Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Öğrencilerin endüstriyel tasarım ile ilgili marka ve tasarım hukukuna ilişkin teori ve uygulamadaki bilgilere sahip olmasını sağlamak dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin İçeriği:
Tasarım hukukunu detaylı ve pratik ihtiyaçlara yönelik olarak Türk ve uluslararası mevzuat çerçevesinde inceledikten sonra diğer ikincil unsurlar olan sınai haklara ( marka, patent ve faydalı model) ilişkin genel bilgi verilmesi ve bütün bu çalışmaların ingilizce hukuk kaynakları ile desteklenmesi.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, B: Deney, C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Eğitim kavramını açıklar. | 1,2,3 | A,C | |
2) Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini sıralar. | 1,2,3 | A,C | |
3) Eğitim biliminin özelliklerini açıklar. | 1,2,3 | A,C | |
4) Eğitimin sosyal, politik ve ekonomik temellerini açıklar. | 1,2,3 | A,C | |
5) Eğitimin bazı alanlarla (psikoloji,felsefe,hukuk,ekonomi) ilişkilerini analiz eder. | 1,2,3 | A,C | |
6) Türk eğitim sisteminin yapısı ve genel işleyişini örneklerle açıklar. | 1,2,3 | A,C | |
7) Eğitimde alternatif bakış açılarını karşılaştırır. | 1,2,3 | A,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | GİRİŞ | |
2 | Markalar Hukuku, Marka Hakkı ve Hakkın Elde Edilmesindeki Tescil İlkesi | |
3 | Tescil ve Yenileme | |
4 | Tescil Engelleri | |
5 | Koruma ve Kapsamı | |
6 | Markanın Kullanılması Zorunluluğu | |
7 | ARA SINAV | |
8 | Markanın Hükümsüzlüğü ve Marka Hakkının Sona Ermesi | |
9 | Endüstriyel Tasarımlar Hukuku, Kavram ve Çeşitleri | |
10 | Koruma | |
11 | Tasarım Hakkı | |
12 | Tasarım Hakkının Sahibi ve Sahipliğin Gaspı | |
13 | Tescil, Yenileme, İtiraz | |
14 | Tasarımın Hükümsüzlüğü ve Tasarım Hakkının Sona Ermesi |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Fikri Mülkiyet Hukuku, Ünal Tekinalp, Vedat Yayıncılık, 5. Bası, İstanbul 2012. |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
Ders Hocasının derlediğislayt sunuları ve ders notları.
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 70 |
Kısa Sınav | 2 | 10 |
Ödev | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ülkemizin özellikle son günlerde fazlasıyla ihtiyacını duyduğu Psikolojik Danışma ve Rehberlik uzmanlarını yetiştirecek akademik elemanların yetiştirilmesi için uygun eğitim programlarını kullanır. | X | |||||
2 | Davranış bilimlerinde araştırma yapabilme yeterliliklerini sıralar ve betimler. | X | |||||
3 | Çocuk ve ergenlik psikolojisi hakkında uzman bireyler yetiştirilmesi için gerekli olan bilgi ve becerileri tanımlar, bu bilgi ve becerileri eleştirel bir tutumla değerlendirir. | X | |||||
4 | Rehberlik ve psikolojik danışma çerçevesine uygun etik anlayışı kazanır. | X | |||||
5 | Terapötik iletişim ve danışma becerisinin kullanılması ve bu beceri ile bireye özgü profesyonel yardım oturumları planlar | ||||||
6 | Mesleki rehberlik ve danışma uygulamasında yetkin hale gelerek öğrencilere uygun mesleki yönlendirmeleri saptar. | X | |||||
7 | Bireysel ve Grupla Psikolojik danışma yapabilme becerisi kazanarak bireye özgü sıkıntıları belirler ve uygun danışma oturumları planlar | X | |||||
8 | Çağdaş Psikolojik Danışma Kuramları hakkında bilgi ve beceri edinerek bu bilgi ve becerileri bireylere yardım sürecinde kullanır | ||||||
9 | Sosyal yapı ve toplum psikolojisi hakkında bilgi sahibi olarak yaşadığı çevreye ilişkin bireylerin psikolojik durumlarını iyileştirmeyi amaçlayan etkinlikler düzenler | X | |||||
10 | Öğrenci kişilik hizmetlerinin uygulanmasında yetkin hale gelmelerini sağlayarak okul psikolojik danışman adaylarının öğrencilerin sıkıntılarına yönelik çözümler üretebilme yetisini kazanır. | X | |||||
11 | İnsan ilişkileri ve iletişim kuramlarını tanımlayıp gerektiği durumlarda bunları hatırlayarak danışma oturumlarında bu bilgiyi uygular. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5.92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
Hiçbiri