Ders Kodu: 
INDD 471
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Öğrencilerin endüstriyel tasarım ile ilgili marka ve tasarım hukukuna ilişkin teori ve uygulamadaki bilgilere sahip olmasını sağlamak dersin içeriğini oluşturmaktadır. 
Dersin İçeriği: 

Tasarım hukukunu detaylı ve pratik ihtiyaçlara yönelik olarak Türk ve uluslararası mevzuat çerçevesinde inceledikten sonra diğer ikincil unsurlar olan sınai haklara ( marka, patent ve faydalı model) ilişkin genel bilgi verilmesi ve bütün bu çalışmaların ingilizce hukuk kaynakları ile desteklenmesi.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B: Deney, C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Eğitim kavramını açıklar.   1,2,3 A,C
2) Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini sıralar.   1,2,3 A,C
3) Eğitim biliminin özelliklerini açıklar.   1,2,3 A,C
4) Eğitimin sosyal, politik ve ekonomik temellerini açıklar.   1,2,3 A,C
5) Eğitimin bazı alanlarla (psikoloji,felsefe,hukuk,ekonomi) ilişkilerini analiz eder.   1,2,3 A,C
6) Türk eğitim sisteminin yapısı ve genel işleyişini örneklerle açıklar.   1,2,3 A,C
7) Eğitimde alternatif bakış açılarını karşılaştırır.   1,2,3 A,C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 GİRİŞ  
2 Markalar Hukuku, Marka Hakkı ve Hakkın Elde Edilmesindeki Tescil İlkesi  
3 Tescil ve Yenileme  
4 Tescil Engelleri  
5 Koruma ve Kapsamı  
6 Markanın Kullanılması Zorunluluğu  
7 ARA SINAV  
8 Markanın Hükümsüzlüğü ve Marka Hakkının Sona Ermesi  
9 Endüstriyel Tasarımlar Hukuku, Kavram ve Çeşitleri  
10 Koruma  
11 Tasarım Hakkı  
12 Tasarım Hakkının Sahibi ve Sahipliğin Gaspı  
13 Tescil, Yenileme, İtiraz  
14 Tasarımın Hükümsüzlüğü ve Tasarım Hakkının Sona Ermesi  

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Fikri Mülkiyet Hukuku, Ünal Tekinalp, Vedat Yayıncılık, 5. Bası, İstanbul 2012.
 
Diğer Kaynaklar  

Materyal Paylaşımı

Ders Hocasının derlediğislayt sunuları ve ders notları.

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 70
Kısa Sınav 2 10
Ödev 1 20
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Ülkemizin özellikle son günlerde fazlasıyla ihtiyacını duyduğu Psikolojik Danışma ve Rehberlik uzmanlarını yetiştirecek akademik elemanların yetiştirilmesi için uygun eğitim programlarını kullanır.     X      
2 Davranış bilimlerinde araştırma yapabilme yeterliliklerini sıralar ve betimler.   X        
3 Çocuk ve ergenlik psikolojisi hakkında uzman bireyler yetiştirilmesi için gerekli olan bilgi ve becerileri tanımlar, bu bilgi ve becerileri eleştirel bir tutumla değerlendirir.     X      
4 Rehberlik ve psikolojik danışma çerçevesine uygun etik anlayışı kazanır.   X        
5 Terapötik iletişim ve danışma becerisinin kullanılması ve bu beceri ile bireye özgü profesyonel yardım oturumları planlar            
6 Mesleki rehberlik ve danışma uygulamasında yetkin hale gelerek öğrencilere uygun mesleki yönlendirmeleri saptar.   X        
7 Bireysel ve Grupla Psikolojik danışma yapabilme becerisi kazanarak bireye özgü sıkıntıları belirler ve uygun danışma oturumları planlar X          
8 Çağdaş Psikolojik Danışma Kuramları hakkında bilgi ve beceri edinerek bu bilgi ve becerileri bireylere yardım sürecinde kullanır            
9 Sosyal yapı ve toplum psikolojisi hakkında bilgi sahibi olarak yaşadığı çevreye ilişkin bireylerin psikolojik durumlarını iyileştirmeyi amaçlayan etkinlikler düzenler   X        
10 Öğrenci kişilik hizmetlerinin uygulanmasında yetkin hale gelmelerini sağlayarak okul psikolojik danışman adaylarının öğrencilerin sıkıntılarına yönelik çözümler üretebilme yetisini kazanır.   X        
11 İnsan ilişkileri ve iletişim kuramlarını tanımlayıp gerektiği durumlarda bunları hatırlayarak danışma oturumlarında bu bilgiyi uygular.     X      

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü     148
Toplam İş Yükü / 25 (s)     5.92
Dersin AKTS Kredisi     6
Hiçbiri