğine ulaşır.

       

X

 

9

Tasarımda toplumsal sorumluluk ve etik bilincine sahip olur

 

X

       
                 

 

ENTAK Program Çıktılarından; PÇ4, PÇ7 ve PÇ11'i karşılamaktadır.

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati)

14

6

84

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

-

-

-

Ara Sınav

2

6

12

Kısa Sınav

-

-

-

Ödev

-

-

-

Final

1

6

6

Toplam İş Yükü

 

 

102

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

4,08

Dersin AKTS Kredisi

 

 

4

1