Bir betonarme yapının detaylı planlanabilmesi için yapısal kavramlar (temel, merdiven, duvar, döşeme ve çatılar) ve ilgili örnekler uygulanmasıdır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Betonarme strüktür sisteminin tasarım, performans ve mimari açıdan entegrasyonu sağlar. |
|
1,2,4,6 |
A,C |
2) Taşıyıcı sistemin yapı elemanları ile tasarlama ve hayalinde canlandırma yeteneği kazandırır. |
|
1,2,5,15 |
A,C |
3) Bir binanın yapı elemanlarının detay çizimlerini (duvar, kolon, kiriş, çatı) üretme yeteneği kazandırır. |
|
1,2,4,15 |
A,C |
4) Tasarıdan detaylandırma aşamasına kadar basit bir betonarme strüktürü tasarlama yeteneği sağlar. |
|
1,4,6,15 |
A,C |
5) Bina sistemi içerisinde yapısal sistemi entegre etme yeteneği kazandırır. |
|
1, 4, 5, 6 |
A,C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Genel Giriş - Mimari Yapılar, kavram, tanım, örnek projeler |
|
2 |
Yapıdaki yükler (dikey, yatay)- Yapısal kuvvetler, Yapısal Denge taşıyıcı elemanlar (duvarlar, kolon, temel taşıyan): kavramı, ilkeleri, malzeme, tasarım, örnekler. |
|
3 |
Betonarme Yapılar: kavramı, ilkeleri, malzeme, tasarım, örnekler, stüdyo çalışması |
|
4 |
Betonarme Yapılar: temellerin tasarımı, stüdyo çalışması |
|
5 |
Betonarme Yapılar: döşeme tasarımı, stüdyo çalışması |
|
6 |
Betonarme Yapılar: merdiven tasarımı, stüdyo çalışması |
|
7 |
Ara sınav 1 |
|
8 |
Betonarme Yapılar: merdiven tasarımı, stüdyo çalışması |
|
9 |
Betonarme Yapılar: merdiven dengeleme, stüdyo çalışması |
|
10 |
Betonarme Yapılar: merdiven tasarımı, stüdyo çalışması |
|
11 |
Ara sınav 2 |
|
12 |
Betonarme Yapılar: çatı tasarımı, stüdyo çalışması |
|
13 |
Betonarme Yapılar: çatı tasarımı, sistem detayları stüdyo çalışması |
|
14 |
Betonarme yapı ödev sunumu |
|
Kaynaklar
Ders Notu |
Fundamentals of Building Construction: Materials and Methods, Edward Allen, 2008. Deplazes A.(ed.), Constructing Architecture-Materials, Processes, Structures, Birkhäuser,Basel, Ching F., Building Construction Illustrated, John Wiley&Sons, 2008 |
Diğer Kaynaklar |
Türkçü Ç., Yapım: İlkeler, Malzemeler, Yöntemler, Çözümler, Birsen yayınevi, 2010 Up 1948-2008 Uygulama Projesi Atölyesi Kayıt Defteri Orhan Şahinler ve Nesrin Dengiz
|
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
Ders notları ve yapı ile ilgili cd ler |
Ödevler |
Haftalık stüdyo ödevleri ve dönem sonu ödevi |
Sınavlar |
2 ara sınav 1 Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav-1 |
1 |
30 |
Ara Sınav-2 |
1 |
30 |
Ödev |
1 |
40 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Temel Mesleki Dersler |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
İç mimarlık disiplini kapsamında çağdaş ve özgün tasarımlar geliştirebilmek amacıyla sanatsal ve teknik bilgileri uygulama becerisi. |
|
|
|
|
X |
|
2 |
Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi anlama becerisi |
|
|
|
|
X |
|
3 |
Tasarım sürecinde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisi |
|
|
|
|
X |
|
4 |
Sanat ve tasarım alanında analitik araştırma, eleştirel yaklaşım geliştirme ve problem çözme becerisi |
|
|
|
|
X |
|
5 |
Tasarım uygulamalarını tarihsel ve sanatsal süreç içinde değerlendirebilme, geçmiş ile bugün ve gelecek ilişkisini kurabilme becerisi |
|
|
X |
|
|
|
6 |
Çağdaş iç mimarlık uygulamaları için gerekli teknikleri ve teknolojileri kullanabilme becerisi |
|
|
|
|
X |
|
7 |
Mekan ve donatım elemanları tasarlama sürecinde farklı ölçeklere hakim olabilme ve detay çözebilme becerisi |
|
X |
|
|
|
|
8 |
Evrensel ve yerel düzeyde koruma ve yeniden işlevlendirme yaklaşımları geliştirebilme becerisi |
|
|
X |
|
|
|
9 |
Disiplinlerarası uygulamalara ve takım çalışmasına yatkın olma becerisi |
|
X |
|
|
|
|
10 |
Meslek pratiğine yönelik standartlar, düzenlemeler, yönetmelikler ve hukuk kurallarını bilme ve uygulama becerisi |
|
X |
|
|
|
|
11 |
Görsel, sözel ve yazınsal alanda etkili iletişim kurabilme ve fikirlerini ifade edebilme becerisi |
|
X |
|
|
|
|
12 |
Tasarım pratiğine yönelik gelişmeleri izleme ve yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirme becerisi |
|
|
|
|
X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) |
15 |
4 |
60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
Ara Sınav |
1 |
4 |
4 |
Sınıf içi çalışma |
10 |
2 |
20 |
Dönem Ödevi |
1 |
10 |
10 |
Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
Toplam İş Yükü |
|
|
154 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
6,16 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |